Vibe18s mkii

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Vandaag de 15 sub besteld en komt volgende week binnen ben benieuwd.

Zit toch nog te twijfelen om verder te gaan met alleen de 15 subs en daarop de vibe 12.

dus ik bedoel de vibe10 te licht is met bv 2x sub15 per kant.

Maar goed volgende week maar eens kijken hoe de kombie klinkt.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

Originally posted by Rolandino
      Vandaag de 15 sub besteld en komt volgende week binnen ben benieuwd.

Zit toch nog te twijfelen om verder te gaan met alleen de 15 subs en daarop de vibe 12.

dus ik bedoel de vibe10 te licht is met bv 2x sub15 per kant.

Maar goed volgende week maar eens kijken hoe de kombie klinkt.
      Ik neem aan dat je dan je ervaringen/eerste impressie wel met ons deelt?? Tip van mijn kant, misschien wel eventjes wachten zodat het "roze bril" effect weg is, want dat schijnt er altijd te zijn met nieuwe spulletjes

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Die roze bril hoef ik niet op te hebben. Ik weet uit ervaring dat de oude vibe serie zijn geld meer dan waard is.

Dat kun je niet zeggen van de budget series van sommige Amerken.

Ik ben al in het bezit van de VIBE10 en die ziet er als eerste erg strak uit mooie look en grill zit er erg steviger in als bij de oude vibe serie. Ook het foam achter de grill doet een hoop wonderen.

Heb de kast nog niet echt beluisterd wel even aangehad en klonk niet verkeerd wel laag output want had hem even gewisseld met een zelfbouw top van me ( 12MI100 met CP380M ) en op het volume waar hij opstond klo nk de vibe 10 iig een stuk zachter

Moet er wel wat aan rommelen met processor om het naar mijn zin te krijgen maar dat moet je met elk systeem in welke prijsklasse dan ook.

We zullen zien ben gewoon benieuwd of buiten de buitenkant van de serie ook intern het een en ander is verander in het voordeel.. Want ze gebruiken iig andere speakers dan bij de oude serie.

Zeg ook niet dat hethet allerbeste geluid is wat er uit komt maar ik weet wel zeker dat het voor dit budget niet beeter kan. Ook niet met zelfbouw.
        Last edited by Rolandino; 05-06-10, 12:32.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Vandaag de subs binnen gehad en ik was verrast door de kompaktheid van het kastje zo ook het model. Gewoon een mooi kastje voor de eerste indruk.

Nog geen tijd gehad om hem te luisteren.

vindt de vibe 18 zowieso niet echt verkeerd voor zijn geld dus ben benieuwd wat dit 15"subje doet.

Hier alvast een foto'tje van de VIBE10 zonder grillplaat :

eerste indruk is dat de kast er netjes afgewerkt uitziet zo ook achter de grillplaat.

klank is acceptabel te noemen zeker voor het budget en op zich niet agressief maar je moet wel wat met een eq rommelen om er net iets deftigers eruit te kunnen halen.

Prijs / kwaliteitverhouding is erg goed.

Als ik wat meer tijd heb tussendoor de subs testen en de sub top kombie testen.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

VAndaag wat tijd gehad om even de set aan te sluiten en te beluisteren.

Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de prijs kwaliteit verhouding.

Heb de set aangestuurd met de Synq 3K6 versterkers en de DLP6 processor.

De subs ( 2 per kant ) op -6db
            De toppen ( 2 per kant ) op -9db vanaf

Moet zeggen dat met de instellingen die ik heb de set erg netjes klinkt maar heb het in kleine ruimte getest.

Sub klinkt erg diep en strak top erg fris ( weinig EQ ) en ook niet agressief.

Aan de sub heb ik wel wat gerommeld ( instelling die ik heb gebruik ik meestal voor de meeste subs die ik ermee aanstuur en persoonlijk het een fijne afstelling vind )

sub gaat vanaf 37hz tot 106hz op de 50hz +3db en -6db op de 100hz

Door deze instelling klinkt de sub lekker diep en vol en ronkt niet door aan het eind

Top gaat vanaf 106hz tot wat hij kan zonder eq processing.

Comment

• djtom
              • Jan 2009
              • 142

hey.
              Heefd u al meer ervaring.

gr.tom

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

De ervaring die ik tot nu toe heb is goed ( op de klusjes tot u toe gebruikt )

Wel ben ik van mening dat met 2x sub per kant beter is dan een enkele sub maar dat is mijn smaak van geluid.

Heb laatst een sub met top gebruikt en vond dat 1 sub per kant net iets tekort kwam maar klant was tevreden, en daar gaat het om.

Set is zeker aan te raden voor het budget.
                Last edited by moderator; 06-07-10, 19:49.

Comment

Working...