Ok, de Cmx-3000.
Een apparaat waar ik veel van verwachtte.
Dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Grote probleem, waar we denk ik nog veel over zullen horen, is de ‘freeze' bug in het apparaat. Na een combinatie van indrukken van toetsen, die voor mij nog onbekend is ,blokkeerd de bediening van de betreffende speler totaal.
Nu is 1 van de oorzaken het blijven hangen van het eject-knopje, onder de rand van de kast op de afstandsbediening.
Maar mijn ervaring is dat ie het ook doet zonder dat dit het geval is.
Hoor graag als mensen hier meer duidelijkheid over hebben.
Verder een aantal onhandigheden op de cmx-3000:
1- Hot cue:
Waarom kun je maar 3 punten per cd opslaan? Bij een cd met 20 nrs erop is 3 punten niet echt veel..
Terwijl, volgens de gebruiksaanwijzing, het geheugen in principe groot genoeg er voor is (1000 cd's)
Zou kwa knop-gebruik op te lossen zijn doordat de speler de hot-cue's inleest per track, dus dat ie pas gaat inlezen als je de track geselecteerd hebt. (de den*on 2600 doet dit bv zo..)
2. De lange Cue-inlees-tijd
Wanneer je een track cue't, duurt het meer dan 3 seconden (!!) , voordat hij hem in zijn geheugen heeft.( de tijd dat de 'loop in-real time cue' toets knipperd)
Dat is echt heel erg storend, omdat je in die tijd niks kan doen. Pause en search werken dan niet. Bij de cdj-500 serie en cmx-5000 kan dat wel (!!!!!)
Sowieso valt me op dat, ook wanneer het cuepunt al opgeslagen is hij ook traag reageerd op het indrukken van de search toetsen.
Ook geldt hier weer dat voorgangers die vertraging niet hebben.
dit lijkt mij alles geen verbetering.
helemaal omdat snel kunnen werken met een dj-player nr 1 staat!
3. De scratch en wave-display functie.
Ik kan hier alleen maar over zeggen dat die op dit apparaat weinig voorstellen.
Scratch klinkt niet natuurlijk .
en als je gaat scratchen terug richting cue-punt (in play stand) en je komt voorbij dat cue-punt, dan gaat ie in cue-stand staan (??)
erg omhandig, je wilt vaak juist scratchen vanaf een cue punt.
Het wave-display kan je niks mee, een paar onduidelijke blokjes.
Eerlijk gezegd bvind ik dat de speler, als je hem naast de cmx-5000 zet niet veel extra's.
De positieve punten vind ik wel:
1. De snelle auto-bpm inleestijd.
2. De emergency-loop. Die werkt erg exact.
3. De Bpm sync werkt verbazend goed. Alhoewel ik zoiets niet zal gebruiken.
4. Toch De Hot cue's.
Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:36:26
Een apparaat waar ik veel van verwachtte.
Dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Grote probleem, waar we denk ik nog veel over zullen horen, is de ‘freeze' bug in het apparaat. Na een combinatie van indrukken van toetsen, die voor mij nog onbekend is ,blokkeerd de bediening van de betreffende speler totaal.
Nu is 1 van de oorzaken het blijven hangen van het eject-knopje, onder de rand van de kast op de afstandsbediening.
Maar mijn ervaring is dat ie het ook doet zonder dat dit het geval is.
Hoor graag als mensen hier meer duidelijkheid over hebben.
Verder een aantal onhandigheden op de cmx-3000:
1- Hot cue:
Waarom kun je maar 3 punten per cd opslaan? Bij een cd met 20 nrs erop is 3 punten niet echt veel..
Terwijl, volgens de gebruiksaanwijzing, het geheugen in principe groot genoeg er voor is (1000 cd's)
Zou kwa knop-gebruik op te lossen zijn doordat de speler de hot-cue's inleest per track, dus dat ie pas gaat inlezen als je de track geselecteerd hebt. (de den*on 2600 doet dit bv zo..)
2. De lange Cue-inlees-tijd
Wanneer je een track cue't, duurt het meer dan 3 seconden (!!) , voordat hij hem in zijn geheugen heeft.( de tijd dat de 'loop in-real time cue' toets knipperd)
Dat is echt heel erg storend, omdat je in die tijd niks kan doen. Pause en search werken dan niet. Bij de cdj-500 serie en cmx-5000 kan dat wel (!!!!!)
Sowieso valt me op dat, ook wanneer het cuepunt al opgeslagen is hij ook traag reageerd op het indrukken van de search toetsen.
Ook geldt hier weer dat voorgangers die vertraging niet hebben.
dit lijkt mij alles geen verbetering.
helemaal omdat snel kunnen werken met een dj-player nr 1 staat!
3. De scratch en wave-display functie.
Ik kan hier alleen maar over zeggen dat die op dit apparaat weinig voorstellen.
Scratch klinkt niet natuurlijk .
en als je gaat scratchen terug richting cue-punt (in play stand) en je komt voorbij dat cue-punt, dan gaat ie in cue-stand staan (??)
erg omhandig, je wilt vaak juist scratchen vanaf een cue punt.
Het wave-display kan je niks mee, een paar onduidelijke blokjes.
Eerlijk gezegd bvind ik dat de speler, als je hem naast de cmx-5000 zet niet veel extra's.
De positieve punten vind ik wel:
1. De snelle auto-bpm inleestijd.
2. De emergency-loop. Die werkt erg exact.
3. De Bpm sync werkt verbazend goed. Alhoewel ik zoiets niet zal gebruiken.
4. Toch De Hot cue's.
Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:36:26
Comment