Nieuwe speaker set.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtom
    • Jan 2009
    • 142

Ben er nog steeds niet echt uit.
    Wat ik voor 1200 euro kan kopen.
    Hebben jullie tips.
    Ik hoor het graag.

gr.tom

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by djtom
      Ben er nog steeds niet echt uit.
      Wat ik voor 1200 euro kan kopen.
      [FLAUW MODUS] Je kunt voor dat geld bijvoorbeeld een Cagiva River 600 uit 1999 met 21000km op de teller kopen.[/FLAUW MODUS]

Helaas zijn dit wel antwoorden die we op een open vraag als die van jou kunnen geven. Misschien moet je eerst zelf wat inspanningen gaan leveren door te gaan luisteren naar sets binnen je budget en daarna hier terugkomen om verder advies te vragen. Wij kunnen hier van alles gaan opdreunen waardoor je een enorme lijst krijgt met mogelijkheden maar ik denk dat het niet nuttig is in een topic dit te gaan doen omdat je dan zeker door de bomen het bos niet meer ziet. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en tegens, die moeten we niet weer in een topic gaan verzamelen, zijn er al vele van op het forum ondertussen.

Daarnaast hoort dit forum bij een shop.
      Neem eens contact op met deze jongens voor advies, ze bijten niet!
      Last edited by vasco; 03-12-09, 13:25.

Comment

• floriole
        • Jul 2009
        • 10

Kijk is naar de DAP X-serie, voor het geld goede speakers, ga je veel plezier mee hebben.
        Don't forget to walk, before you run.

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by floriole
          Kijk is naar de DAP X-serie, voor het geld goede speakers, ga je veel plezier mee hebben.
          Is al eerder geadviseerd. DAP en kwaliteit past niet samen in 1 zin.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• floriole
            • Jul 2009
            • 10

Originally posted by remco_k
            Is al eerder geadviseerd. DAP en kwaliteit past niet samen in 1 zin.
            Jij wilt voor 1200,- een systeem met goede kwaliteit? Succes.

Voor dit budget is geen kwalitatief geweldige set te kopen, maar voor dit budget is een DAP set prima te doen. (en zo slecht is DAP nou ook weer niet, ze hebben gewoon een slechte naam gemaakt met de MC-reeks e.d.)

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by floriole
              Jij wilt voor 1200,- een systeem met goede kwaliteit? Succes.
              Je ziet mij niet schrijven dat het voor 1200,- lukt. Daarvoor ken ik simpelweg te weinig setjes in die prijsklasse. Vandaar dat ik ook niet met een idee op de proppen kom.
              Voor dit budget is geen kwalitatief geweldige set te kopen, maar voor dit budget is een DAP set prima te doen. (en zo slecht is DAP nou ook weer niet, ze hebben gewoon een slechte naam gemaakt met de MC-reeks e.d.)
              Voor dit budget kan je volgens mij een kwalitatief prima set kopen, alleen heeft die dan niet het vermogen van >1 kWatt.
              Ik moet toegeven, ik heb al een tijdje geen DAP setjes horen spelen. Een jaar geleden dat ik de laatste een keer zag en hoorde. Een actief setje. De tranen sprongen letterlijk in m'n ogen.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• floriole
                • Jul 2009
                • 10

Ik moet toegeven, ik heb al een tijdje geen DAP setjes horen spelen. Een jaar geleden dat ik de laatste een keer zag en hoorde. Een actief setje. De tranen sprongen letterlijk in m'n ogen.
                Ik heb laatst iemand met een setje X-12T + X-15HL een RCF setje twv 15.000 weg zien (horen) blazen....

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ik ben van mening dat veel mensen DAP onderschatten ! Gewoon omdat ze alleen het "slechte " horen van DAP.

Natuurlijk kun je niet verwachten dat DAP voor dat geld TOPkwaliteit levert maar DAP heeft wel een hele goede prijs kwaliteitsverhouding.

Ik bedoel ALS DAP produkten maakt die zo slecht zijn krijgen ze veel retour.

Op zich met wat er verkocht wordt valt dat nog wel mee.

ik zie tegenwoordig bij mijn kennis in de TD alleen maar aktieve bassen staan van EV en andere duurdere produkten !

OOK dat kan kapot en eestal goed kapot.

