Xxl tec 2410

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • colin-r
    • Feb 2010
    • 15

Xxl tec 2410

Hoi,

Ik heb al een hele tijd een XXL TEC 2410 dubbele cd-speler, alleen als de muziek te harde bass geeft of er word op de vloer gesprongen(houten vloer) dan slaat i over.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn en wie weet een goede dubbele cd speler (die dat niet doet) voor een acceptabele prijs?
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

DAt overslaan betekent dat je een speler hebt die geen buffergeheugen heeft ( dit geheugen zorgt ervoor dat je bij hevige trillingen de cd speler blijft doorlopen )

Er zijn genoeg spelers te koop van A tot en met Z met alles wat er tussen zit.

Wat zijn leuke ? goeie vraag ik vindt die van Synq wel aardig of van ADJ maar op zijn minst zou ik een Denon nemen ofzo werkt snel makkelijk en goed ( kost wel iets duurder maar je hebt ook een heel stuk meer kwaliteit )

Oh ja je kan ook gaan voor JB Systems ( anders denken ze hier dat ik van geloof ben verandert )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• colin-r
      • Feb 2010
      • 15

Bedankt voor je reactie,
      maar er staat wel dat hij anti-shock is.

dus als ik bijvoorbeeld deze zou nemen: DAP DS-860D dubbele CD speler - J&H licht-geluid.nl / shop

die zou dat niet moeten doen?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Veel hangt af van hoe hard er gesprongen wordt. Een laserlens krijgt de trillingen overgebracht via een hele reeks hefbomen (kasten en harde loopwerkdelen) en dempers (eigen ophanging, rubbertjes, ...). Bij bepaalde frequenties en sterktes kan dit dus ervoor zorgen dat de laserlens niet meer door zijn eigen closed loop controlesysteem onder controle kan worden gehouden... verliest even focus of zelfs spoor... onderbreking. Indien dit heel regelmatig voorvalt dan helpt zelfs een antishock niet meer omdat dat buffergeheugen wel gevuld moet raken ooit!
        Probeer dus je cd-speler zo schokvrij mogelijk te zetten en zeker niet in de onmiddelijke buurt van een basluidspreker. En een betere cd-speler is over het algemeen inderdaad iets beter schokbestendig maar in extreme gevallen springt alles over.
        Persoonlijk vind ik Denon overkill wat betreft de prijs. Al moet ik wel zeggen dat ze in het verleden een paar goeie toestellen gemaakt hebben die ondertussen een cult status hebben gekregen (maar helaas hebben ze ook een paar serieuze flaters gemaakt).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Mss een antishock van 0,5sec ?

Tegenwoordiig zijn er cd toestellen met een antoshock van 20 / 30sec die slaan zo goed als niet over.

Kan ook aan je lasers liggen erg dat ze erg vuil zijn en gevoeliger zijn geworden.

MSS eens schoonmaken en kijken of het minder is geworden.

Denon is idd een hele stap qua prijs maaer de 4500 is een goed spelertje.

maar denk aangezien wat je nu hebt de DAP of JB meer in je straatje ligt.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• colin-r
            • Feb 2010
            • 15

Ik denk ook meer aan Dap of JB, Denon is ook aardig prijzig als ik dat zo zie.
            Ik zal ook eerst eens even naar de lasers gaan kijken en schoonmaken.
            Want het is toch maar weer even 200 a 300 euro wat je aan nieuw kwijt bent.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by colin-r
              Want het is toch maar weer even 200 a 300 euro wat je aan nieuw kwijt bent.

Numark zit ook rond de 300 euri's voor een mooie dubbel cd speler.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• colin-r
                • Feb 2010
                • 15

Originally posted by djspeakertje
                Numark zit ook rond de 300 euri's voor een mooie dubbel cd speler.

Daan
                maar volgens mij niet met buffer memory

Comment

Working...