Carnavals wagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sjoerd227
    • Oct 2011
    • 4

Carnavals wagen

Ik weet dat het nog vroeg is maar wij krijgen dit jaar weer voor op onze carnavals wagen 4/6 RCF art 300 toppen.(Actief)
    Vorig jaar was gebleken dat dit niet echt ver klonk dus daarom wilde we dit jaar een aantal sub/mid kasten erbij huren/kopen om te zorgen dat het toch wat harder gaat. Mijn vraag was wat hier wel bij zou passen?
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

waarom moet het nou altijd HARDHARDERNOGHARDERNOGIETSHARDERENKLEINTIKKIEHARDERNOGHARDSTKAPOT!? :s:s:s baas boven baas maar inhemels naam waarom?

echt dit duurt geen 2 jaar meer dan rijden ze met complete line aray's op die wagens.....
    Last edited by dj-inkognito; 12-10-11, 22:24.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Sterker nog: volgens mij gebeurd dat al.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djsandman
        • Aug 2010
        • 74

Ik heb in Brabant al wagens gezien met D&B line array kastjes (los) T10 bijvoorbeeld.
        Onder de Art's zou ik een aantal 15/18" of dubbel 15/18" bassen leggen. Het is ook maar net hoe groot je wagen is. Merk doet er niet echt toe, want zoals dj-inkognito al zei, het gaat meer om wie er harder gaat dan om wie er mooier klinkt.
        Last edited by djsandman; 12-10-11, 23:00.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Sluiten AUB? Ik meen dat er al genoeg gezeverd is over carnavalwagens.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

het seizoen loopt los frederic xD (+1)
            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Sjoerd227
              • Oct 2011
              • 4

we bouwen geen stamp wagen hoor we gaan voor de eerste prijs!
              dus niks zuip karren enz.. bouwen een wagen die 10 meter lang is maar ook een meter of 8 hoog
              maar we lopen wel in optochten mee waar de muziek iets harder gaat. en we zullen natuurlijk toch wel onze dans ofzo moeten kunnen doen vandaar dat wij gedwongen worden het harder te laten gaan..

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

en verder op slot ermee.

Comment

• Sjoerd227
                  • Oct 2011
                  • 4

mmm beetje overdreven reactie´s.. ik vroeg me gewoon af wat voor bas kasten daarbij passen want gaan daarna dan waarschijnlijk ook in verhuur aangezien die toppen dan ook van mij zijn.. Heeft verder nog niet zoveel met carnaval te maken maar dat filmpje dat je net stuurde is TOTAAL NIET zoals wij hier bouwen HELAAS lopen er wel teveel van dit soort wagens mee waardoor wij gedwongen worden een grotere set mee te brengen.. hoe moeilijk kan het zijn om de tekst goed te lezen..

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Helaas, de goede bedoelingen van sommige bouwers ten spijt zijn de ervaringen op dit forum rond dit soort vragen nogal anders zoals jij nu waarschijnlijk wel begrijpt. Zoals altijd, de goed lijden onder de vele slechte. Hierdoor wil jij eigenlijk meedoen in deze "wapenwedloop" omdat andere bouwers je hiertoe dwingen met hun wagens. Natuurlijk heel sneu voor jullie als bouwers maar op dit forum werken de meeste liever niet mee aan deze "wapenwedloop" waarbij de oren van het publiek gesloopt worden.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Wapenwetloop in de proaudiosector. Weer een nieuw begrip

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Als je last hebt van de t**herrie van de wagen VOOR je, dan kun je natuurlijk ook een gaatje van 150 meter laten vallen in de stoet.
                        Als de organisatie daarover dan klaagt, verwijs je gewoon naar de wagen voor je met de opmerking dat jullie de optimale afstand berekenen door het aantal dB's van de wagen voor je minus jullie dB's gedeeld door de lengte van je wagen maal de temperatuur....!

En dan kom je op 150 meter. Als ze dat te veel vinden dan moet de organisatie zorgen voor "stillere" wagens
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Richnies2000
                          • May 2008
                          • 204

en als het nu eens -1 buiten is

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

als er zoveel harde muziek is zou ik gewoon besparen op de geluidsinstallatie.

heb je een paar vierkante meter meer plaats op je wagen en kun je de mooiste van de stoet bouwen. \Omdat je een paar honderd meer budget hebt..

Niemand die gaat merken dat je die dure installatie stiekem hebt wegbezuinigd.

of zeg ik dan wat raars?

Of set eens wat muzikanten van een harmonie in de stoet. Weet je nog wel?
                            Je huurt een complete harmonie voor 800 euro ex reiskosten.... wat kost je een geluidsset?

Ik heb als noorderling wel eens het idee dat er al tijdens de planning van zo een carnavalswagen teveel gezopen is.

no hard feelings.
                            lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Die harmonie loopt er al, probleem is alleen dat al die wagens zo knetterhard staan te blazen dat er van ons getoeter niks overblijft, we hebben al meerdere keren een andere plaats gevraagd (en gekregen) vanwege het lawaai van de wagen(s) voor/achter ons. Krijg dan toch wel de neiging om de knop van de aggregaat om te zetten...

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...