CD's branden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

CD's branden

Hallo allemaal,

hier geen discussie over het legaal dan wel niet illegaal zijn van gebrande cd's maar even een heel andere vraag.

Als het er op aan komt heeft namelijk elke Drive-in wel een paar CD's die niet origineel zijn om wat voor reden dan ook.
    Naar welk merk CD-r's gebruiken jullie om te branden? Ik merk vaak met de goedkope merken bij warenhuizen of drogisterij-ketens dat de kwaliteit vaak zeer matig is na vrij korte tijd.

Maar hoe zit het met Sony, Philips, Imation en andere merken? of toch ergens een goedkoop merk met voldoende kwaliteit?

Ik heb op moment een spindle van imation en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.

Groet,
    Baz.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Als het over audio gaat is er : verbatim, taiyo yuden en fuji CDR pro for audio rotation stabilizer.
    Ik moet regelmatig CD' s afleveren aan mijn uitgever en ik gebruik alleen maar deze merken.
    De andere heb ik verbannen.
    Ook de CD schrijver is niet te onderschatten + brandsnelheid .
    Naar studio normen brand ik ALTIJD op 8x met een plexstor.
    Na meer dan 100 CDR's is er nog geen 1 teruggekomen met problemen.
    Is iets duurder maar is stukken beter.
    succes.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

De langst houdende CD is de Verbatim Archival Grade: doet wat hij belooft: lang stabiel blijven; Kodak heeft zo ook een CD maar uit testen blijkt dat die dus niet doet wat hij belooft.
      En natuurlijk op lage snelheid branden (4x als het kan) als je er zeker van wilt zijn dat veel spelers hem aanvaarden (vooral de oudere CD-laders in auto's zijn hier kritisch over).
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

wat auto radio's doen doet me niet zoveel cd's zullen veelal een professionele CD-speler in gaan (Denon of Pioneer) maar dan moet de kwaliteit wel goed zijn!

Hoop dat er nog meer mensen reageren tot nu toe zou ik op verbatim af moeten gaan...

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Als je CD in het meest kritische toestel afspeelt, is de kans zeer groot dat hij in een minder kritisch toestel met absolute zekerheid gaat afspelen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Back on Track
            • Jun 2009
            • 227

ik gebruik voor alles wat ik brand Verbatim en dat bevalt me zeer goed
            BACK ON TRACK DJ

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Niet alleen het merk van de disc's maar zeker ook de mediacode (indeling) zijn van belang. Een merk kan verschillende code's voeren, dus een merk alleen zegt niet veel.
              Als je even op wat cd/dvd fora rondkijkt heb je zo door wat op dit moment de meest geaccepteerde mediacodes en merken zijn.

Comment

• FeestDJMax
                • Jul 2010
                • 17

Ik gebruik voor mijn drive in een Denon solid state SD speler. Scheelt weer een hoop cd'tjes en een hoop ellende
                ...Als 't maar hard gaat???

Comment

• Extranion
                  • Aug 2010
                  • 11

Originally posted by FeestDJMax
                  Ik gebruik voor mijn drive in een Denon solid state SD speler. Scheelt weer een hoop cd'tjes en een hoop ellende
                  Helemaal mee eens, maar sommige mensen vinden het fijn om met cds te draaien (ik ben er niet één van)

Maar goed uiteraard brand ik wel cds voor als de harde schijf er mee ophoud.

Al mijn cds zijn gebrand met het merk memorex. Zal vast niet het beste merk zijn en is daarom ook niet echt duur. Maar er is geen enkel apparaat die ze niet konden lezen (brand op 8x). Het cdtje wat de langste tijd mee gaat is nu ongeveer zoon 2,5 jaar.

En ik denk dat de meeste DJ's (zeg niet dat jij daar bij hoort) beter eerst kunnen kijken naar hun MP3 collectie en daar wave of flac voor gebruiken...

