American audio/dj v3000 of Dap Extreme 700 ?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a-nionic
    • Jan 2010
    • 9

American audio/dj v3000 of Dap Extreme 700 ?!

Ik zit met een dilemma, ik kan uit deze 2 versterkers kiezen.
    maar welke kan ik nu beter nemen? Hij wordt vooral ingezet voor
    2 subs aan te sturen.

Hoop dat iemand hier antwoord op weet.
    Mvg wesley crielaars
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by a-nionic
    Ik zit met een dilemma, ik kan uit deze 2 versterkers kiezen.
    maar welke kan ik nu beter nemen? Hij wordt vooral ingezet voor
    2 subs aan te sturen.

Hoop dat iemand hier antwoord op weet.
    Mvg wesley crielaars
    Diegene die het beste bij je subs en jouw wensen/budget past.
    Verder kunnen we daar dus niets zinnigs over zeggen omdat je geen gegevens geeft van je subs, je wensen en de versterkers.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

De Extreme geeft meer vermogen af, is denk ik ook een stukje duurder dan de V3000, maar nu is de vraag of hij op het laag ook lekker doordukt, omdat er nog een dsp in zit.

Zoals hier vaker gezegt wordt, omdat wij geen gegevens weten van je sub, niet jouw wensen/doeleinde weten e.d, kunnen wij geen concrete uitspraken doen.
      Het enige waar je er goed mee achter kunt komen of iets wel of niet bij je past en bij je doeleinden e.d, moet je gaan testen.
      Huur/leen bij iemand een V3000 en een Extreme 700 en ga eens kijken wat het beste bij je past en bij je subs.
      Het enige wat wij kunnen doen is een mening/advies geven naar ieder zijn individuele ervaring(en), maar we kunnen niet voor je beslissen, dus als je zoals Remco als vroeg even door willen geven wat de specs van je subs zijn?

Wattage, inches, kast type (Bassrefelx, hoor e.d.) En natuurlijk het doeleinde van je subs, welke toppen heb je er bij? Wil je nog uit gaan breiden op den duur, filter je aktief of passief? allemaal belangrijke gegevens om een advies te geven.
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

ik zou voor de ADJ gaan hier hoor je veel meer positieve dingen over dan over de DAP series.

De enige positieve verhalen van DAP is over de Palladium versterkers. Over de andere amps hoor je vrijwel niets of weinig.

Ikzelf ben erg tevreden over de Synq versterkers met name de 3K6 ( 475,00 ) en de PE2400 ( 535,00 )

Maar goed hoor ook veel positiefs van de V series van ADJ
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

En daar komt bij dat de genoemde Synq het ook erg goed doet op het laag (vraag Arjan Schuurman) en ook de Adj klinkt ook erg robuust en strak in het laag, de Extreme van DAP ken ik niet/weet niet hoe die klinkt.
          Ook de T.Amp TA 2400, doet het ook erg lekker op het laag:

THE T.AMP TA2400 MK-X

the t.amp TA2400 mk-X power amplifier - 2x 1200W/4 Ohm, 2x 650W/8 Ohm RMS, 19", input sensitivity 0,775V, slew rate 60V/µs, damping factor: 500:1/1kHz/8Ohm, short circuit protection, limiter, THD <0.05%/1kHz, 2U. In: jack+XLR, out: Speakon & binding post. Depth: 44cm. Weight: 23kg. Very good quality/value ratio!

Deze kost bij een zekere webshop: €289,00

Het is geen A-merk, maar voor de meeste toepassingen (ook live en Drive-in) doet deze amp het erg goed.

Dus geef even aan wat je ermee wilt, welke subs je er mee aan gaat sturen en waar je het uit eindelijk voor gaat gebruiken (drive-in, live, binnen, buiten, e.d.).

T_Sound

Comment

• a-nionic
            • Jan 2010
            • 9

Ik ga 1 van de desbetreffende versterkers gebruiken voor 2 W-Bins (8Ohm) aan te sturen en later uit te brijden of te vervangen door bassreflex kisten.
            ik ga Actief filteren en het is vooral voor hardstyle muziek(house muziek) waar dus flink laag voor nodig is.

de Specs van de versterkers:

Dap Extreme 700:

8 ohm, 1 KHz, 0. 1%THD: 430 Watt (RMS)
            4 ohm, 1 KHz, 0. 1%THD: 750 Watt (RMS)
            2 ohm, 1 KHz, 0. 1%THD: 900 Watt (RMS)
            Bridge 8 ohm: 1500 Watt (RMS)
            Bridge 4 ohm: 1800 Watt (RMS)
            Input sensitivity: 1.1 V
            Frequency response: 20 Hz-2-KHz,
            +0, -1dB. AT 1 Watt
            THD (Below rated power, 1KHz): <0.05%
            Slew rate: >40V/.s
            Damping factor (8 ohm): >300
            SN Rated (A weighed): 101 dB
            IND SMPET@100W: <0,05%

American Dj V3000:

2 ohm, 1 khz 1% THD 800W RMS Per channel
            4 ohm, 1 khz 1% THD 630W RMS Per channel
            8 ohm, 1 khz 1% THD 400W RMS Per channel
            Bridge Mono Mode:
            4 ohm, 1 khz 1% THD 1500W RMS
            8 ohm, 1 khz 1% THD 1100W RMS

