Pioneer CMX-3000 problems.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eduardo
    • Nov 2000
    • 28

Pioneer CMX-3000 problems.

Ok, de Cmx-3000.
    Een apparaat waar ik veel van verwachtte.
    Dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen.

Grote probleem, waar we denk ik nog veel over zullen horen, is de ‘freeze' bug in het apparaat. Na een combinatie van indrukken van toetsen, die voor mij nog onbekend is ,blokkeerd de bediening van de betreffende speler totaal.
    Nu is 1 van de oorzaken het blijven hangen van het eject-knopje, onder de rand van de kast op de afstandsbediening.
    Maar mijn ervaring is dat ie het ook doet zonder dat dit het geval is.

Hoor graag als mensen hier meer duidelijkheid over hebben.

Verder een aantal onhandigheden op de cmx-3000:

1- Hot cue:
    Waarom kun je maar 3 punten per cd opslaan? Bij een cd met 20 nrs erop is 3 punten niet echt veel..
    Terwijl, volgens de gebruiksaanwijzing, het geheugen in principe groot genoeg er voor is (1000 cd's)
    Zou kwa knop-gebruik op te lossen zijn doordat de speler de hot-cue's inleest per track, dus dat ie pas gaat inlezen als je de track geselecteerd hebt. (de den*on 2600 doet dit bv zo..)

2. De lange Cue-inlees-tijd
    Wanneer je een track cue't, duurt het meer dan 3 seconden (!!) , voordat hij hem in zijn geheugen heeft.( de tijd dat de 'loop in-real time cue' toets knipperd)
    Dat is echt heel erg storend, omdat je in die tijd niks kan doen. Pause en search werken dan niet. Bij de cdj-500 serie en cmx-5000 kan dat wel (!!!!!)
    Sowieso valt me op dat, ook wanneer het cuepunt al opgeslagen is hij ook traag reageerd op het indrukken van de search toetsen.
    Ook geldt hier weer dat voorgangers die vertraging niet hebben.
    dit lijkt mij alles geen verbetering.
    helemaal omdat snel kunnen werken met een dj-player nr 1 staat!

3. De scratch en wave-display functie.
    Ik kan hier alleen maar over zeggen dat die op dit apparaat weinig voorstellen.
    Scratch klinkt niet natuurlijk .
    en als je gaat scratchen terug richting cue-punt (in play stand) en je komt voorbij dat cue-punt, dan gaat ie in cue-stand staan (??)
    erg omhandig, je wilt vaak juist scratchen vanaf een cue punt.
    Het wave-display kan je niks mee, een paar onduidelijke blokjes.

Eerlijk gezegd bvind ik dat de speler, als je hem naast de cmx-5000 zet niet veel extra's.
    De positieve punten vind ik wel:
    1. De snelle auto-bpm inleestijd.
    2. De emergency-loop. Die werkt erg exact.
    3. De Bpm sync werkt verbazend goed. Alhoewel ik zoiets niet zal gebruiken.
    4. Toch De Hot cue's.

Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:36:26
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Dit is een posting geweest op het Pioneerprodj forum.
    Namelijk:

Hier zijn wel meerdere topics te vinden over de CMX3000 (over alle pioneer spelers natuurlijk)

Maar aangezien ik ook interesse heb in de CMX3000 heb ik deze postings allemaal gelezen. Maar niemand heeft een duidelijk antwoord op de 'freezes', die de CMX af en toe heeft.

Dus als iemand hier ervaring heeft met de CMX3000 en deze wil delen met ons???...... Graag..

M.v.g.

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

ff een vraagje,

ik heb ook interesse in de CMX-3000 maar volgens mij is ie helemaal nog niet leverbaar in Nederland. Klopt dat ?
      ik heb hem nog namelijk nergens gezien ook niet in een folder van een bedrijf ofzo.
      Meestal word er toch wel snel en veel reclame gemaakt met nieuwe pioneer spelers en mixers.

maar als ik het verkeerd heb zou ik graag weten waar die te koop is en voor welke prijs.

B.V.D

Pioneer DJ Equipment
      if you only want the best !!!!!
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Ik heb m hier en daar wel voorbij zien komen.

Prijs rond de 2500 piek. Niet duur dus... Als hij maar betrouwbaar is en blijft..

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

2500,- piek !? dat is zeker niet duur toch maar is ff navragen bij m'n leverancier.

Pioneer DJ Equipment
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Aug 2000
            • 66

Hey Robin

Al eens bij Correct gekeken,daar zag ik hem vorige maand al staan..

