Verbatim heeft cd'tjes en cd'tjes... de archival grade is absoluut NIET te vergelijken met de gewone Maxell of Platinum. Dat hebben trouwens testen ook aangetoond (in vochtige ruimtes, onder extreme belichting, onder extreme temperaturen).
CD's branden
Collapse
X
-
nou nou nou sis, dat moet toch goed voelen. Al die schouderklopjes van je zelf.
Het is namelijk zo dat die zo genaamde goede cd'tjes van Verbatim gemaakt worden onder een bepaalde kwaliteitsvoorwaarden genaamd RITEK GO5 code. Helaas voor jou is dan ook zo dat Maxell en Platinum ook uit die zelfde fabriek komen. En ook met een zelfde kwaliteit.
bu-bu-bu-bullshit dus.
En ga nu niet tegen mij in , want dan ga je nog wat meemaken, temeer omdat ik ICTer en DbP administrator (en nee, dat heeft niets te maken met die illegale download app) ben, dus ik weet maar al te goed hoe alles in mekaar steekt... OOk op CD gebied
Slaap zacht.
Robin
Lullig he, als iemand zo doet? Weet je ook hoe dat voelt.
Slechte dag gehad gisteren . Kan al eens gebeuren.
Sorry
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Euhhh, dit topic is al 4 jaar oud, toen werden er nog volop CD's gebrand, inmiddels bijna niet meer.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Als je LP's meeneemt kun je ook makkelijk een macbook meenemen dus dat kan de reden niet zijn....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Beste allen (ook MOD),
[offtopic]
Kunnen we ons svp beperken tot het geven van een antwoord op de vraag,
en niet vervallen in oude en imo foute gewoonten?
De vraag is hoe .flac bestanden te branden niet waarom branden of whatever.
Wij hoeven de vraagsteller echt niet te overtuigen van het wel of niet
gebruiken van welke geluidsdrager dan ook, toch?
[/offtopic]
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Geef dan gewoon een nuttig antwoord en reageer anders gewoon niet.
Iemand nog informatie?Comment
-
Ook ik ben wel benieuwd naar zijn vraag omdat FLAC bestanden toch wel kwalitatief goed zijn... vergeet niet dat een CD ook een compressiemiddel heeft om het een en ander op t schijfje te zetten... tegenwoordig denk ik ook dat een CD, op de huidige systemen vergelijkbaar met een studio FLAC bestand al weer minder kan klinken puur door de gebruikte compressie... vergeet niet dat de CD ook al een uitvinding is van een x aantal jaar, en er in 1980 (34 jaar geleden) de standaard is geschreven voor het fabriceren van CD's en de te gebruiken CD standaarden.. zie: DE CD
Dus al met al wel zeer interessant hoe ieder zijn bestanden mee neemt, is dat op de CD (gebrand of zelfs nog orgineel) of met stikkie... ik zelf doe dat vaak met mijn telefoon die ik als stikkie kan gebruiken...
Enne... Ik heb ook nog een platenspeler, en ja...dat klinkt ook gaaf...voornamelijk de oude beatles plaat die ik heb.... Daar kan de cd op een of andere manier gewoon niet tegen op omdat het ook een beetje om gevoel gaat wat je krijgt van die plaat....Muziek is gevoel...expressie en een uiting....daar is helaas weinig statitistisch en technisch of wat dan ook tegenaan te schroeven als mensen er geen gevoel bij krijgen... toch?Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Ook ik ben wel benieuwd naar zijn vraag omdat FLAC bestanden toch wel kwalitatief goed zijn... vergeet niet dat een CD ook een compressiemiddel heeft om het een en ander op t schijfje te zetten... tegenwoordig denk ik ook dat een CD, op de huidige systemen vergelijkbaar met een studio FLAC bestand al weer minder kan klinken puur door de gebruikte compressie...
Een flac bestand is gewoon een data bestand, dat brand je op een CD en dan mag ik toch hopen dat je het 100% hetzelfde terugkrijgt.
Stel dat je bestandjes van de boekhouding net iets gewijzigd zijn omdat ze op een cd gebrand zijn geweest...Comment
-
Een MP3-bestand is ook een databestand. Dat kun je ook op cd branden maar een gewone cd-speler leest het wel niet ...
Dat is nou het verschil tussen lossy compressie en losless compressie: bij losless compressie krijg je na het decomprimeren alles exact terug (ZIP-bestand bv.) bij lossy gaan er gegevens verloren (bij MP3) bijvoorbeeld.
Overigens heeft de cd geen compressiemiddel: de PCM-informatie wordt gewoon als data gebrand. Ze wordt wel nog uitgebreid met foutcorrectiegegevens e.d.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
Comment