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Originally posted by a-nionic
              ........ik ga Actief filteren en het is vooral voor hardstyle muziek(house muziek) waar dus flink laag voor nodig is........
              Hij weet wat muziek is!!!!
              Maar ff over de versterkertjes, ik heb zelf de P-1200, maar als je de rest van de DAP versterker reeksjes kijkt, hoor je er weinig over. Ik zou ze gewoon, wat al eerder is aanbeveelt, huren/lenen, zo kom je erachter en krijg je achteraf geen spijt. Zoek een liedje waar een echte diepe bass in voorkomt, dan kan je ze pas testen Maar qua specs zal de DAP het beter moeten doen, maar gewoon testen!!!

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Originally posted by hardstyle
                Hij weet wat muziek is!!!!
                Begin daar maar net over, want dan staat hier weer een grote discussie die de mod weer weg mag vegen....
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Originally posted by hardstyle
                  Maar qua specs zal de DAP het beter moeten doen, maar gewoon testen!!!
                  Ben ik het niet mee eens. Het gaat erom wat het werkelijk afgegeven vermogen doet en dat is niet het opgegeven vermogen wat DAP geeft.

Ik heb ook een T.Amp TA2400mk x naast een QSC rmx of plx 2402 en de T.amp mag dan wel een b-merk zijn, maar hij ging lekkerder dan de QSC.

Dus specs. zeggen niet altijd wat.

Ik denk dat je met een V3000 beter uit de voeten kan, omdat je bij de Extreme ook nog een dsp module hebt en je die toch niet zult gebruiken en die paar watt minder mis je denk ik niet heel erg, correct me if i'm wrong...

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Originally posted by T_Sound
                    Ben ik het niet mee eens. Het gaat erom wat het werkelijk afgegeven vermogen doet en dat is niet het opgegeven vermogen wat DAP geeft.

Ik heb ook een T.Amp TA2400mk x naast een QSC rmx of plx 2402 en de T.amp mag dan wel een b-merk zijn, maar hij ging lekkerder dan de QSC.

Ik denk dat je met een V3000 beter uit de voeten kan, omdat je bij de Extreme ook nog een dsp module hebt en je die toch niet zult gebruiken en die paar watt minder mis je denk ik niet heel erg, correct me if i'm wrong...
                    Ik zeg toch ook de specs. om de werkelijke specs te willen weten moet je zelf natuurlijk gaan testen, dan kan je erachter komen.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Originally posted by T_Sound

Daar ben ik het niet mee eens :

De Tamp is 1200W op 4ohm en de RMX2450 750W op 4ohm ( PLX2502 is ook 2x 750W op 4ohm, dus je vergelijkt 2 verschillende vermogens met elkaar.

Correct me if i am wrong.

De 1200 watt bij deze QSC modellen is op 2ohm
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• T_Sound
                        • Sep 2009
                        • 267

Edit: Het ging om de 3202 van QSC, met 2x kling & freitag 18 inch subs per kant
                        Edit/

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

3202 ??? is een oud type ofzo.

Heb hier een nieuwe folder 2010 voor me en kan dat model niet vinden. ( nu is er de 3102 en die is 1000W 4ohm en de amp hierna is de 3602 1250W 4ohm )

Ga ik naar de PL series heb je de 340 en die is 1250W 4ohm

Maar goed.ieder zijn ding Heb ook klanten gehad die de Synq versterkers qua prijs kwaliteit veel beter vonden ( die voor de prijs van een QSC 4 Synq kochten dus meer vermogen en nog een reserve amp in je case.

Hier ben ik ook erg tevreden over de 3K6 kost 469,00 in BTW en heeft een goede prijskwaliteit verhouding to AMPS in deze prijsklasse.

Comment

• T_Sound
                            • Sep 2009
                            • 267

Ik weet het ook even niet meer welke serie het nou precies was en welk type, het was namelijk op mijn oude school en dat was een jaar of 2 geleden, dan zou het waarschijnlijk de 3602 zijn geweest, de 3102 was het zeker niet, maar des al niet te min, wou ik ermee zeggen dat ook budget/b-merk amps ook erg lekker kunnen werken.

Dat de Synq 3K6 erg lekker is, ook op het laag is duidelijk, daar ben ik het ook mee eens en de prijs is ook erg aantrekkelijk voor zon amp.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Tja menongen over de 3K6 zijn verschillend maar ik merk wel om mij heen dat er nog veel oude modellen verkocht worden ( herkenbaar aan de xlr in en jack out )

Ok zijn er gelukkig nu nieuwe printen te krijgen die de kinderziektes zouden moeten verwijderen.

Hoewel ik zelf al ruim een jaar deze amps wekelijks gebruik er nooit problemen mee heb gehad. toch zijn er hier gebruikers die ze liever zien vertrekken dan willen ontvangen.

Nogmaals voor deze prijsklasse mag je gerust zeggen dat het goede amps zijn die een bult vermogen leveren ( mits de stroomaanvoer goed is )

Je zou er in theorie 2 3K6 kunnen draaien op 16A.

Maar goed ieder zijn ding.

Comment

Working...