Succes dr mee,

Greetz,

Robert

Comment

• Jeroen G
              • Jan 2002
              • 53

Ok, even een reactie op sommige delen van dit Topic. Effe voor de compleetheid : ik ben Jeroen Groenendijk, de vertegenwoordiger van de Pioneer Pro-DJ producten.

>Eduardo wrote (samengevat):
              >
              >1- de Loop ‘adjust' functie, waarom zijn de knoppen verwisseld?
              >2- Hot cue. Waarom kun je maar 3 punten per cd opslaan?
              >3- De lange Cue-inlees-tijd
              >4- De scratch en wave-display functie.

De plaats waar de 'Loop-Adjust' knop zit op de CMX-3000 is meer logisch dan op de andere voorgaande players. Natuurlijk geeft het in het begin wat verwarring dat hij niet meer onder de Loop-In zit, Maar om het LOOP-OUT punt te verzetten is het toch het meest logisch om op de knop LOOP-OUT te drukken..... ? (en niet de LOOP-IN )

3 Hot-Cue's per CD: Pioneer wil apparatuur maken die simpel te bedienen. Waar mogelijk worden dubbele functies onder 1 knop vermeden. Als er meer hot-cue's per CD vastgelegd zouden kunnen worden zouden er meer knoppen voor nodig zijn. Op het frontpaneel is hier geen ruimte voor beschikbaar. Als je meer cue's wilt onthouden kun je natuurlijk altijd een CDJ-1000 aanschaffen.... Dan kun je 100 CUE's per CD voor ongeveer 10.000 cd's op het kaartje opslaan....
              Hoeveel Cue's zou jij willen onthouden dan ? En hoe zou je dat oplossen met de knoppen op het bedieningspaneel?????

De inleestijd die de speler nodig heeft is inderdaad ietsje langer dan de CMX-5000, maar is nog steeds net zo snel als spelers van andere merken. Het Slot-in systeem slurpt de cd sneller naar binnen dan conventionele spelers met een tray, alleen het inlezen en herkennen van de CD duurt ietsje langer. De totale tijd van het wisselen van een CD is niet langer dan andere machines.

De scratch-functie en de Waveform is niet zo goed en accuraat als bijvoorbeeld de CDJ-1000...... maar wat verwacht je van een dubbele speler die nog minder kost dan 1 CDJ-1000 ????? De scratch klinkt sowieso beter dan andere merken en de waveform is (c) Pioneer.... en ik ben zelf van mening dat met de waveform van de CMX-3000 prima te werken is.... Ligt denk ik ook aan de muziek de je in de speler hebt zitten.

>Eduardo wrote :
              >
              >Eerlijk gezegd bvind ik dat de speler, als je hem naast de cmx-5000 >zet niet veel extra's.

Toch wel... je noemt ze hierna al op..... Daarbij : betere kleur (hoewel dit niet een primair belangrijk punt is), beter BPM nauwkeurigheid, rubberen knoppen, pitch-bend onder knopjes, tempo control +/- 100%, scratch functie die je kunt activeren wanneer je wilt, digitale uitgang switch op de voorkant van de machine......

Heb je zelf al eens met de speler gedraaid ???? Dan kom je vanzelf achter de verschillen

>De positieve punten vind ik wel:
              >1. De snelle auto-bpm inleestijd.
              >2. De emergency-loop. Die werkt erg exact.
              >3. De Bpm sync werkt verbazend goed. Alhoewel ik zoiets niet zal gebruiken.
              >4. Toch De Hot cue's.

Gelukkig ook nog positieve dingen.... ik ben het overal wel mee eens...

>Weet iemand wanneer het apparaat de lasers uit zet, wanneer hij een >lange tijd in cue-stand staat?.

Is mij nog niets van bekend.... onderzoek loopt nog !

De adviesprijs van deze speler is 1125 euro exclusief de BTW. En hij is verkrijgbaar bij iedere Pioneer dealer. Helaas staat hij nog niet overal in de showroom, maar dat zal spoedig veranderen. Als iemand echt specifiek wil weten waar de dealer zit die het dichtste bij hem in de buurt zit kun je altijd prive een mail sturen die ik zo spoedig mogelijk zal beantwoorden.

Check ook eens : http://www.djresource.org

Mijn prive site waar ik regelmatig updates opzet over de bezigheden van Pioneer Pro-DJ in Nederland.... dit weekend zal er weer een forse update aan de site worden gegeven zodat hij spoedig weer helemaal bij is....

