RCF HPS Versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

RCF HPS Versterkers

Beste Forumleden,

Heeft iemand ervaring met deze versterkers?
    RCF - HPS 1500
    RCF - HPS 2500

Ik wil ze gaan gebruiken op mijn RCF set, nu staan er crestjes op. 8001 & 7001
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Waarom wil je die Chrests vervangen?

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Omdat deze aan het verouderen zijn. de 8001 is van 1998 en de 7001 van 1992 geloof ik. Aan het serie nummer te zien.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

En dan? Klinken ze niet meer goed? Problemen mee?

Gewoon even binnen doen en laten onderhouden.

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten!

Maarja hoe lang zijn ze nog betrouwbaar?

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by jaksev

Versterkers zijn nog niet te rap versleten hoor.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1087

Inderdaad. Ik heb stapels 6001, 7001, 7301 en een enkele 8001. Allemaal behoorlijk oud, maar gaat als de brandweer. Heb er nog nooit problemen mee gehad in tegenstelling tot Carver PM1.5 en PM700/1400.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• arieO
                • Feb 2007
                • 16

Heb 2 stuks DPS 3000, class HD 2x 1200w/4 ohm versterker klinkt prima, goede limiter, is lichter van gewicht dan de HPS versie. Echter heb ze in de verkoop omdat ze te licht zijn voor mijn set.

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

Originally posted by arieO
                  Heb 2 stuks DPS 3000, class HD 2x 1200w/4 ohm versterker klinkt prima, goede limiter, is lichter van gewicht dan de HPS versie. Echter heb ze in de verkoop omdat ze te licht zijn voor mijn set.
                  Precies dan heb je de HD, digitaal dus. En ja.....ik heb liever een H-klasse.

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Originally posted by jaksev

Er zijn zomaar zat versterkers die rond de 30 jaar oud zijn en het nog prima doen. Twee jaar geleden heb ik hele stapels DATEQ SPA's en SA 900B's geruimd.... Ook de AB-international Precedents en de BOSE 1800 heb ik de deur uitgedaan, voor dezelfde reden; hoelang blijven ze betrouwbaar?? Daarbij waren de vermogens niet echt meer toereikend.

Veel kan er niet stuk aan dit soort versterkers, caps willen nog wel eens verminderen in kwaliteit en dat kan problemen opleveren (natuurlijk nog wel meer zaken?. Een keertje onderhoud kan ervoor zorgen dat ze nog wel eventjes meegaan....

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

Mannen!

Bedankt voor jullie reacties! ik ben ook zeer tevreden over mijn eindbakken. Alleen ik kreeg van Konitech te horen dat die HPS versterkers zeer leuke versterkers zijn.

En we zijn allemaal audio freaks dus als ik zoiets hoor dan wil ik natuurlijk de ervaring van jullie weten.

Maar er is dus niemand die wat weet over deze eindbakken?

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet vaak RCF versterkers tegengekomen ben in de pro sector.

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Vandaag heb ik 2 RCF versterkers gekregen om te testen en te vergelijken. Ik heb mijn RCF-set even opgebouwd en ik heb ze vergeleken met mijn Crest versterkers.

Dubbel 18" per kant op het laag 1200 watt RMS
                          15" en 1,75" per kant op het hoog 400/450 watt RMS

Daarop heb ik de HPS 1500 en de HPS 2500 gehangen.

In vergelijking met de Crest zijn de RCF versterkers veel aangenamer om naar te luisteren, het hoog klinkt niet zo schel, en het laag is wat directer. Het klankverschil in het hoog is erg duidelijk hoorbaar. Echt een hele verbetering. Nu hebben we natuurlijk ook flink gas gegeven, en ze houden zich echt prima. Nooit verwacht van zulke versterkers, ze gaan veel later in de clip dan de Crest versterkers. Nu kun je ze ook niet helemaal vergelijken.

Ze zijn ook nog niet echt in de touring deze HPS eindbakken. Het fijne is wel dat er een normale voeding in zit, en geen digitale, en het is een gewone H-Klasse versterker.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Zou alleen wel wielen onder je rackje zetten, met kistje erbij staat hier toch al snel 40 kg.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jaksev
                              • Jul 2007
                              • 365

Jaa dat klopt, ze zijn wel zwaar, kwa gewicht hoef je de crestjes niet weg te doen voor die RCF`jes.

Comment

Working...