Hoe aansluiten DAP p2000 icm DAP RX-18B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TerrorMartn
    • Sep 2011
    • 4

Hoe aansluiten DAP p2000 icm DAP RX-18B

Ik heb al veel op internet rond gezocht maar helaas ben ik er nog niet uitgekomen hoe ik alles precies aan moet sluiten. Daarom stel ik deze vraag maar hier.

Ik heb nu dus een dap p2000 versterker met 1 sub (rx-18b) en heb 2 tops van konig pa-smp1202.
    Ik heb nu dus 1 top op output 2 aangesloten en de sub op output 1. De andere top heb ik door gelust via de sub op output 1.

Nu wil ik volgende week nog een sub erbij halen en net als op output 1 (sub rechtstreeks op output 2 en top doorlussen op sub). En mn konig speakers vervangen door 2 tops van de dap RX serie (RX-15)

** Nu is mijn vraag kan en moet dit zo? (ivm impedatie en watts, met zowel de opstelling van nu als die van "volgende week").

** En hoe moet ik mn kabels aansluiten. Welke in-/output gebruiken op versterker en welke op de sub, en waar moeten switches opstaan.

*Want op de sub heb ik 2 outputs (Mid-High out en een gewone out?) en 2 switches (normal en inverted. En active en pasive, waar moeten deze 2 dan opstaan.)

*En op de versterker 4 inputs (IN A, IN B, XLR pin 2+ en TRS tip +) en nog een switch (bridged, parallel en stereo)

Hier wil ik mijn mengpaneel (behringer dx2000) op aansluiten. Heb nog een tuner wou ik er eigenlijk ook op aansluiten maar dat kan niet toch? je kunt maar 1 "apparaat" aansluiten dus zou de tuner via mengpaneel moeten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Mvg, Martijn
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Tja......zulks staat ook als voorbeeld in de HANDLEIDING ( van je dx 2000, zelfs in die van je p2000 ) dus, ja......als de plaatjes je al niks zeggen, in combinatie met gezond verstand.

Nee, LEZEN van een handleiding is gewoon je product leren kennen, het staat er allemaal in.
    your light !

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

kom op jongens, dit is basis kennis................

ga je zelf eerst eens inlezen op

www.popschoolmaastricht.nl

je moet niet zomaar dingen aan gaan sluiten als je niet weet op hoe of op wat je switches staan/moeten staan, zo sloop je je apparatuur.
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• TerrorMartn
        • Sep 2011
        • 4

De handleiding van de versterker en sub word ik weinig wijzer van maar ik dacht zelf dat ik mengpaneel gewoon aan kon sluiten op IN A, en versterker op stero zetten. Dan de top doorlussen op de mid-high out. de sub gewoon op pasive en normal moet zetten.

Maar ik vraag dit dus gewoon normaal (toch?) voor de zekerheid want ik wil inderdaad niet alles zomaar aansluiten en risico lopen.

Comment

• TerrorMartn
          • Sep 2011
          • 4

Even voor de zekerheid, als ik het zo aansluit is het goed?

* Mengpaneel aansluiten op de "IN A" en de subs gewoon op de output 1/2.
          * Versterker op stero laten staan
          * tops aansluiten op de mid-high output
          * switch op sub op normal (ipv inverted)
          * switch op pasive (ipv active of niet?)

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Klopt, alleen heb je dan alleen aan kantje A geluid.

Waarom je mixer mono aansluiten? Ding heeft vast wel een L en een R uitgang, gebruik die dan ook (dus IN A voor links, IN B voor rechts bijvoorbeeld).

Wel mono erin? Dan moet je de amp op 'parallel' zetten. Staat heel mooi en duidelijk in de handleiding.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• TerrorMartn
              • Sep 2011
              • 4

ooooh oke, gewoon main output L en R van mengpaneel op input A en B van versterker. Dus gewoon 2 XLR kabeltjes ophalen.

Versterker kan dan op stereo blijven staan.

En de sub? moet die op actief op pasief staan want je hoort wel wat verschil van geluid maar kan niet precies zeggen/uitleggen wat.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Jij filter passief (je gebruikt 1 amp en de interne filter van je sub). Zet je sub dus op passive.

Bij actief filteren (externe crossover/processor en aparte versterkers voor sub en top) heb je die interne filter niet nodig en bypass je deze door de sub op active te schakelen.

Het verschil dat je hoort: bij passive krijgen je topjes ook het laag (en je sub ook het hoog) te verwerken. Dat vinden die topjes niet heel erg (al kan het ten koste gaan van je hoog), maar je subjes vinden die hoge tonen absoluut niet leuk.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...