RCF Art 4 of 7 Serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

RCF Art 4 of 7 Serie

Beste Forum-Leden,

Ik ben een tevreden gebruiken van RCF-speakers. Daarom wil ik nu een setje actieve speakers gaan aanschaffen die ik ga gebruiken voor:
    - DJ monitoring
    - P.A. monitoring
    - kleine disco`tjes

RCF heeft sinds kort de nieuwe 4-serie uit. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zit dus te twijfelen tussen de 4 & 7 serie. Verder denk ik dat een 12" driver beter bij mijn purpose past dan een 15", want als ik een kleine disco heb zet ik er toch een bassje onder. Dan komt de keuzen nog tussen een 1" hoog of een 2" hoog? Wat zijn daar de voor en nadelen van?
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Welke sub heb je eronder?

Verder heb ik met de beide genoemde series helaas (nog) geen ervaring, wel weet ik uit ervaring dat de (oudere) ART 300 erg lekker klinkt voor het geld. Die hebben ze op school, 2*actief en 2*passief op een LEM P400 als monitor, aangezien ik daar als leerling best vaak op het podium sta en er veel mee werk ken ik ze aardig. De 5 serie ken ik via een medelid van de muziekvereniging die er vaak feestjes van de vereniging mee draait, dan voornamelijk op FOH, ook over de 5 serie ben ik dus erg te spreken (voornamelijk in combi met de 8001 subs).

Daan
    Last edited by djspeakertje; 24-09-10, 18:05.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Heb je het over de gewone Art4, of de 4pro series?

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

Ik heb het over de ART-serie.

Welke sub, als ik er nu een subje onder zet. Dan zet ik waarschijnlijk een HK-basje er onder 18" 500 wtt. of een RCF ESW 600 watt.

Maar in de toekomst misschien iets van RCF 800* - A

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Zo inmiddels heb ik al wat aangeschaft.

Ik heb me goed laten informeren door RCF-Nederland.

Daardoor ben ik tot de keuze gekomen om ART 422 aan te schaffen. 12" laag en 2" hoog. Dit omdat ik ze ga gebruiken voor:
          - Monitoring(DJ & Artiesten & Instrumentaal)
          - Spraak(Presentatie)
          - DJ-setje(t/m 50 man)

Verder ben ik zeer tevreden over de kast, er zit een geweldig soundje in. Zeker voor een 12" speakertje. Natuurlijk hebben we die verhalen over: ik moet een full-range kast hebben waarbij ik geen basskast nodig heb. Inmiddels weten we dat dat nog niet bestaat. Echter deze 12" levert een leuk bass-soundje, zeker met de boost knopt. Verder is de kast zeer licht. Ook een voordeel dus.

Comment

Working...