ervaringen confetti en effecten in zalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

ervaringen confetti en effecten in zalen

mede forummers.

wat is jullie ervaring m.b.t het afschieten van zo genoemde confetti shooters en andere aparte fxen in bijvoorbeeld zalen centra etc?

veel van dit spul gaat afgeven op de vloeren naarmate er over gelopen word. nu is het zo dat de meeste bedrijven tegenwoordig al spul gebruiken dat niet af geeft en die brandveilig zijn dus dat is al 1 probleem minder in dat opzicht.

ook word het overal naar toe gelopen en dat zal de zaal eigenaar ook niet al te prettig vinden lijkt me?

awel dit overwogen te hebben blijft het toch mooi om bijvoorbeeld het bruidspaar te verassen op hun feest, die kunnen het vast wel waarderen.

ik zit te denken om 2 van die confetti shooters op dmx aan te schaffen voor wat meer sfeer te geven op bruiloften en verjaardagen bijvoorbeeld?

graag jullie mening hierover?

RICK.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • Richnies2000
    • May 2008
    • 204

Ik werk zelf in een zaalverhuur locatie waar het idd niet is toegestaan confetti/ serpentine te gebruiken.

dit omdat het uren werk is om de vloeren weer schoon te krijgen, dit voor een confetti sensatie van een halve minuut!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Er zijn ook streamers op de markt. Dat zijn geen kleine losse stukjes maar lange slierten. Ik kan mij zo indenken dat je die vrij makkelijk kunt verwijderen. Dan blijft enkel het afgeven nog over.

Je kunt die dingen trouwens redelijk gemakkelijk zelf maken. Of met een drukvat, ventiel en vulbuis, of met de patronen van MagicFX.
      Die patronen (80cm patroon rond de 10 euro) schiet je af door er een 12V 2A voeding aan te hangen, als je daar een stabiele basis voor bouwt, met een voeding en een DMX switchpack, dan ben je klaar.
      Last edited by BJD; 08-09-11, 08:59.

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

streamers ruim je zo op en als je kwaliteit koopt geeft dit niet af ook.
        Erg bekend zijn op moment natuurlijk de apparaten van MagicFX, maar ook andere merken hebben degelijk (en vaak goedkoper) spul op de markt. Moet wel zeggen dat die van magicFX erg handig zijn, het systeem is zelfs zo dat er eventueel ook pijpen verkrijgbaar zijn die je vanuit de hand afschiet in plaats vanuit een "base"

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Mijn ervaring is dat er niet veel zaaleigenaars/-uitbaters staan te popelen om confetti, en zelfs serpentines, binnen te laten. En dit gaat dan meestal over zalen voor trouwfeesten. (Je mag daar zelfs niet op de stoelen staan dansen bv. bij Les lacs de Connemara)

Ik denk dus inderdaad ook dat het sop de kool niet waard is om hierin te investeren, want de keren dat je het kunt, maar vooral MOOGT gebruiken zijn te miniem...

Je zou dan beter inderdaad enkel die confettipatronen kunnen kopen en zorgen dat je ze automatisch kunt afschieten, in plaats van zo'n hele installatie er voor.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

nou het gaat erom dat het op een onverwacht moment gebeurt en niemand het door heeft als ik van uit achter de draaitafels ineens een 80cm staaf in men handen pak gaat dit wel opvallen,

die streamers is idd een heel goed idee dit heeft het zelfde of zelfs nog een mooier effect als confetti,

heb een adresje waar ik deze shooters redelijk scherp kan kopen ( 50 euro per base ) en de pijpen zelf voor nog geen 4 euro p/s.

dat is het voor mij dan best waard om te investeren.

ik heb ook 2 van die fire fx dmx apparaten, gebruik ze ook niet veel maar het is toch een leuke aanvulling op de show. en deze worden eigenlijk in zalen al sowieso niet gebruikt i.v.m veiligheid,

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by dj-inkognito
              heb een adresje waar ik deze shooters redelijk scherp kan kopen ( 50 euro per base ) en de pijpen zelf voor nog geen 4 euro p/s.
              Wil je dat adresje delen?
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by SoundOfSilence
                Wil je dat adresje delen?
                Uiteraard, weet alleen niet hoe j&h erover denkt en of hun ook iets in deze trand doen? anders wil ik het hier rustig posten,

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Originally posted by dj-inkognito
                  nou het gaat erom dat het op een onverwacht moment gebeurt en niemand het door heeft als ik van uit achter de draaitafels ineens een 80cm staaf in men handen pak gaat dit wel opvallen,

Ach, WIJ gebruiken altijd ZWARTE magic fx hand shooters gevuld met de gewenste kleur streamer in de meeste gevallen.

Kost je nog geen € 10,- en voor die 2 keer per jaar is dit echt HEEL goed te doen.
                  your light !

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by tha_dj
                    Ach, WIJ gebruiken altijd ZWARTE magic fx hand shooters gevuld met de gewenste kleur streamer in de meeste gevallen.

Kost je nog geen € 10,- en voor die 2 keer per jaar is dit echt HEEL goed te doen.

tis helaas zo dat wij dit een stuk vaker als 2x per jaar zullen gaan gebruiken, zo niet 2x per week wel. dan is het mij wel die 50 euro waard.

Comment

• Parties With a Message
                      • Aug 2011
                      • 6

Voor die €50,- en €4,- per pijp zou ik het niet laten! Je kan ze zo verhuren voor €25,- per klus en dan vraag je €5,- per schot bijvoorbeeld. Heb je er ook z weer uit dus.

Ik neem het zelf altijd op in het conract als mensen cofetti willen.
                      Zelfde probleem heb je trouwens met bellenblaasmacnines.
                      Bellenblaasmachines en confetti is nog leuker, plakt alles aan de vloer.

In het contract zet ik dat we het niet op ruimen. Maar dan uiteraard netter geformuleerd.
                      Kan er ook niet over gezeurd worden.

Comment

Working...