Denon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Denon

Iemand hier ervaringen met de Denon DNX1100 mixer en de Denon S3700 ?

Is het te vergelijken met Pioneer of kan je het niet vergelijken met Pioneer ?

Buiten dat Pioneer DE marktleider is in het Dj gebeuren hobbelt Denon er nu in mijn ogen er best wel achteraan.

Dus ben ik benieuwd of er hier gebruikers zijn van Denon en wat hun meningen zijn.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

Ik heb weinig ervaring met denon, maar ben er toch achter gekomen dat na het een aantal keer geprobeerd te hebben het een stuk minder fijn lijkt te werken dan de standaard pioneertjes.

Dat komt volgends mij puur doordat ik Pioneer gewend ben.

Overgends is pioneer de marktleider maar begon denon toch met de table topjes!

Natuurlijk zijn er een aantal plusjes en minnetjes op een denon maar dat heb je ook op de pioneertjes.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

mijn ervaring met Denon ( de oude dubbel players ) waren niet slecht. Vond de que erg fijn en snel.

Nu de tijden weer verder zijn en inmiddels Pio de wereld heeft overmeesterd hoor je vrij weinig meer van Denon.

Hoewel er toch verhalen om me heen zijn dat ze terugkomen met bv de 3700 speler die toch een stuk voordeliger is dan de huidige Pio.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Het roterende jogwheel bij de Denon D3700 vind ik niet zo fijn. En het is een vrij lompe player met vrij grote knoppen, je weet zeker dat je niet mis drukt.

Pluspunt is het mass storage device, ik zit er persoonlijk niet echt op te wachten.... Hij is qua kwaliteit en functies zeker even goed als de Pioneer

Maar goed, wordt dit de nieuwe standaard NEE, voor de verhuur en verkoop blijft Pioneer het winnen. Ik vind het fijn dat op elke lijst: Pioneer DJM800 en CDJ1000 MKIII staat. Je hoeft je niet rot te investeren in verschillende players.
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

hey

ik heb persoonlijk veel met de denon dubbel cd spelers gespeeld en toen bestond er nog geen pio.
          Nu toch een tijdje op de pio te spelen reageren ze goed maar de 3700 zijn ook zeer fijn om te spelen en ben ook aan't twijfelen voor de denon maar de t.o.v. de pio 1000mk3 is de denon ver overlegen vindt ik persoonlijk als je van platen komt en naar cd of mp3 wilt overschakelen en de prijs is ook zeer aantrekkelijk

Dus mijn mening geef maar Denon waren vroeger ook de standaards en ze zijn terug met goede cd spelers en de gene met paarde kappen op moeten eerst eens proberen voor ze denon afkraken

mvg Gino

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Het is natuurliijk ook de gedachte van een persoon : de een zweert bij Pioneer en de ander bij Denon.

In het algemeen gezien IS de Pio gewoon DE mixer en DE CDspeler die in de rental erg goed doet.

IDD op veel Djrider als standaard ingevuld en geaacepteerd ( hoewel er nu toch de DJM800 vaker afvalt tegen een A&H of standaard Dateq / Rodec ) dat terzijde.

Denon was voor Pio zeker DE STANDAARD echter heeft de martketing van Pio dit overwonnen en goed ingespeeld op de wensen van de DJ.

Alleen vindt ik de prijs nu tegenover de Denon best wel hoog en twijfelend.

Het zijn beide gerenomeerde merken die toch in de markt hoog staan en toch heb ik twijfels.

Is het voor eigen gebruik zou je voor de Denon gaan voor verhuur idd de Pioneer ( gewoon meer vraag naar ) hoewel ik ook denk ALS je een Denon-set hebt in de verhuur en de Pio optie is voor de klant te duur is het toch een gat in de markt en klant zal mss na gebruik en huurprijs verhouding mss de volgende keer weer voor de Denon dus in verhouding is de aankoop lager dus wordt ook de verhuur goedkoper voor de klant en het is natuurlijk erg persoonlijk voor de keus die valt.

Er zijn genoeg huurders die pioneer huurt omdat het stoer is om ergens te staan draaien met zo een set terwijl ze niet eens weten waar bv de cd in moet of hoe de funkties werken. die dan hierdoor met de huurprijs bedrogen uitkomen. ( ligt meer aan hun zelf dan aan de apparatuur )

Comment

• Roelande
              • Jan 2009
              • 140

op vlak van tabletop cd spelers is pioneer het meest gevraagde.

de denon dn-4500 is naar mijn gevoel dé standaard qua 19" cd speler, samen met een rodec mx180 mkIII in de verhuur...

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Even rekening houden met het verschil BE-NL.

In NL zal het meer pioneer zijn, terwijl in BE denon-rodec het meest geaccepteerde combo is (was?)
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

daar is zeker een verschil in maar de 4500 komt hier ook veel vaker voor dan de 3000 of 5000 van Pioneer

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

tja voor een 19"rack verhuurtje is een cdj 1000 niet echt praktish...elke ding voor zń eigen toepassingen...

Ik vond altijd wel het vooruit spoelen zń elende met denon...type weet ik niet meer vaar ik gok iets met 2000....zń 15 jaar geleden wel de standaart!

toen pioneer op de proppen kwam met de cdj serie ben ik snel geswitched
                    kon je gewoon vooruit scrollen en klaar!

Comment

Working...