Pioneer Djm 900 Nexus!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Heb gister nog aan een D moeten uitleggen hoe een CDJ-1000 werkte en hoe de pfl op een DJM800 werkte, deze opstelling moesten we zetten voor DJ Tony Star, die kwam 1.5 uur spelen.
    De vaste DJ van de zaak speelde hoofdzakelijk met Pc(bpm studio) Denon en Datec.
    Voor velen is het een hype, voor andere is het een gemak (CDJ2000 en stick) maar dit allemaal blijven volgen is weer voor andere niet betaalbaar.
    Het blijft nog altijd de klant die alles moet betalen.
    Last edited by Turboke; 20-02-11, 20:18.

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Originally posted by Fridge
      maar als je op zo'n tafel pfl-en niet voor elkaar krijgt ben je euh... geen technisch talentje.
      90% van de dj's bij mij in de club worden al duizelig als ze naar de achterkant van de mixer kijken...

50% kan niet draaien...

98% draait in het rood en elke dj gooit zijn knoppen verder open...
      Als het niet meer kan met de Master dan maar met de gains, en als laatste redmiddel dat 3 kanaals ruk EQ'tje...
      Schuif ik allemaal mooi terug op die mooi DateQ naast mijn licht tafel.

Elke maand kan er wel een CDJ1000 of een Mixer weg om dat er weer knoppen verot zijn (meestal cue en FX)

De 10% waar ik blij mee ben doet het of al heel lang, of draait pas net in clubs en heeft een drive-in show...

2% moet ik veel uitleggen over de mixer en de cd spelers...

99% van de dj's kijken verbaas wat je allemaal met die spullen kan, meneer de technicus kan toch veel meer als hijzelf...
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• glennwestlander
        • Aug 2009
        • 91

de mixer is ook niet bestemd voor iemand die 2 weekjes draait lijkt me. en ik vind het appart dat clubs mensen laten draaien die niets van de tafels af weten. ik vind dat je als dj ook zeker moet weten wat een xlr kabel is een tulpje en waar alle out/inputs in de mixer voor zijn.

ik ben het wel eens met mensen die de prijs te hoog vinden. want ik draai nu al jaren met mn djm 500 en wil toch wel wat nieuws. wat minder intresant wordt gemaakt door de prijs, maar ik wil toch weer een pioneer mixer waar ik wat mee kan!

let wel ik heb netjes de boekjes gelezen van mn cdj'tjes en mn djm en natuurlijk maanden geoefend voordat ik er ook maar aan dacht om op een feestje te gaan staan.

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

Helaas word een club 9 van de 10 avonden gehuurd door een organisatie die een feest geeft, verklaart ook ineens de 10 procent...

Maar ook dj's die het wel goed moeten doen doen het niet, al behoorlijk wat dj's op de vingers getikt die erg bekend zijn en veel geld vragen.
          Die gasten hebben thuis ook een studio volgens mij, maar met mijn apparatuur gaan ze niet voorzichtig om en schijnen of willen geen kennis hebben.

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Jawel BEKEND probleem !!!

Veel DJ's met weinig ervaring en VEEL eisen, en de cdj 2000 is het niet mensen, leuk en geweldige speler als je met de USB draait, maar met CD heeft hij toch teveel denk tijd nodig en is dus lastig

Maar he ! de 1000's zijn overal in de aanbieding omdat iedereen ze weg doet.

Probleem voor een goed lopend verhuur bedrijf is echt niet de aanschafprijs, schrijven hem af in 20 tot 30 keer en gaat daarna weg voor drie kwart van de nieuwprijs.

Kopen weer een nieuwe set, enz, enz.......maar goed 1800 euro voor een CD speler is aan de prijs tegenwoordig en mijn voorspeling is ook dat het pioneer inderdaad de markt gaat kosten en wie dat gat overneemt ???? Misschien technics wel met een heftige cd speler.
            your light !

Comment

• oxidizer
              • Feb 2011
              • 30

dit heb ik dus bijna elk weekend aan de hand, iedereen wil gewoon pioneer,

zoals vorige week, een dj wou een pioneer (incl cd spelers) die moet ik dan huren bij een andere firma, wat me dan al gauw 150 euro kost, trouwens die dj's hebben dan thuis zo een mengpaneeltje staan van behringer of een ander budget merk, en denken dan de man gaan uit te hangen door een pioneer te vragen.

vorige week heb ik gewoon een rodec mx 180 special edition onder zijn neus geduwd, hij was dus niet content, dit mengpaneel heeft dus 6 jaar geleden ook € 1500, maar die speelt nog altijd als een trein, ik heb wel de faders vervangen, wat maar een 5 minuten werk is (en kost een 25 euro ofzo), bij een pioneer ben je al gauw een halve dag aan bezig en kost 200 euro !!!

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by mhsounds
                98% draait in het rood
                Sinds gisteren snap ik dit, ik begon zelf die kant op te gaan omdat ik een andere mixer na een andere DJ gebruikte dan normaal (normaal JB Beat 6 USB, nu Denon X1100, DJM800 kloon).

Practisch elke DJ vind het makkelijk zijn fader helemaal open te kunnen gooien. Daar stelt hij/zij dus gain op af.
                Echter, dan krijg je dus bij je volgende nummer een probleem. Als je het eerste nummer iets wilt overstemmen is de fader verder open gooien geen optie (die staat al op max), dus ga je met je gain bijdraaien. Doe dat 6 nummers achter elkaar en je zit dik in het rood.

