amcron macrotech 1200 pip fx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bassie b
    • Nov 2004
    • 57

amcron macrotech 1200 pip fx

ik heb een probleem met mijn macrotech 1200
    deze gaat kwa volume een stuk zachter dan mijn microtech 1200
    zowel het linkerkanaal als het rechter .
    nu zit er in de macrotech een pip fx kaart in voor gebalanceerd xlr aansluiten
    kan ik deze zomaar verwijderen en dan via de jack plug aansturen om te testen of het aan die pip fx kaart ligt daar is door de vorige eigenaar een paar draadjes op gesoldeerd en als je op die pip fx kaart kijkt staat bij het aansluitings diagram van de xlr pin1 gnd 2 non inverting + en 3 inverting -
    nu is bij pin 2 van het + een - gemaakt en de non die voor non inverting staat is zwart gemaakt .
    kan ik hem maar beter verwijderen of hoord het zo
    draai er al een jaar mee zonder problemen maar via een test om de versterkers een keer om te switchen van top naar sub viel het me op
    graag reactie
    matthijs
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Check je input gain voltage switch.

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• bassie b
      • Nov 2004
      • 57

die staat op 26 db
      kan hem alleen maar op 0.77 of 26 db zetten
      mijn mixer stuurd 1.5 uit
      matthijs

Comment

• Terran
        • Jun 2010
        • 12

Heb bij 1 van mijn camco amps gehad dat de xlr input geoxideerd/verroest was. Ik weet niet of je meerdere ingangen heb en deze allemaal al heb getest ?

Comment

• bassie b
          • Nov 2004
          • 57

heb gister geprobeerd mat jack aansluiting en was precies hetzelfde
          wat me ook opviel was dat toen er nog geen speakers op zaten de muziek al uit de versterker kwam (van een printplaat )
          geloof dat dit ook niet goed is
          matthijs

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Zou ook zomaar kunnen dat je de helft van het gebalanceerde signaal mist dan ben je gelijk 6 dB kwijt en dat hoor je wel.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bassie b
              • Nov 2004
              • 57

weet er misschien iemand een adres in brabant die hem na zou kunnen kijken
              matthijs

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Koen, hier ook regelmatig te vinden, zit in Oosterhout, die kan hem zeker voor je nakijken, zoek maar op P-A-A.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by bassie b
                  heb gister geprobeerd mat jack aansluiting en was precies hetzelfde
                  wat me ook opviel was dat toen er nog geen speakers op zaten de muziek al uit de versterker kwam (van een printplaat )
                  geloof dat dit ook niet goed is
                  Weet je wel zeker dat je niet een Radio ontvanger hebt van Crown???
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Hoe weet je dat er muziek uit je versterker komt als je er geen speakers op hebt aangesloten om te luisteren? Heb je gemeten? En zoja, hoe heb je uitgevonden dat die rare golf muziek is en geen moeilijke storing of een gek met een synthesizer...

Ik weet niet of ik dat zou kunnen... (glazen bol heeft het nooit goed gedaan, komt met de leeftijd hoop ik:P)

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Originally posted by djspeakertje
                      Hoe weet je dat er muziek uit je versterker komt als je er geen speakers op hebt aangesloten om te luisteren? Heb je gemeten? En zoja, hoe heb je uitgevonden dat die rare golf muziek is en geen moeilijke storing of een gek met een synthesizer...

Ik weet niet of ik dat zou kunnen... (glazen bol heeft het nooit goed gedaan, komt met de leeftijd hoop ik:P)

Daan
                      Je hebt geen glazen bol nodig hoor, er staat dat de muziek van de printplaat af kwam. Dus een component wat niet meer werkt zoals het hoort.
                      There is no substitute for imagination

Comment

• bassie b
                        • Nov 2004
                        • 57

Originally posted by MusicXtra
                        Koen, hier ook regelmatig te vinden, zit in Oosterhout, die kan hem zeker voor je nakijken, zoek maar op P-A-A.

thanks heb hem al een mailtje gestuurd
                        matthijs

Comment

• bassie b
                          • Nov 2004
                          • 57

Originally posted by qvt
                          Je hebt geen glazen bol nodig hoor, er staat dat de muziek van de printplaat af kwam. Dus een component wat niet meer werkt zoals het hoort.
                          dacht al heb ik het nou vekeerd getypt
                          matthijs

Comment

• Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

Ha Bas en anderen,

Wat me opviel bij testen aan de MA series amps is dat je iid bij gebruik van de PIP kaartjes de standaard aanwezige input jack niet kunt gebruiken. Doe je dat wel dan gaat je output vervormen. Of via de XLR's op de PIP module aansluiten of het PIP kaartje trekken en de jacks gebruiken dus.

Betreft het geluid dat uit de amp komt; dat is niet ongebruikelijk, komt van de voedingstrafo, heet met 'n chique woord magnetostrictie en is bij de ene amp wat meer hoorbaar dan de andere. Door het grounded bridge principe van de MA series worden de voedingsrails' (en dus ook de trafo) ahw gemoduleerd en dat zal wellicht beter hoorbaar zijn via de trafo. Hoe zwaarder de belasting hoe beter hoorbaar. Of er 'n probleem met deze amp is gezien deze bij nullast ook "hoorbaar" is zal een test of meting uit moeten wijzen.

Groeten !
                            Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...