Zou het lekker bij je Cresten houden, met een beetje processing willen die dingen echt wel goed klinken hoor.
RCF HPS Versterkers
Collapse
X
-
-
-
-
Mooi dat je dat zegt,
Ik zal binnenkort eens langs mijn vaste verhuurder. Ben wel benieuwd of hij die dingen heeft.Comment
-
Comment
-
Nou volgens Konitech worden deze wel in China gemaakt.
Ik hoop dat ze dit van Konitech niet lezen, maar ik ben wel een beetje thuis in de wereld van PCB`s en die printplaten zagen er goed uit. nergens op bespaard, goed ontwerp, overal overna gedacht. Ik heb er dus 1`tje open gedraaid om te kijken hoe het er uit zat. Moet wel zeggen, de helft minder eind transistoren als een crest.
Maar gister nog eens flink getest. Conclusie,
Laag: veel strakker bij RCF,
Hoog: veel duidelijker en niet schel, gaat harder
Verschil is wel de crest`tjes gaan langer door, vooral het laag. maar ja het is en blijft een 8001.
maar wat doen de versterkers on the road? Vaste installatie houden ze zich goed. maar wat doen ze op een 100 meter geklinkerd pad? wat doet de versterkers als de flightcase omvalt in de wagen? of een flinke trap krijgt.
Ik denk dat ik die HPS 2500 koop, en op de de toppen zet, wel wat flink terug gainen, en dan kijken wat hij doet.Comment
-
Ik ga morgen is even proberen of ik met de GEQ en PEQ een beetje de zelfde super vette klank krijg uit die Crest versterkers als die RCF versterkers. Moet haast wel denk ik, beetje EQ`en hier en daar.
Die crestjes klinken gewoon heel erg wollig, en het hoog wat "hoger" zal ik maar zeggen.
Iemand tips?Comment
-
RCF maakt al vele jaren versterkers.
Maar het klopt dat deze zelfden terugkomen in het "pro circuit".
Wat de reden is? Geen idee.
Ik heb zelf al vele jaren twee DCA1050 ampjes draaien.
Nog nooit problemen mee gehad!
Is een pure class AB, vandaar het geringe vermogen, maar klinkt super netjes op top, waar ik ze ook uitsluitend voor gebruik (meestal stand alone).
Ze hebben een redelijk basic setup binnenin(als iemand een foto wil zien...), maar dat is misschien juist de reden dat ze nog nooit een probleem hebben gehad.
Vroeger werd RCF idd in Italië gemaakt en als ik mij niet vergis hebben ze voor hun luidspreker afdeling een paar jaar geleden zelfs bijgebouwd of verbouwd ofzo.
Maar of de versterkers nog steeds in Italië worden gemaakt?
Ik zou willen geloven van wel, maar omwille van de loonkosten...
Enfin, of de HPS reeks van RCF de Crestjes gaat aankunnen?
Zeg nooit nooit, maar ik zeg toch NO WAY!If it ain't broken, don't fix it.Comment
-
RCF maakt al vele jaren versterkers.
Maar het klopt dat deze zelfden terugkomen in het "pro circuit".
Wat de reden is? Geen idee.
Ik heb zelf al vele jaren twee DCA1050 ampjes draaien.
Nog nooit problemen mee gehad!
Is een pure class AB, vandaar het geringe vermogen, maar klinkt super netjes op top, waar ik ze ook uitsluitend voor gebruik (meestal stand alone).
Ze hebben een redelijk basic setup binnenin(als iemand een foto wil zien...), maar dat is misschien juist de reden dat ze nog nooit een probleem hebben gehad.
Vroeger werd RCF idd in Italië gemaakt en als ik mij niet vergis hebben ze voor hun luidspreker afdeling een paar jaar geleden zelfs bijgebouwd of verbouwd ofzo.
Maar of de versterkers nog steeds in Italië worden gemaakt?
Ik zou willen geloven van wel, maar omwille van de loonkosten...
Enfin, of de HPS reeks van RCF de Crestjes gaat aankunnen?
Zeg nooit nooit, maar ik zeg toch NO WAY!
Kortom voor het geld, zeker niet laten liggen. Ik denk dat ik de HPS 2500 ga aanschaffen en kijken wat deze gaat doen on the road. in een rackje en blazen maar.Comment
Comment