GRTX!

GRTX!

CDJ1000 - The Prophecy has come true... !
              You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• DJ_Robin
                • Jul 2001
                • 610

ik heb al gebeld en hij idd al leverbaar maar mijn leverancier had hem nog niet in de showroon staan.

bij correct heb ik al gekeken maar die eppo's die daar werken valt niet mee te praten over de kwaliteit van dat ding ze willen alleen maar verkopen daar. Eerlijk advies vergeet het maar. Dus daar ga ik niet eens vragen of ik er ff mee mag "spelen" . En vooral die bordjes met zo'n tekst als met je poten van de apparatuur afblijven want je snapt er toch geen reet van (maar dan in vriendelijkere worden).
                Toch sluiten ze zelf alle AMP's op de mic ingang van de mixer aan en een druk op de 48 V knop enalles zegt kaboem (toch maar eens doen :-)

ik wacht wel tot mijn leverancier hem heeft staan.

greetz

Pioneer DJ Equipment

Comment

• Eduardo
                  • Nov 2000
                  • 28

Hallo Jeroen G

Ik begrijp nu, na veel andere reacties waarom de loop-adjust knop verplaatst is inderdaad. Op zich is dat logisch.
                  Maar je kunt je afvragen of je een succesformule moet wijzigen.
                  Het risico van dj's die met verschilende systemen werken is toch groot, lijkt me ..

T.a.v Hot cue's lijkt me dit erg simpel op te lossen. er hoeven niet meer knoppen bij.
                  Nu leest ie als je een cd erin doet de totale cue's in van 1 cd. (max 3 dus)
                  Hij zou het beter zo kunnen doen dat ie pas checkt per track.
                  (Mijn denon 2600 deed dit zo).
                  Ik snap niet waarom dit niet gedaan is zo, want volgens de gegevens moet hij kwa geheugencapaciteit dat makkelijk aankunnen.
                  Enne..over de Cdj-1000: ik ken deze speler niet goed, maar die kan het blijkbaar wel, zonder de wereld aan knoppen..(??!!)

Ok, jij vind het wave-display goed te gebruiken he?
                  ik wil je uitdagen om hier eens naar te kijken, en ben erg benieuwd wat jij kwa opbouw van de track eruit op maak.
                  Ik vind je een knappe jongen als je daar iets mee kan..

P.s : de lasers worden na ruim een uur uitgezet. Heb gisteren de test gedaan.
                  Is onduidelijk welke handeling je moet verichtten om hem weer actief te krijgen (= play/pause toets) De manual zegt hier ook niks over.

Comment

• Jeroen G
                    • Jan 2002
                    • 53

Eduardo,

Wat betreft de hot-cue's. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je liever 3 Cue's per track kan opslaan. Met de CDJ-1000 kun je per CD 100 Cue's opslaan, met de CMX-3000 maar 3....

Tja, is het niet logisch dat op de CMX3000 de mogelijkheden iets beperkter zijn dan de CDJ-1000.....?? Immers een dubbele CMX kost adviesprijs 1125 euro excl. en de enkele CDJ-1000 kost 1159 euro excl. -> Ergens moet toch het prijsverschil in zitten ????

Het plaatje dat je me mailde kan ik slecht uit afleiden dat er op 2 plaatsen een dipje in de amplitude zit.... MAAR het plaatje waar je naar refereert heeft als doel om aan te geven hoe het display eruit ziet en is nooit op het net gezet om af te kunnen lezen waar de breaks zitten. Ik heb zelf een speler in gebruik en moet zeggen dat er inderdaad sommige tracks zijn waarbij de aflezen wat onduidelijk is. Echter in de meeste gevallen is hij duidelijk genoeg. Wederom moet ik zeggen dat de Waveform op de CDJ-1000 beter functioneerd (kun je ook inzoomen) maarja, die kost nu eenmaal een aardig stukje duurder.

GRTX!

CDJ1000 - The Prophecy has come true... !
                    You\'ll find it at The DJresource > GrTx!

Comment

• Dré
                      • Nov 2001
                      • 409

citaat:Jeroen schreef:

De plaats waar de 'Loop-Adjust' knop zit op de CMX-3000 is meer logisch dan op de andere voorgaande players. Natuurlijk geeft het in het begin wat verwarring dat hij niet meer onder de Loop-In zit, Maar om het LOOP-OUT punt te verzetten is het toch het meest logisch om op de knop LOOP-OUT te drukken..... ? (en niet de LOOP-IN ).
                      Wel jammer dat Pioneer deze logica niet een jaar of wat geleden gevonden had. Nu moeten we steeds overschakelen.