Ikzelf heb een aantal Soundmate 2 MKII setjes die zeker voor het geld beter klinken dan de meeste budgetlijnen van de "grote merken " die dit soort systemen heeft.

Als je vlakbij Breda woont kan ik je altijd diverse systemen laten horen waarvan je denkt dat het meer als 1200 kost.

Het hoeft niet altijd een A merk te zijn om een goed resultaat te krijgen.

Ik bedoel een setje VIBE 12 met sub VIBE 18 en versterker C31800 kost iets van 1400 euro in btw en daar kan je best wel mee voor de dag komen.

Zo heb ik ook de VIBE serie van JB staan wat goede prestatie's levert zeker voor het budget. Je lacht je rot ! plus is deze serie echt wel betrouwbaar geworden in zijn gebruik Nu is er een MKII serie uit waar je op latere tiijd een inbouwmodule kan instaleren voor aktief gebruik
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• djtom
                    • Jan 2009
                    • 142

Hey bedank allemaal voor de informatie,
                    Heb nu dit gezien.

2xdap x 12 DAP X-12 Speaker 12" + 1" HF Driver 350W 8 Ohm - J&H licht-geluid.nl / shop

1xdap x18b DAP X-18B 18" Bass Unit 600W 8 Ohm - J&H licht-geluid.nl / shop

1x jb systems c3-1800 http://www.licht-geluid.nl/shop/BVMo...ductid=WW11077

Is wel iets over mijn buget maar is dit wel beter kwaliteit.
                    En kan ik beter de dap x 15b pakken of de dap x 18b.
                    En hoeveel mensen kan ik hier ongeveer mee aan +-.
                    Ik denk rond de 100 150 mensen.

gr.tom

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Snap je niet meet gang van zaken !

Je vraagt om info over budget en aankoop je krijgt voorbeelden en je neem toch je eigen konklusie waarom heb je dit topic geopend ?

Je gaat nu voor een keuze die boven je budget is terwijl er een goedkopere oplossing wordt voorgeschoteld die net zo goed of mss wel beter is als de keus die je nu maakt.

Voor de versterker betaal je hier wel ruim 100 euro TEVEEL !

Goed zoeken en je vindt hem voor 430,00 in BTW !

Je hebt een budget van 1200 euro .

Je krijgt een aanbos van 1400 en je gaat voor een gelijke optie van bijna 1800 euro ?

Dat is iets wat ik je niet kan volgen.

Keus ligt bij jezelf dat is een feit je moet het zelf weten natuurlijk.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Voor de versterker betaal je hier wel ruim 100 euro TEVEEL !
                        Zijn dat nu manieren om hier de webshop gewoon af te kraken? Niet iedereen wil het goedkoopste hoor! Er zijn ook mensen die verder kijken dan hun portemonnee diep is en die wél iets over hebben voor service en informatie.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

100 euro is wel een groot verschil.

Kraak niets af.

Als je de produkten met andere webshops vergelijkt valt mij op dat ze bij het een geld bijleggen of gewoon doorschuiven en op een ander produkt er weer wat op terugverdienen.

En service en kwaliteit is net zo goed hoor misschien wel beter bij de bedrijven waar ik kom.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Als je de produkten met andere webshops vergelijkt valt mij op dat ze bij het een geld bijleggen of gewoon doorschuiven en op een ander produkt er weer wat op terugverdienen.
                            Verkopen met verlies is verboden bij wet en geef toe dat dat toch niet slim zou zijn. Je bent echt goed bezig als je met verlies gaat verkopen!
                            Misschien hebben zij gewoon andere leveranciers met andere prijsstructuren. In ieder geval kan het niet de bedoeling zijn dat we hier op dit forum de rekening gaan maken van deze en andere webshops.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJordy
                              • Nov 2009
                              • 112

hoi,

dit is ook een goede set: JBL Combi JRX 125 Set: 2 x JRX125 3-weg full-range luidspreker + 1 x XLS 602D versterker, 1000 Watt - J&H licht-geluid.nl / shop

alleen €60 boven jou bedrag
                              Mvg,

DJordy

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Originally posted by DJordy

Denk dat je met de DAP's toch beter uit bent, ik heb deze jongens laatst over een dynacord powermixer horen schreeuwen, klonk nergens naar (kan ook aan die "technicus" hebben gelegen, het was op een kerstmarkt, gewoon op de grond, geen statieven...)

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...