RCF HPS Versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zou het lekker bij je Cresten houden, met een beetje processing willen die dingen echt wel goed klinken hoor.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Jaa dat klopt ook, dat is ook zo.

Ik ben me nog even aan het bedenken....

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Ik wist niet dat RCF versterkers maakte maar ik vind het er wel gelikt uitzien!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by I.T. drive in
          Ik wist niet dat RCF versterkers maakte maar
          Die maken ze ook echt niet zelf, is een chinees product met de naam RCF erop.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Dat wist ik tot voor kort ook niet.

Maar ze zijn ook degelijk op gebouwd, geen plastic kapjes of knopjes, alles netjes degelijk.

Ze klinken ook echt vet!

Comment

• I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

Mooi dat je dat zegt,
              Ik zal binnenkort eens langs mijn vaste verhuurder. Ben wel benieuwd of hij die dingen heeft.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Originally posted by MusicXtra
                Die maken ze ook echt niet zelf, is een chinees product met de naam RCF erop.
                Nou ja 40 kgr is toch niks , doe ik alleen
                Wat betreft China , nee hoor , alles wordt in Italy gedaan .
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

Nou volgens Konitech worden deze wel in China gemaakt.

Ik hoop dat ze dit van Konitech niet lezen, maar ik ben wel een beetje thuis in de wereld van PCB`s en die printplaten zagen er goed uit. nergens op bespaard, goed ontwerp, overal overna gedacht. Ik heb er dus 1`tje open gedraaid om te kijken hoe het er uit zat. Moet wel zeggen, de helft minder eind transistoren als een crest.

Maar gister nog eens flink getest. Conclusie,

Laag: veel strakker bij RCF,
                  Hoog: veel duidelijker en niet schel, gaat harder

Verschil is wel de crest`tjes gaan langer door, vooral het laag. maar ja het is en blijft een 8001.

maar wat doen de versterkers on the road? Vaste installatie houden ze zich goed. maar wat doen ze op een 100 meter geklinkerd pad? wat doet de versterkers als de flightcase omvalt in de wagen? of een flinke trap krijgt.

Ik denk dat ik die HPS 2500 koop, en op de de toppen zet, wel wat flink terug gainen, en dan kijken wat hij doet.

Comment

• jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

Ik ga morgen is even proberen of ik met de GEQ en PEQ een beetje de zelfde super vette klank krijg uit die Crest versterkers als die RCF versterkers. Moet haast wel denk ik, beetje EQ`en hier en daar.

Die crestjes klinken gewoon heel erg wollig, en het hoog wat "hoger" zal ik maar zeggen.

Iemand tips?

Comment

• Tommes
                      • Sep 2005
                      • 60

RCF maakt al vele jaren versterkers.

Maar het klopt dat deze zelfden terugkomen in het "pro circuit".

Wat de reden is? Geen idee.

Ik heb zelf al vele jaren twee DCA1050 ampjes draaien.
                      Nog nooit problemen mee gehad!

Is een pure class AB, vandaar het geringe vermogen, maar klinkt super netjes op top, waar ik ze ook uitsluitend voor gebruik (meestal stand alone).

Ze hebben een redelijk basic setup binnenin(als iemand een foto wil zien...), maar dat is misschien juist de reden dat ze nog nooit een probleem hebben gehad.

Vroeger werd RCF idd in Italië gemaakt en als ik mij niet vergis hebben ze voor hun luidspreker afdeling een paar jaar geleden zelfs bijgebouwd of verbouwd ofzo.
                      Maar of de versterkers nog steeds in Italië worden gemaakt?
                      Ik zou willen geloven van wel, maar omwille van de loonkosten...

Enfin, of de HPS reeks van RCF de Crestjes gaat aankunnen?
                      Zeg nooit nooit, maar ik zeg toch NO WAY!
                      If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• jaksev
                        • Jul 2007
                        • 365

Originally posted by Tommes
                        RCF maakt al vele jaren versterkers.

Maar het klopt dat deze zelfden terugkomen in het "pro circuit".

Wat de reden is? Geen idee.

Ik heb zelf al vele jaren twee DCA1050 ampjes draaien.
                        Nog nooit problemen mee gehad!

Is een pure class AB, vandaar het geringe vermogen, maar klinkt super netjes op top, waar ik ze ook uitsluitend voor gebruik (meestal stand alone).

Ze hebben een redelijk basic setup binnenin(als iemand een foto wil zien...), maar dat is misschien juist de reden dat ze nog nooit een probleem hebben gehad.

Vroeger werd RCF idd in Italië gemaakt en als ik mij niet vergis hebben ze voor hun luidspreker afdeling een paar jaar geleden zelfs bijgebouwd of verbouwd ofzo.
                        Maar of de versterkers nog steeds in Italië worden gemaakt?
                        Ik zou willen geloven van wel, maar omwille van de loonkosten...

Enfin, of de HPS reeks van RCF de Crestjes gaat aankunnen?
                        Zeg nooit nooit, maar ik zeg toch NO WAY!
                        Gister eens lekker gestoeid met die RCF`s en die Crestjes. 31 bands EQ erop, wat liggen spelen met de PEQ van de proccessor, en je krijgt met een beetje moeite het schele van de Crestjes weg, en het wollige laag weg. Verder als je dan flink gas geeft, dan kun je horen dat de RCF`jes het goed bijhouden, de speakers klinken gewoon nog heerlik strak, niet overstuurd, maar als je het vergelijkt met de Crest dan klinkt de Crest gewoon nog heerlik vol en super strak. Daarin zit het verschil. Als je een bandje moet doen over die RCF`jes dan werkt dat prima, maar ik denk dat je de Bass-drum er niet zo leuk uit krijgt als bij een Crest. Maar ik verwacht als je de RCF versterker een beetje EQ`t dat je dat ook krijgt.

Kortom voor het geld, zeker niet laten liggen. Ik denk dat ik de HPS 2500 ga aanschaffen en kijken wat deze gaat doen on the road. in een rackje en blazen maar.

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Vanmiddag een HPS 2500 ophalen. Dan ligt hij het hele weekend in een setje waar hij volop gebruikt wordt.

Ben benieuwd.

Comment

• jaksev
                            • Jul 2007
                            • 365

Zo een 5 daagse kermis achter de rug. Perfect. Klinkt echt als een dijk!

Elke avond zo rond de -5 / - 4 / -3 dB gedraaid. blijft lekker op temperatuur.

Comment

• jaksev
                              • Jul 2007
                              • 365

niemand meer geïnteresseerd in deze versterker?

Comment

Working...