Comment

• FeestDJMax
                    • Jul 2010
                    • 17

Helemaal mee eens, maar sommige mensen vinden het fijn om met cds te draaien (ik ben er niet één van)
                    Ik wel:P

Al mijn cds zijn gebrand met het merk memorex. Zal vast niet het beste merk zijn en is daarom ook niet echt duur. Maar er is geen enkel apparaat die ze niet konden lezen (brand op 8x). Het cdtje wat de langste tijd mee gaat is nu ongeveer zoon 2,5 jaar.
                    Al mijn CD's zijn gekocht sommige gaan al meer dan 17 jaar mee

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

Ik draai zelf ook graag met CD's en heb zelf een collectie van ongeveer 1000 originele CD's echter vind ik het soms vervelend alles mee te sjouwen als ik soms maar 1 of 2 nummers van een CD gebruik.
                      Deze CD's staan nu klaar om te branden en dat ga ik dus binnenkort doen.

Comment

• FeestDJMax
                        • Jul 2010
                        • 17

Ik draai zelf ook graag met CD's en heb zelf een collectie van ongeveer 1000 originele CD's echter vind ik het soms vervelend alles mee te sjouwen als ik soms maar 1 of 2 nummers van een CD gebruik.
                        Tja dat is wel het nadeel. Ik heb de helft van m'n cd's in van die sleeves zitten. Ik heb dan ook maar 1 koffer bij me ( prodjuser CD 4). Wel een zware koffer, maar wel lekker je originele CD's. Misschien moet je jezelf ook eens afvragen; wat gebruik ik nou nog echt, heb zelf pas 50 CD singles eruit gegooit dus kunnen er weer een paar bij!

Bij mij komt er geen gebrande CD meer in! Rommel!!

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by FeestDJMax
                          Bij mij komt er geen gebrande CD meer in! Rommel!!
                          Ja , als je rommel CD'R gebruikt heb je sh*t
                          Ik heb afgelopen jaar niks anders gebruikt dan Verbatim en een plextor schrijver.
                          Dit op 8 X Speed .
                          Deze CD's leven nog altijd in gelijk welk toestel, van Denon tot JB systems.
                          Dus Uwen rommel bestaat uit wannabeeeeeeeeeeeee CDR's
                          Dat is mijn conclusie.
                          Edit : misplaatste zinnen weggehaald, mijn excusses, slechte dag gehad sorry.
                          sis
                          Last edited by sis; 19-08-10, 09:51.
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

nou en of ze branden... Wel een aansteker gebruiken, geen lucifer..

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by sis
                              Ja , als je rommel CD'R gebruikt heb je sh*t
                              Ik heb afgelopen jaar niks anders gebruikt dan Verbatim en een plextor schrijver.
                              Dit op 8 X Speed .
                              Deze CD's leven nog altijd in gelijk welk toestel, van Denon tot JB systems.
                              Dus Uwen rommel bestaat uit wannabeeeeeeeeeeeee CDR's
                              Dat is mijn conclusie.
                              En ga nu niet tegen mij in , want dan ga je nog wat meemaken, temeer omdat ik componist en producer ben, dus ik weet maar al te goed hoe alles in mekaar steekt... OOk op CD gebied
                              Slaap zacht.
                              sis
                              nou nou nou sis, dat moet toch goed voelen. Al die schouderklopjes van je zelf.
                              Het is namelijk zo dat die zo genaamde goede cd'tjes van Verbatim gemaakt worden onder een bepaalde kwaliteitsvoorwaarden genaamd RITEK GO5 code. Helaas voor jou is dan ook zo dat Maxell en Platinum ook uit die zelfde fabriek komen. En ook met een zelfde kwaliteit.

bu-bu-bu-bullshit dus.

En ga nu niet tegen mij in , want dan ga je nog wat meemaken, temeer omdat ik ICTer en DbP administrator (en nee, dat heeft niets te maken met die illegale download app) ben, dus ik weet maar al te goed hoe alles in mekaar steekt... OOk op CD gebied
                              Slaap zacht.
                              Robin

Lullig he, als iemand zo doet? Weet je ook hoe dat voelt.
                              Last edited by dj-wojcik; 18-08-10, 22:30.
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...