Eliminator setje verbeteren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinrelouw
    • Dec 2009
    • 32

Eliminator setje verbeteren

hallo allemaal,

Wij zijn op dit moment in het bezit van een EV Eliminator I set in combinatie met een peavey 1800g versterker. Nu willen we misschien ons setje (kwalitatief) gaan verbeteren. We hebben alleen nog geen ervaring op dit gebied. Wat kun je het er het beste tussen hangen om het geluid beter te krijgen? Is alleen een equalizer bijvoorbeeld al een hele vooruitgang? Alle tips, opmerkingen en informatie hierover zijn welkom!

MVG
    Last edited by kevinrelouw; 26-09-10, 17:00.
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Om te beginnen is het verstandig van de zoekfunctie gebruik te maken.

Wil je deze set naar een hoger niveau brengen is het interessant om de set actief aan te gaan sturen. Dit houdt in 1 versterker voor de bassen en 1 voor de toppen. Tevens moet je dan ook gebruik gaan maken van een crossover/processor.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• kevinrelouw
      • Dec 2009
      • 32

Originally posted by goldsound
      Om te beginnen is het verstandig van de zoekfunctie gebruik te maken.

Wil je deze set naar een hoger niveau brengen is het interessant om de set actief aan te gaan sturen. Dit houdt in 1 versterker voor de bassen en 1 voor de toppen. Tevens moet je dan ook gebruik gaan maken van een crossover/processor.
      Ik heb er idd ook over nagedacht om 2 amps te gaan gebruiken op dit setje, dit bijvoorbeeld in combinatie met een ac one. enig advies wat voor amps?

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Cresten, Crown MA's, Carvers,... Een DBX Driverack zal zeker voldoende zijn als processor. Of is dat alweer TE goed voor dit setje?

Een EQ is altijd een voorbetering, maar als en slechts als je er mee kan werken.

Met wat leuke subwoofers er onder is dit trouwens wel een leuk setje voor in kroegen. Er zijn voldoende leuke zelfbouw ontwerpen die stukken beter klinken dan de bijpassende Eliminator subs en waarschijnlijk nog eens goedkoper uitkomen.

Comment

• goldsound
          • Jan 2003
          • 429

Er zijn natuurlijk extreme veel versterkers op de markt, de een natuurlijk beter dan de ander. Heel veel hangt natuurlijk af van je budget.

De Peavey versterker zou je dan naar de toppen kunnen doorschuiven, al zou de best zwaarder mogen zijn.
          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Hij wil zijn set verbeteren, dan zou ik die Peavey gewoon NIET gebruiken.

Comment

• kevinrelouw
              • Dec 2009
              • 32

Originally posted by Waveform
              Hij wil zijn set verbeteren, dan zou ik die Peavey gewoon NIET gebruiken.
              Dat klopt idd. Misschien dat ik dan snel tevreden ben, maar vind die peavey niet verkeerd klinken op deze set, in ieder geval beter als met een q66. (ik snap natuurlijk ook wel dat peavey niet alles is)

Het budget kan ik eigenlijk nog niet echt bekend maken. Ik probeer me er alleen alvast in te verdiepen omdat ik gewoon (bijna) zeker wil zijn dat ik een goede keuze maak. Er zijn namelijk verschrikkelijk veel opties om het geluid te verbeteren. Ik vind trouwens een driverack wel een beetje TE voor een Eliminator setje.

@waveform: Ik ben het absoluut met je eens dat de eliminator sub niet top is (nee dit is niet als woordspeling bedoeld). Ik vind dat ze eigenlijk te kort komen als je een beetje een fuif hebt. Maar ik dacht dit misschien wel te kunnen corrigeren met luidspreker management (evt dan dus cross-over met 2 amps) nogmaals, weinig ervaring, dus corrigeer me als ik er naast zit
              Last edited by kevinrelouw; 26-09-10, 22:15.

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

Het enige wat je hieraan kunt verbeteren is je amp. vervangen of een EQ ervoor zetten.

Ik heb zelf ook wel eens mijn crest 7001 op mijn HK-set gehad. Dat klinkt natuurlijk beter als de QSC die ik erbij heb gekocht. Maar die QSC klinkt ook zeker niet slecht als ik wat EQ.

Kevin ik zou zeggen koop een bassje per kant bij de ART 315 toppen die je al hebt.

Je kunt wel veel geld aan je ELI setje uitgeven, maar het is en blijft een beginners setje, net als mijn HK-setje.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is, andere drivers erin zetten. mja.......

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Precies! Andere versterkers, processor/eq/crossover en dergelijke: het kan allemaal wel en het levert heus een verbetering op, maar het is de vraag of het wel rendabel is bij de Eliminator set. Het blijven geen geweldige componenten en het is ook een soort budget-serie van EV.

Persoonlijk zou ik ook geen geld meer spenderen aan deze set. Die is wat ie is. Gewoon lekker verkopen -en ik zie hier dat je art 315's hebt- en het geld in een andere uitbreiding/investering steken waar je meer mee bereikt.

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kevinrelouw
                    • Dec 2009
                    • 32

Oke, bedankt voor jullie goed onderbouwde reacties!
                    Als ik jullie dus goed begrijp: probeer voor de EV's nog wat poen te vangen, en investeer dan in bijvoorbeeld 705as voor bij de rcf toppen?

Nu ik toch bezig ben, iemand ervaring met deze kasten? Ik heb namelijk al gelezen dat er bijvoorbeeld een elektrische equalizer ingebouwd zit. Betekend dit dat wanneer ik deze set goed af (laat) stellen je prima voor de dag kan komen met dit setje, zonder er verder nog geld in te steken? (zou ons trouwens wel heel wat m2 schelen met vervoeren, i.p.v de eliminators)

MVG
                    Kevin
                    Last edited by kevinrelouw; 27-09-10, 10:34.

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

waarom die eli set verkopen? daar vang je 800 / 1000 euro voor zonder amp. brengt alleen maar geld op als je hem verhuurd.

die bassjes van RCF heb ik wel ervaring mee, klinken echt vet. en geloof mij maar echt geen budget. beter als die eli-set.

mja die eli set ziet er gewoon leuk uit voor een bruiloftje. maar die art-serie is gewoon heel erg multifunctioneel. dat zie je wel, ik kom ze geregeld halen bij jullie:P

Comment

• kevinrelouw
                        • Dec 2009
                        • 32

Originally posted by jaksev
                        waarom die eli set verkopen? daar vang je 800 / 1000 euro voor zonder amp. brengt alleen maar geld op als je hem verhuurd.

die bassjes van RCF heb ik wel ervaring mee, klinken echt vet. en geloof mij maar echt geen budget. beter als die eli-set.

mja die eli set ziet er gewoon leuk uit voor een bruiloftje. maar die art-serie is gewoon heel erg multifunctioneel. dat zie je wel, ik kom ze geregeld halen bij jullie:P
                        Nog eens even goed over nadenken dan. die 705as hoor ik heel veel positiefs over idd. Ik weet alleen niet of het voor ons heel rendabel is om 2 geluidssetjes te hebben staan. Aangezien we ongeveer 1 รก 2 klussen per maand hebben. Los verhuur doen we ook, maar het is nu ook weer niet zo dat we iedere week een geluidssetje leveren voor de plaatselijke drumband of zo

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

je weet mij te vinden als je die rcf bassjes nodig hebt. heb de prijslijst op de mail staan

Comment

Working...