Vraagje over compressor, limiter, eq bij Discobar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefaanv
    • Oct 2009
    • 24

Vraagje over compressor, limiter, eq bij Discobar

Besten,

Ik heb een dbtechnologies setje gekocht. 2x DVA S10 18" en 2x DVX D12 12" topkastjes.
    Ik wil hiermee kleinere fuifjes (tot een 300man) draaien.
    Nu zit ik al een tijdje te spelen met het idee om 'iets' te doen met het geluid dat uit mijn mixer komt, alvorens het naar de boxen te sturen.
    Heeft een compressor, limiter, eq zin bij discobar gebruik? Zijn er toestellen die hier geschikt voor zijn, en waarbij mijn geluid nog beter zou klinken? Het gaat dus over een actief systeem waarbij er per box al limiters aanwezig zijn.
    Wat zou ik kunnen doen?
    Groetjes,

Stefaan
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

volgens mij heeft dbx daar een apparaatje voor

dbx Professional Products DriveRack PX Powered Speaker Optimizer

Ik heb er aleen zelf geen ervaring mee mischien dat andere mensen er wat over kunnen vertellen.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Ten eerst ben je er zelf bij begrijp ik?
      Dan lijkt een limiter/compressor me eigenlijk overbodig en het zal je geluid ook niet ten goede komen. Het enige wat zo'n ding doet is ingrijpen als je boven een treshold gaat draaien, hetzij door harde limiting (volume gaat duidelijk omlaag), hetzij door compressie.

Met een EQ kun je altijd wat. Net even een frequentie die jij vervelend vind ietsje eruit halen of juist een frequentie er net een paar db's bij zetten.

Of je aan een driverack veel hebt in dit geval weet ik niet... tenslotte zitten de crossovers al in de speakers...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stefaanv
        • Oct 2009
        • 24