wie heeft er een extra mengpaneel mee naar klus, of ander reserveonderdeel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

wie heeft er een extra mengpaneel mee naar klus, of ander reserveonderdeel?

En dan bedoel ik niet een bulbje voor je lampen of een extra snoertje.

Naar aanleiding van een aantal reacties in het onderwerp over een feest wat door bier in de apparatuur stil komt te liggen vroeg ik me af: Ben ik de enige die het vreemd vind om rekening te houden met wangedrag van bezoekers door reserve apparatuur mee te zeulen en dan aangevuld met de vraag: : waar ligt de grens?"

Tijdens een feestweek megemaakt:
    Komt een biertje uit het publiek zeilen richting dj mixer. Zie het bekertje aankomen en kan 'm een tik geven. Handoek erbij, deppen.
    Verzoek aan de organisatie om de groep erg enthousiaste bezoekers die met regelmaat een biertje een kant op gooien aan te spreken.
    Dat doen ze heel subtiel door ze mee te nemen dichter naar de bar en zo...verder van de dj!
    Tijdens wat ouderwets roeien wordt er een meter bier over de roeiers gegoten, roeien doe je immers niet droog, snap ik ook.
    Roeier kan het niet waarderen en gooit een biertje, die zag ik niet aankomen en inhud van het bekertje verdwijnt in mn dateq apollo.
    gevolg: dikke piep over de master.
    snelle oplossing: sd card instarten op de submixer, andere mixer vanaf de zaak laten komen.

Financiƫle consequentie: factuur naar opdrachtgever.
    sociale consequentie: die feestmiddag sta je met een ongemakkelijk gevoel te draaien, "waneer zou het volgende biertje komen?!"

In dit geval het geluk dat het geen standaard showtje was maar een flinke set was waarbij voor de signaal distributie was gekozen voor het gebruik van een sub-mixer van waaruit alle zalen worden voorzien van geluid.

Was het een standaard dj setje geweest dan was het dus na dat ene biertje in de mixer stil geworden...

Ik neem geen tweede hoofdtelefoon mee, in de sets zitten geen apparaten dubbel uitgevoerd. In de twintig jaar dat ik nu onderweg ben is dit de enige keer dat een biertje zoveel impact heeft gehad.

Voor de duidelijkheid, voorval is alweer van 4-5 jaar geleden. Klant boekt nog steeds jaarlijks deze feestweek en het biergooien blijft tot een minimum beperkt....gelukkig!
    Last edited by moderator; 15-09-10, 10:22.
  • dakpan
    • Aug 2009
    • 34

Hallo

Ja wat moet je tegenwoordig meeslepen naar een klus.
    Ik heb zelf een drive in show en kan alles in een aanhanger kwijt Maar wat neem je dubbel mee.
    Ik draai veel verjaardagen en bruiloften en feesten tot 200 man maar wat doe je als er iets niet werkt.
    Lampen enz kan me niet zo boeien daar kan ik wel zonder 1 of 2 lampen draaien maar als je een bruiloft hebt en de mensen hebben de dag van hun leven gehad en willen jou als muziek om de avond te vullen en te vermaken .
    Hoe ver ga je dan ?????

Ik heb altijd extra bij me??

versterker
    mixer (wel kleinere versie om toch door te draaien)
    laptop (kleine verisie)
    Dubbele usb mixer laptop
    snoeren en kabels enz

Dus als er iets uitvalt kan ik altijd de avond (zover het mogelijk is) nog afdraaien en de klant tevreden houden.
    Het mooiste is dat de klant er heel weinig tot niks van merkt .

Maar ja het is allemaal wel extra balast wat je bij je hebt.

Reageer hier in deze topic wat ik vind het wel een leuke stelling.

gr

rene

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

een extra eindbak in de bus. Lompe goedkope MM uit begin jaren 80. Geen flightcase. Komt er ook niet uit. En niet stelenswaardig.

In de tas een MP3 spelertje met kabels voor altijd iets van muziek.

Voor de rest kun je met monitors draaien. (we hebben er twee bij de blazers staan. Dat zou ook met een kunnen maar dan heb je niets spare) Je kan bij ons met de keyboard submixer wat geluid maken. Met de in-earmix doorprikken enz. Oftewel dat is best redundant.

In sommige gevallen neem ik wel een extra gitaar mee. (ver van huis, kort optreden dat je geen snaar kan wisselen, middle of nowhere enz)
      lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Als ik ver van huis ben (meer dan 30 minuten rijden bijvoorbeeld) neem ik wel eens een extra amp mee, maar ik denk dat ik die nooit nodig ga hebben.

