Scanmaster 1612 -> 'Flash-button'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

Scanmaster 1612 -> 'Flash-button'

Beste mensen,

Over een paar weken moet ik in een zaaltje draaien en er komt een bandartiest nog een setje entertainen.

Die avond maak ik gebruik van de apparatuur die aanwezig is.
    Er is een Scanmaster 1612 van JB en er hangen wat Scans.

Gisteravond ben ik op de locatie gaan oefenen met de SM1612 om op de dag zelf niet alles te hoeven ontdekken.
    Nu snap ik al wel aardig hoe dat ik wat Scenes in elkaar kan zetten en hoe die weer in de Chases gezet kunnen worden. Voor wat standaard werk kom ik dus al een heel eind.

Nu wilde ik iets vinden voor het volgende.

Is het mogelijk om met 1 toets een scan(groep) kort te laten flitsen bij het indrukken?
    Ik wil bepaalde breaks / accenten van de zangers met wat lichtflitsen ondersteunen.
    Het zou het mooiste zijn als dat de andere settings niet beinvloed.

Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik zoiets voor elkaar kan krijgen.
    Als ik een Scene selecteer is dat al een eind in de buurt, behalve dan dat het licht aan blijft.

Ik zou een chase kunnen maken waarin scene 1 met de basis is, en de 'flits' en scene 2 moet dan weer de basis zijn.
    Wellicht zijn er handigere manieren om zo iets wat flexibeler te maken.
    Anders heb ik het idee dat ik zo door het aantal mogelijke opslaglocaties ben ;-).

Ik ben er nog niet helemaal uit en ik kan niet zomaar even proberen wat de SM 1612 kan. In de handleiding kom ik niets tegen van een dergelijke functie.

Er zal vast iemand zijn die me verder kan helpen met de handigste manier waarop dit kan (of die me kan uitleggen dat het gewoon niet te doen is).

Bedankt voor de info!
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Zit geen flash functie op deze sturing, je zal het gewenste lichtplaatje in een scene moeten programmeren, zit helaas niets anders op met dit sturinkje!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• relax
      • Aug 2007
      • 106

Dus gewoon de scene dupliceren en naast elkaar zetten.
      1 keer met 'Flash' en 1 keer zonder.
      IPV 1 button worden het dan 2 achter elkaar :-)

The Show Will Go On :P. (met of zonder dat flashen ).

Mocht er toch nog iemand zijn die een handige workaround heeft, dan lees ik dat natuurlijk graag!

Comment

Working...