Vraag Audio Management/ Processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ianudinga
    • May 2011
    • 9

Vraag Audio Management/ Processor

Ik heb een vraagje.

Mijn setje bestaat momenteel uit 2 x JBL PRX612M en 1 x Cerwin-Vega CVA121 21" subwoofer. Dit is vooral een uit de hand gelopen hobby, ik draai af en toe een feestje en ze staan ook gewoon bij mij in de huiskamer.

Momenteel gebruik ik de actieve high- en lowpass filters die in de subwoofer zitten. Ik vind de set momenteel een heel stuk beter klinken dan de meeste kleine drive-in setjes die ik tegen kom, maar op de subwoofer kan ik de filters niet zo nauwkeurig afstellen.

Ik vraag me af of het qua geluidskwaliteit een meerwaarde is als ik een Behringer DCX2496 of iets dergelijks tussen plaats, als EQ en actief scheidingsfilter waar ik de topjes apart op aan kan sluiten.
  • Lynx
    • Nov 2010
    • 94

Met een Behringer kan de de set wat beter afregelen maar krijg je er wel gratis ruis bij :-)
    Zeker in je woonkamer zal dat opvallen.

Ik weet niet wat je budget is?
    En of het er beter van wordt.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Ik raad je ook een X-over aan van een
      wat beter merk dan Behringer. Misschien dat
      je op de pro 2e handsites voor een schappelijke
      prijs iets op de kop kunt tikken?

De driverack PA van DBX is een degelijke X-over
      en waarvan er volgens mij best 2e hands te vinden
      moeten zijn.

Wanneer je een X-over hebt, is het wel raadzaam
      om de filters in je sub te bypassen.

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Originally posted by Lynx
        maar krijg je er wel gratis ruis bij :-)
        Ervaring? De DCX is namelijk een prima product voor de prijs. Maar heeft helaas op klankkwaliteit zijn beperkingen vergeleken met duurdere procs.

Originally posted by NesCio01
        De driverack PA van DBX is een degelijke X-over
        en waarvan er volgens mij best 2e hands te vinden
        moeten zijn.
        Degelijk wel (op het afschakelprobleem na) maar daar is dan ook alles mee gezegd.
        Net als de DCX klankmatig acceptabel maar niet perfect.

Wat mij betreft kun je beter kijken naar een 2e hands DC-One van EV of een Xilica als dat binnen je budget past. Anders voor een DCX gaan.

Comment

• Stefan
          • Jun 2003
          • 27

Ik gebruik al jaren een dcx2496, met name juist in hifi situaties. Verschil met de duurdere merken ga je bijvoorbeeld merken als je met je amps nog aan de dcx uitschakelt, je hoort dan een plop. Of als je bijvoorbeeld een EQ van het positieve bereik naar het negatieve bereik draait valt het geluid even weg zodra je door de nul gaat. En als je heel enthousiast aan de gang gaat met filters en limiters dan op een gegeven moment is je cpu capaciteit op (denk aan 6 outputs met low/highpass, dynamische EQ en llimiter en 5+ parameterische equalizerpunten per uitgangskanaal.Ko

Kortom: tenzij je het in echt extreem kritische toepassingen gebruikt is het een prima product om te gebruiken.

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Ik heb hier nog wel een mooie EV Dx34 liggen die weg mag!

Comment

• john-xr3i
              • May 2009
              • 93

Wat dacht je van een dynacord powermax 230?
              Klinkt echt heel goed en is vooral simpel.

Deze is 2e hands voor plm €250,- te krijgen en
              Doet precies wat je vraagt; een crossover en een eq.
              echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
              vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

mss een stomme vraag maar heeft iemand voor de DCone de setting van een RX212 set ( 2x sub 118 met 212 top per kant )
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by Rolandino
                  mss een stomme vraag maar heeft iemand voor de DCone de setting van een RX212 set ( 2x sub 118 met 212 top per kant )

??? Die zit er toch gewoon in als preset ??? Misschien met één RX118 maar dat geeft niks. Draai je eventueel de subversterker iets terug.

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Klopt maar ben benieuwd naar settings die door derden gemaakt zijn voor gebruik van 2 subs per kant en 3 subs met 2 toppen en 4 subs met 2 toppen enz.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...