Verder eigenlijk niks, behalve wat kabeltjes en een spare PAR56 lampje.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Je kunt je hele set wel dubbel mee gaan nemen, dat schiet niet op. Wat nou als je processor ermee ophoud tijdens show? Heb je die ook op reserve bij je? Of ga je fullrange verder? Ook wanneer je met een 3-weg systeem op pad bent?

Ik vind het goed dat er her en der eens een festival eerder afloopt door bier gooien. Want: dat geeft een signaal naar de opdrachtgever en de bezoekers van dat zodra er gericht met bier gegooid wordt, het evenement vroegtijdig stopt. Het is slechts een kwestie van tijd voor de organisaties dat ook zat zijn, en het probleem niet meer bij de techniek neerleggen maar bij de beveiliging. En laat dat nou net de juiste mensen daarvoor zijn!

Voorbeeldje: tijdens het WK afgelopen zomer ben ik op de grote markt in Enschede geweest om een wedstrijd te zien. Daar stonden grote LED schermen en bij een tegendoelpunt vlogen de bierbekers met inhoud en de flesjes tegen de schermen aan. In een plein waar zeker 10000 man stond sprong er direct beveiliging op af en werden de meesten er wel uitgeplukt. Even in het politiebusje en daarna weer loslaten. Waarom zou de leverancier van die LED schermen dat probleem op moeten lossen? Laat de beveiliging dat mooi doen. Gaat zo'n scherm kapot? Jammer dan. Graag na afloop even pinnen en het nu maar even doen met een scherm minder.

Service ok, maar hoe ver wil je daar in gaan? Daarmee schep je ook een verwachtingspatroon bij je klant, en die lat leg je voor jezelf steeds hoger. Dan ga je straks echt op pad met een dubbele show.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Meestal zit mijn bus al tot de nok gevuld dus reserve apparatuur meenemen is alleen al om die reden geen optie. Wel heb ik al mijn versterker racks universeel uitgevoerd, mocht er een versterker op de FOH uitvallen dan kan ik met wat omprikken binnen 5 minuten verder op een versterker uit mijn monitor rack en wat minder monitor kanalen.
            In de 20 jaar dat ik nu geluid doe heb ik ook nooit een probleem gehad dat niet op te lossen was dus ik zie ook geen reden om reserve apparatuur mee te nemen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ciaozdellacasa
              • Sep 2009
              • 44

Onze oude xone 42 gaat altijd mee, naast het feit dat wij ook nog wel is spontane zangers hebben is het ook gewoon een mooi zekerheidje. Afgelopen zomer bijvoorbeeld, veel examen en studentenfeesten gehad in de verhuur en met de show. En 2 keer van de 10 kwam er bier op de mixer, een volle beker. Het geluid gewoon even helemaal uit en die gast aankijken en iedereen keek mooi boos mee naar hem.Ondertussen even snel alles omprikken, even door de mic vertellen dat de eerste de beste die dat flikt de lul is, en we konden weer. we prikken hem meteen om na zoiets gewoon voor de zekerheid.

Comment

• timedriver
                • Sep 2010
                • 144

Originally posted by Ciaozdellacasa
                de eerste de beste die dat flikt de lul is
                Bij mij is iemand die mij een volle beker bier in de mixer mikt ook daadwerkelijk de lul. Die mag betalen!

Bij ons gaat er alleen een extra versterker mee in de bus. Een extra mengpaneel begin ik niet aan. Ik heb wel 1 op reserve staan.

Je moet ook een beetje vertrouwen hebben in je eigen spullen...
                I am a Timedriver!

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Een extra versterker is wel het laatste wat ik mee zou nemen. Standaard 2-weg rackje bestaat bij mij uit 2x pl4.0 met een processor. Mocht er een gaan dan maar mono draaien na 2 minuten omprikken.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

ooit begaf mn voeding van mn 200B soundcraft het, waarna ik een ouwe eindbak opensloopte en de voeding ter plekke ombouwde, met wat gaffa en een victorinox mini-mesje. ( nu weten jullie eindelijk waar de naam ******** weg komt).

Sindsdien zijn de grote jongens over gestapt op de dubbele voeding, en de kleinere jongens hebben vaak een micro-menger voor in de bus liggen. ( type behringer 4 kanaals)
                    Wel altijd een ipodje oid voor wat behang muziek, en een volle micro en kabels case, met verloopjesdoos.
                    Om nou een extra PM5D in de bus te gooien , of een xl8 vind ik persoonlijk wat overdreven.
                    Last edited by Gast1401081; 19-09-10, 20:15.

Comment

Working...