Nieuwe grote speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

Nieuwe grote speakerset

Heren ,

Afgelopen jaren met tevredenheid gedraait met electro voice eliminator ii set , en een HK actor set. Echter ben ik nu toch op zoek naar een krachtigere set. Liefs actief. Wat is verstandig om naar te kijken ?

DB technologies Flexsys live set
    JBL MRX 525 set met 2 * crown 4000
    EV RX set
    HK Projector

Of ??

Wie kan mij een goed advies geven, Ik gebruik deze set vooral voor de grotere feesten en buiten gelegenheden. Voor kleine feesten hou de actor set.

Maurice
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

wat is uw budget? en voor hoeveel man moet je aankunnen?

Comment

• mjanssen78
      • Dec 2009
      • 31

Budget ligt tussen de 5000-7000 euro. Ik wil er toch wel een gemiddelde feesten mee kunnen bespelen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

En het moet nog buiten kunnen ook?
        Het goedkoopste dat ik me kan bedenken is nog ver boven uw budget.

RCF TT set: TT25A en TTS28A

Comment

• darco
          • Sep 2009
          • 135

Met jou budget zou ik zeker eens de DB technologies set overwegen.

Afhankelijk van wat voor muziek, kan je de keuze maken tussen de gala en de concert versie. Of eventueel zelfs 2x f315 met 4xsub.

Maar wat versta jij onder gemiddelde feesten (aantal bezoekers?) en wat voor muziekstijl moet de set voor dienen? Dit is wel belangrijke info om een deftig advies te krijgen!

Comment

• teunos
            • Feb 2008
            • 352

Is tweedehands een optie? voor 5000-7000 euro koop je tweedehands al heel wat aan ''grote set'' , waar je nieuw waarschijnlijk op een niet zo grote set uit zal komen.
            ''diamonds are forever''

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Buiten en grotere: neem het liefst hoorngeladen toppen. Zelf ben ik erg fan van de Martin audio H3t+ , het makkelijkst is dan natuurlijk om er ook subs bij te nemen die Martin aanraad (S-218+). De set zit wel op het randje van je budget..
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by Big Bang
                Buiten en grotere: neem het liefst hoorngeladen toppen. Zelf ben ik erg fan van de Martin audio H3t+ , het makkelijkst is dan natuurlijk om er ook subs bij te nemen die Martin aanraad (S-218+). De set zit wel op het randje van je budget..
                Zal je niet hebben voor 7k

Comment

• arieO
                  • Feb 2007
                  • 16

Heb een RCF set te koop bestaande uit 4baskasten 8001 en 2 topkasten C5215L, 2x amp DPS3000 met Xilica processor, 1 jaar oud zgan.
                  Bij interesse foto's beschikbaar

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Je zou kunnen kijken naar een 2e hands Soundprojects GT, GT2, ET of SP3 set.

gebruiken zelf al een tijdje een GT, die bijgewerkt is met amps en speakers uit de laatste variant en dat wil best gaan. Wel oppassen met oudere versies, de set is vrij lang op de markt geweest. GT2 ben ik laatst een keer tegengekomen op marktplaats, maar is amper te vinden, ET is de nieuwe versie. SP3 is gelijk weer een stap groter en regelmatig 2e hands te vinden.

Voordeel van deze sets is dat je niks in kan stellen, stekker en XLR derin en gaan.
                    Vitality Show

Comment

• Turboke
                      • Oct 2006
                      • 463

Voor 7000€ kan he na wat zoeken toch bij wat setjes uitkomen waar je al serieus mee kan knallen, zou zeggen niet te snel oordelen en goed zoeken en vergelijken.

Comment

• jaksev
                        • Jul 2007
                        • 365

Als je je budget nu verhoogd, ik ken nog iemand die heeft een leuke EAW-set voor je staan.

6 Bassen en 4 Toppen.

En als je toch bij je budget blijft:P wat logisch is, kijk is naar RCF.

Comment

• HR Soundproductions
                          • Oct 2005
                          • 650

Zo'n EV RX-set is best een leuke set die je regelmatig tegenkomt in het circuit, worden tweedehands ook met regelmaat aangeboden. Over het algemeen ook goed geaccepteerd door menig band of zanger...

Voor je budget is heus wel iets goeds te vinden... er komen nog wel eens leuke dingen voorbij op diverse fora en MP.

DB technologies; hiervan zag ik een tijdje geleden op MP een dubbele fifty line set voor 6500 euro. Set was zo goed als nieuw...Deze set is misschien niet zo bekend, maar klinkt echt heel goed voor het geld.
                          Last edited by HR Soundproductions; 30-12-10, 09:34. Reason: typo

Comment

Working...