De faders op mijn JB zijn een stukje stugger dan op de DJM800/Denon X1100. Het is daardoor makkelijker om op 0dB te gainen en je fader niet helemaal open te gooien. Hierdoor heb je altijd een mogelijkheid om het volgende nummer ietsje harder te zetten en dan weer terug te laten zakken zonder aan je gain te zitten.
                Bij een DJM800/X1100 tegen de fader tikken betekend eigenlijk gelijk vol open. Daar gaat het in eerste instantie dus eigenlijk al mis.

De vraag is uiteraard: hoe gaan wij dat 98% van de DJ's uitleggen :P
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tarpan
                  • Dec 2008
                  • 266

De meeste amateur-DJ's denken dat een gain eenrichtings-verkeer is...terugdraaien gaat gewoon niet.

Vorig jaar ook een eenvoudig DJ-mixertje aangeschaft voor de occasionele DJ-act, of verhuur.
                  Even wat advies vragen aan de verkoper, mocht wel kwaliteit zijn, maar het was ook weer niet om elk weekend te gaan gebruiken.
                  Kwam die natuurlijk meteen aanzetten: "Als het voor verhuur is, neem dan deze pioneer, want dat vragen ze allemaal."
                  Heb toen maar de denon x-1100 genomen
                  Als er dan toch iets anders gevraagd wordt...doorrekenen.
                  Last edited by tarpan; 05-03-11, 13:30.
                  als je bij de brom zit...

Comment

• tarpan
                    • Dec 2008
                    • 266

Even weer wat leven inblazen hier
                    Gisteren weer eens samengewerkt met een dj die gek is van zijn Pioneer djm900
                    Mijn Denon van hierboven doet het trouwens nog steeds goed...
                    Nu heeft hij in het begin van de avond met veel plezier een hele rits effectjes en mogelijkheden gedemonstreerd.
                    ...tot opeens heel dat effectengedeelte tilt sloeg. De ceu-punten veranderden zonder reden, het "touch-balkje" reageerde niet meer en bleef oplichten, pc-software liep later ook vast.
                    De mixer had ook iets te warm naar mijn mening, in de buurt van die effecten.
                    En een tijdje geleden is het blijkbaar al merdere keren gebeurd, dan alle vu-meters enkele seconden volledig oplichtten, maar gelukkig bleef de muziek dan gewoon spelen.
                    De enige oplossing was dan maar, de tafel uit- en weer inschakelen.
                    Sorry hoor, maar voor een toestel van 1800euro, en slechts een half jaar oud, vind ik dat echt niet acceptabel.
                    als je bij de brom zit...

Comment

• TornadoGo
                      • Jul 2011
                      • 29

Pioneer mixers zijn kwalitatief gewoon slechte apparaten. Dat veel DJ's in het rood draaien is enigszins te begrijpen als je al langer meegaat in het 'vak'. Het laag van de DJM600 klonk pas fatsoenlijk als je rode lampjes zag. Ik huur tegenwoordig alleen nog maar een geluidsset, mixer en spelers neem ik altijd zelf mee. Ik heb daarvoor een Denon X1700 gekocht. Mooi en stevig apparaat, goed opgebouwd, klinkt als een klok en rode lampjes heb ik er nog nooit op gezien in de afgelopen drie jaar.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Toevallig van de week een gehuurde DJM800 in de bus voor de volgende dag, dus op vrijdagavond zelf even gebruikt in plaats van de Denon X1100 op locatie.

De DJM800 klinkt alsof er een dikke compressor in zit, Denon klinkt veel opener en dynamischer. Ook de EQ van de Denon zijn beter.
                        Geef mij maar een Denon!
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

Het word binnenkort nog feest met de CDJ 2000 Nexus.
                          Kan iedereen binnenkort zijn CDJ 2000 MKI weer verkopen, word een hele kluif voor een aantal Rental bedrijven.
                          Wij hadden er net weer 2 toegevoegd aan de inventaris...
                          Enkele grote dj's spreken hun twijfels al uit over deze dingen, zou bij hun de maat nu ook vol zijn?
                          Dit grotendeels vanwege de sync knopje, handig voor de laptop dj's, we kunnen nu de dj markt ook nog sneller laten verzieken.
                          Ik hoop eigenlijk op een boycot door de grote dj's op deze dingen.

Toch blij met mijn platenspelers

Comment

• Robert H
                            • Jan 2006
                            • 378

Originally posted by Turboke
                            (...) moeten uitleggen hoe een CDJ-1000 werkte (...) deze opstelling moesten we zetten voor DJ Tony Star
                            In dit geval had ik toch echt een opmerking geplaatst als: "Sorry Tony, geen idee. Wij gebruiken die dingen niet. Wij hebben aan de hand van jóuw rider speciaal Pioneer ingehuurd!".

Comment

• TornadoGo
                              • Jul 2011
                              • 29

Volgens mij kan Tony prima overweg met 1000's. Het is alleen zo lastig als je alleen USB sticks bij je hebt.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Volgens mij laten we onszelf teveel dicteren door de heren DJ's en artiesten (gevoed door Pioneer).
                                Het is normaal dat een muzikant zijn eigen instrument en backline meeneemt, waarom neemt een DJ, als die alleen maar CDJ 2000's en DJM900's accepteert, die niet gewoon zelf mee?
                                Een groot aantal blaast nogal hoog van de toren maar is zelfs te beroerd om legale muziek aan te schaffen getuige het grote aantal 128 kb MP3's die zelfs op grote evenementen gedraaid worden.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...