Nieuwe toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koen g
    • Oct 2009
    • 52

Nieuwe toppen

hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor 2 nieuwe toppen, deze toppen zullen vooral gebruikt worden voor kleine feestjes en carnaval.
    Deze komen boven een soundmate 2 sub ( later nog een 2e ), 1 top word dus door de versterker in de sub aangestuurd en de ander door een palladium 400 in bridge.
    Nu heb ik wat rondgekeken en gelezen en meteen viel mijn oog op de Dap x-10
    Heb er veel positieve ervaringen over gelezen, en ze zien er ook goed uit.
    De 2e kandidaat is de Wharfedale Titan 12
    Kan hier nietzo veel over vinden, lees wel dat wharfedale net een stapje hoger is dan dap, maar geld dat ook voor deze series?

Dus mijn vraag is : welke is het beste? mijn voorkeur gaat toch uit naar de wharfedale, vanwege de prijs en omdat het 12 inch is.
    Andere suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom!
    Bedankt!
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik zou voor de DAP gaan Zijn goede kastjes voor de prijs en je hebt alles hetzelfde.

Ben zelf niet zo een voorstander van verschillende merken bij elkaar zoals je zelf aan geeft ( bas van merk a en top van merk B )

Ziet er minder mooi uit en lijkt rommelig ( maar das mijn mening )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Rolandino
      Ik zou voor de DAP gaan Zijn goede kastjes voor de prijs en je hebt alles hetzelfde.

Ben zelf niet zo een voorstander van verschillende merken bij elkaar zoals je zelf aan geeft ( bas van merk a en top van merk B )

Ziet er minder mooi uit en lijkt rommelig ( maar das mijn mening )
      Zou me eerder zorgen maken dat beide toppen door verschillende versterkers worden aangestuurd, grote kans dat de klank van beide kastjes totaal verschillend gaat worden.
      Behalve het visuele aspect is er verder niets op tegen om subs van een ander merk te hebben dan de toppen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• koen g
        • Oct 2009
        • 52

Inderdaad, ik vroeg mezelf ook al af of dat kon, 1 top zal fullrange draaien en de ander alleen hoog/mid. Maar dit is ook maar een tijdelijke oplossing( misschien met een eq'tje bijschaven? )

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Mijn reactie was ook gebasseerd op een keuze uit de 2 opties die TS aangaf.

Daar komt ook bij dat hij een kant fullrange gebruikt en de andere als mid hoog. Dat is weer iets anders wat erbij komt kijken en zeker ook niet onbelangrijk.

Qua klank wordt het iig niet mooier op.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Gebruik zelf ook regelmatig mijn topjes met 1 basje.
            Dan word ook 1 kant fullrange gebruikt en de andere kant alleen de hoog/mid tonen weergegeven.
            Kan nou niet zeggen dat dit slecht klinkt.
            Het feit dat er 2 verschillende versterkers worden gebruikt zou wel een verschil uit kunnen maken.
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

blijf wel realistisch mensen ( een top fulrange de andere aktief ( mid hoog ) zijn totaal 2 verschillende klanken.

de topjes van de soundmate klinken als soundmate wel OK maar als je de een vanuit de sub aanstuurt ( aktief ) en de ander fullrange vanaf een losse versterker kun je niet zeggen dat het goed gaat klinken zeker niet als je wat vermogen erdoor duwt.

Maar goed mss ben ik de enige hier die daar anders over denkt.

Comment

Working...