FBT systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

FBT systemen

Laatst een kastje gehoord van FBT ( Jolly 8BA ) wat erg lekker klonk.

Iemand wat meer ervaring met dit kastje ?

Nu ook gezien dat ze subs ervoor hebben.

Is het een idee om bv zo een Jolly 8BA met een SB12A per kant te gebruiken voor drive in werk ofzo en kleine disco
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Dit is echt een meer dan prima merk. Op het eerste gezicht is het wellicht allemaal wat doorsnee...

Maar ze gebruiken echt goede componenten in hun kasten. Voor zover ik het weet gebruikt FBT vooral B&C. In de FBT hiMaxx 4s zit bijvoorbeeld B&C HPL12-64 en B&C DE12.

Sommigen zetten de producten van dit merk naast oa RCF Art e.d. en ik kan me dat goed voorstellen. De eerder genoemde himaxx 4 zet overigens op alle gebieden bijvoorbeeld een srm450 in het niet.

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 07-12-10, 15:26.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ze gebruiken zeker goede komponenten.

Maar heeft niemand hier ervaring met deze set ?

Zo is de Verve set ook erg netjes van FBT
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Back on Track
        • Jun 2009
        • 227

Ik heb zelf een FBT systeem gehad als eerste set,

dat was een Goldline (voorloper van de Verve)

heerlijke 1e set... de subjes draaien nog steeds mee.

ze zijn nou zo'n 12 jaar oud maar werkt nog steeds gewoon goed.
        BACK ON TRACK DJ

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Heb van de week een Demo gehad van de Verve 12A en was onder de indruk dat er zoveel laag uit zo een klein kastje kwam.

Plan is om deze te gaan aanschaffen en te gebruiken als DJ monitor en kleine setups op statief.

In de toekomst kan ik er de subs nog bijnemen.

Ook ben ik benieuwd naar de Promax 14A.

Iemand hierover iets te vertellen.

Mij is qua klank de Verve 12A aangeraden die echt heerlijk klonk naar mijn mening.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Ik heb zelf de oude serie van de FBT Jolly gehad zo'n kleine 10 jaar geleden en het setje was zeker niet nieuw toen ik het kocht. Dit was de serie van spaanplaat kasten welke met hardplastic was overtrokken, zoals LEM dat ook een tijdje heeft gedaan. Geluid van de set was klankmatig en qua vermogen, zeker voor die tijd, meer dan prima te noemen. Ik had wel 4x bas en 2x top. De tops en subs deden toen zeker niet onder voor Mackie SRM450 met SR1500 waar ik later naar over ben gestapt. Ik heb weinig problemen met de set gehad, het enige was dit ik een aantal keren de connectoren opnieuw heb moeten solderen omdat dit enigszins "bewoog" als je de stekkers erin deed. Later heb ik dat ik veranderd en nooit meer problemen mee gehad. Verder een prima set.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

Originally posted by Rolandino
              Heb van de week een Demo gehad van de Verve 12A en was onder de indruk dat er zoveel laag uit zo een klein kastje kwam.

Plan is om deze te gaan aanschaffen en te gebruiken als DJ monitor en kleine setups op statief.

In de toekomst kan ik er de subs nog bijnemen.

Ook ben ik benieuwd naar de Promax 14A.

Iemand hierover iets te vertellen.

Mij is qua klank de Verve 12A aangeraden die echt heerlijk klonk naar mijn mening.
              En jij kocht laatst nog die RX Set toch?
              Heb je ook nog gekeken naar de SXA top van EV dan???

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

klopt ja. de reden dat ik iets anders zoek is omdat het mij om de klank gaat.

De kasten hoeven niet hard te kunnen maar een vol geluid te geven.

Ik vond de FBT mooier klinken maar minder hard gaan dan de EV

Het is natuurlijk mooier om alles van EV te hebben.

De optie van EV is er ook ( was er al eerder ) maar ben benieuwd naar gebruikers ervaringen die niemand kan delen op dit PRO forum.
                Last edited by Rolandino; 28-12-11, 17:08.

Comment

Working...