Een andere logica zou zijn dat ALS je een onlogisch iets doet (loop out adjust als bijfunctie onder de loop in button zetten) dat je daar een beetje consequent in bent. VERDER is het zo dat je, in een loop, de loop out positie constant kunt verplaatsen (ook ZONDER loop-out adjust), bijvoorbeeld om de loop te halveren. Als je dan een correctie wilt doen moet je razendsnel omschakelen naar de loop out adjust mode, en weer terug als je de loop wederom wilt verkorten. Dat was dus NIET zo (en, voor zover ik gelezen heb in het verleden) was DAT ook juist de reden om de loop out adjust in eerste instantie onder de loop-in button te zetten (deze button heeft, tijdens een loop verder immers toch GEEN functie). Maar goed, iemand anders is op een stoeltje terecht gekomen, heeft het wiel opnieuw uitgevonden met als resultaat dat de DJ weer kan omschakelen tussen de diverse producten.

Hetzelfde hebben we al eens gezien bij de introductie van de CDJ-100. Deze speler heeft een compleet ander rotary encoder design in vergelijking met de CDJ-500, en 700 (500s) terwijl dit, vanuit oogpunt van ontwerp EN kosten, absoluut NIET nodig was. Eindresultaat is dat het benden op de CDJ-100 totaal anders aanvoelt dan op de CDJ-500. Waar de CDJ-500 netjes 75 encoder posities heeft voor een rotatie (hé, da's mooi één seconde (75 frames)) is het bij de CDJ-100 40 (raar getal hè?).
                      citaate inleestijd die de speler nodig heeft is inderdaad ietsje langer dan de CMX-5000, maar is nog steeds net zo snel als spelers van andere merken.
                      Het is nog steeds net zo snel als SOMMIGE spelers van andere merken. Pioneer is niet de enige die een verkortte calibration routine heeft
                      citaat:Het Slot-in systeem slurpt de cd sneller naar binnen dan conventionele spelers met een tray,
                      Maar langzamer dan een speler met een klep.
                      citaat:alleen het inlezen en herkennen van de CD duurt ietsje langer. De totale tijd van het wisselen van een CD is niet langer dan andere machines.
                      Daar kan ik het alleen maar hardgrondig mee ONeens zijn. Zelfs de Gemini CDJ-20 heeft een snellere "wisseltijd".
                      citaate scratch-functie en de Waveform is niet zo goed en accuraat als bijvoorbeeld de CDJ-1000...... maar wat verwacht je van een dubbele speler die nog minder kost dan 1 CDJ-1000 ?????
                      Ik vind de scratch functie zo gek nog niet ALS je hem vanuit de pause mode gebruikt (anders loopt de positie constant weg (tja, het is nu eenmaal geen vinyl)). De wave display is natuurlijk wel erg beperkt door de beperki
                      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

heb eergisteren m'n eerst feest gedraaid met een CMX 3000. Ik wou namelijk ook zo'n speler kopen maar wou zien hoe hij werkt op feesten waar ik draai. Ik heb zo'n speler bij een vriend uit m'n klas kunnen huren en ben naar dat feest gegaan.
                        Het viel mij echter enorm tegen ik had heel wat verwacht van de speler maar ik koop hem echt net ik ga voor een CMX 5000.

1: ff snel een cd-tje wisselen is er echt niet bij. de starttijd van de huis tuin en keuken dvd speler van me pa is nog wel sneller (en die is lang hoor)

2: scratch functie lijk helemaal nergens op tuurlijk kun je hem niet vergelijken met de cdj 1000 maar als je zo'n speler op de markt bengt doe het dan met de volgende ook goed of gewoon niet. Mensen weten dat je het goed kan maar dan breng je een nieuwe op de markt die niets weg heeft van scratch maar meer op een effect lijkt.

3: de cdj functie van het jog wheel vind ik ook niet zo lekker werken al van een cmx 5000 of een cdj 500 mk2

4: hot cue's vind ik niet zo hot hij moet veels te lang "denken" over de start positie (als hij die heeft is die wel sneller

ik vind het een speler die voor de prijs zeker niet slecht is maar ik zou dan toch voor de 100's jes gaan werken naar mijn idee toch lekkerder wil je toch dubbel zou ik voor de cmx 5000 gaan.

die is mijn bevinding van de cmx 3000

Pioneer DJ Equipment

Comment

Working...