speakers instellen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

speakers instellen.

beste mensen,

ik zit met een vraagje..

ik heb zelf een dap soundmate 3 mk2 setje. opzich een leuk setje voor het geld alleen weet ik nu niet hoe ik het ultieme vermogen eruit kan trekken zonder het stuk te maken.

ik regel het normalite zo af:

mengtafel (djm500): op 0 DB laten staan met hooguit een piekje naar de 2 DB

soundmate set: actief aangestuurd en vol open. omdat ik altijd heb geleerd de versterkers vol open te zetten ( waar overgends 0 DB bij staat)

nu is mijn vraag, kan ik mijn mixer op bijvoorbeeld 6 db afregelen met een piekje tot 8 db zonder dat ik mijn speakers kapot maak?

of doe ik het zoals ik het altijd doe presies goed?

groeten, glenn luisman
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Ideaal is odB, daarboven kan gaan vervormen.

let op KAN, je hoort snel als je speakers het niet meer aankunnen
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• glennwestlander
      • Aug 2009
      • 91

okee alvast bedankt voor de reactie.

alleen vind ik het alsnog moeilijk want op mijn DJM 500 zit aan de achterkant een volume regelaar. die regelt de uitstuur volume. nu vind ik het zo moeilijk de balans te vinden tussen mijn mixer en speakers. want deze kan ik namelijk niet helemaal open zetten omdat ik op die manier mijn kanalen dus heel laag moet zetten (de trim bijna dicht) om uberhaupt de masterfader nog helemaal open te kunnen laten.
      Last edited by glennwestlander; 20-02-10, 16:39.

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Alles zo neerzetten dat je alles vol open hebt, dan ga met die trim kijken wanner je het niveau goed en veilig (voor je speakers) vind.
        En dat pas je gewoon aan bij elke locatie

Comment

• glennwestlander
          • Aug 2009
          • 91

dus jij zou zeggen ook de master output helemaal open zetten?

hier zie je het knopje er staat master level att bij.

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Nee, je zet je master open en stuurt netjes op 0dB uit.
            Je zet je versterkers ook helemaal open, en dan ga je met die master achterop kijken waneer je het niveau fijn vind.

Comment

• glennwestlander
              • Aug 2009
              • 91

dan ga ik dat vanavond maar eens even proberen, vanavond sta ik dan wel met 2 kleine actieve samson speakers die ik normaal als monitoren gebruik maar dat komt wel goed! alvast bedankt he!!

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by glennwestlander
                ....omdat ik op die manier mijn kanalen dus heel laag moet zetten (de trim bijna dicht) om uberhaupt de masterfader nog helemaal open te kunnen laten.
                Ik denk dat je de trim per kanaal bedoeld?
                Zoja, dan zeg ik via PFL(met je trim) je kanaal op 0 DB brengen, je kanaalschuifschuif helemaal open en dan je master mooi tot (max)0 DB uitsturen!(zo doe je dat bij elk nummer wat je draait)

Indien je je trim heel laag hebt ga je een slechte signaal/ruis verhouding versterken, dus 'veel ruis'.
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by Whitefarmer
                  Ik denk dat je de trim per kanaal bedoeld?
                  Zoja, dan zeg ik via PFL(met je trim) je kanaal op 0 DB brengen, je kanaalschuifschuif helemaal open en dan je master mooi tot (max)0 DB uitsturen!(zo doe je dat bij elk nummer wat je draait)

Indien je je trim heel laag hebt ga je een slechte signaal/ruis verhouding versterken, dus 'veel ruis'.
                  Klopt zo zou ik het ook doen.

Zorg eerst dat je geluid van de source (cd speler, pc, md ect) met 0 dB in je mengtafel komt. Dit kun je doen per kanaal en meestal met de PFL.

Doe dan de fader van dat kanaal omhoog, en schuif de master bij (master schuif, en niet de master potmetertje achter op je mixer.) Schuif deze maar gerust bij, als je maar niet over de 0 dB gaat anders heb je kans op vervorming. En regel dan je speakers bij. Meestal doe je je speakers gewoon op 0 dB maar als dit te hard is kun je dit nog bij regelen op de speakers.
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• T_Sound
                    • Sep 2009
                    • 267

Maar nou is de vraag dat wanneer een djm 500 op 0db uistuurd of deze ook 1.0volt uitstuurd of dat dit weer een hoger/lager voltage is als waar de speaker amps op 0db (meestal 1.0volt) afgesteld staan.
                    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Originally posted by T_Sound
                      Maar nou is de vraag dat wanneer een djm 500 op 0db uistuurd of deze ook 1.0volt uitstuurd of dat dit weer een hoger/lager voltage is als waar de speaker amps op 0db (meestal 1.0volt) afgesteld staan.
                      meten is weten of niet?

Denk eerlijk gezegt dat het niet zo precies er op aan komt
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...