Hulp licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dutchrobindj
    • Nov 2011
    • 10

Hulp licht

Beste mensen,

Ik wil ben bezig met een drive in. Ik heb geluid (2x300 watt merk; hollywood) mengpaneeltje (hollywoord mx22) versterker (2x600 watt volgens mij) en één showtec led par 56. Ik ben 13 jaar, en heb nog niet zo'n groot budget.

nu mijn vraag; ik wil graag mijn licht gaan besturen met een licht mengpaneel, graag met functies zoals strobe etc. en wil er graag meerdere parren op kunnen aansluiten.

Wat is jullie advies hierop; eerst doorsparen voor meerdere parren of andere lichten, of een linkje voor een mooi licht mengpaneeltje

mvg
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

zullen we beginnen met het belangrijkste?
    ANDER GELUID.... laat dit setje maar gewoon in de slaapkamer staan want hier word je natuurlijk niet vrolijk van.
    ik snap dat je net begint en dat je dit zelf top vind uiteraard, ben zelf ook zo begonnen..
    maar geluid is je belangrijkste zaak. zonder geluid geen feest, zonder lichten wel.
    en met slecht geluid lopen ze weg en boeken ze je niet meer en dat zou zonde zijn nietwaar?

ik weet niet tot hoeveel parren je op korte termijn wilt gaan uitbreiden?
    maar volgens mij heeft j&h zoon compleet setje cls ledparren voor behoorlijk weinig geld inclusief statief/4 led parren/ frames / filters / en een paneeltje voor nog geen 295 euro?

hier staat vast iets voor je tussen

als je toch eerst licht wilt is dit wel zoon beetje je basis.

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• dutchrobindj
      • Nov 2011
      • 10

Originally posted by dj-inkognito
      zullen we beginnen met het belangrijkste?
      ANDER GELUID.... laat dit setje maar gewoon in de slaapkamer staan want hier word je natuurlijk niet vrolijk van.
      ik snap dat je net begint en dat je dit zelf top vind uiteraard, ben zelf ook zo begonnen..
      maar geluid is je belangrijkste zaak. zonder geluid geen feest, zonder lichten wel.
      en met slecht geluid lopen ze weg en boeken ze je niet meer en dat zou zonde zijn nietwaar?

ik weet niet tot hoeveel parren je op korte termijn wilt gaan uitbreiden?
      maar volgens mij heeft j&h zoon compleet setje cls ledparren voor behoorlijk weinig geld inclusief statief/4 led parren/ frames / filters / en een paneeltje voor nog geen 295 euro?

hier staat vast iets voor je tussen

als je toch eerst licht wilt is dit wel zoon beetje je basis.

Rick
      Ik ga nog niet voor hele grote drive-in. setje klinkt goed en gaat hard voor +-40.50 man (ervaring)

ik wil het stapje voor stapje opbouwen het gaat me nu echt alleen om het paneeltje

Comment

• Stefan
        • Jun 2003
        • 27

Ik zou eerst voor iets meer licht gaan (en een statief om het geheel aan op te hangen). Ook al heb je nog zulke goede aansturing, met 1 ledpar kun je nou eenmaal niet zoveel.

Als ik in jouw positie zat zou ik eerst zorgen dat ik 4 dezelfde ledparren had. Zodra je dat hebt kun je er ook daadwerkelijk wat leuks mee dmv een dmx lichtpaneeltje. Vervolgens wordt het tijd om eens naar je geluidsset te kijken, actieve subwoofers met ingebouwde crossover lijken nu misschien heel duur, maar je kan er jarenlang plezier van hebben en ook langzaam upgraden van 1, naar 2, naar 4 actieve subwoofers (als je grotere sets wilt gaan doen). Zelfde geldt voor je lichtset, na 4 ledparren kun je er later nog 4 bijkopen en/of een paar eenvoudige scanners of movingheads. Zorg dus, dat als je over een tijdje een lichttafel koopt, je hier ook intelligent licht (scanners, movingheads etc) mee aan kunt sturen.

Comment

• dutchrobindj
          • Nov 2011
          • 10

Dus, ik zou voor een statief moeten kijken en een paar led'parren halen? Dat zou snel kunnen gebeuren, alleen ik laat ze op geluid aansturen (binnen in par zit microfoontje, werkt erg goed) alleen weet ik niet of dat zo mooi eruit ziet.

Maar idd 1 Led Par aansturen heeft niet zo veel nut.

Lijkt het julie dan verstandig dat ik zo snel mogelijk statief+led par koop, en daarna pas paneeltje ???

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

of je koopt een complete set met controller?

Comment

• dutchrobindj
              • Nov 2011
              • 10

nou, ik heb al 1 licht, en dan heb ik er een over ;$ moet binnekort draaien. een controler zou ik met het verdiende geld kunnen gaan kopen als ik 2 lichten heb.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

gewoon een set kopen is voordeliger inclusief controller en die eene lamp ook meenemen en er gewoon bij leggen of zetten op een groundstand ofzo...

Comment

• P&M
                  • Nov 2011
                  • 2

setje

ja ik je een tip moest geven kan je ook het beste even kijken voor gewoon een DMX balk van showtec
                  het is niet zo heel duur. en je hebt er geen tafeltje voor nodig.

ik hoop dat je hier iets mee kan

gr
                  P&M

Comment

• Luciendelfos
                    • Jun 2011
                    • 5

Ik zou er 3 ledparren bij kopen deze op een statief plaatsen en met een showtec led operator het aansturen. Het voordeel van een led operator is dat je makkelijk kan veranderen van kleur, je kan ze laten strobe en rustig RGB fade met een paar drukken op de knop.

Als je de kabels netjes op de T-bar van het statief t-ript ziet het er meteen netjes uit en is het makkelijker te vervoeren.

Comment

Working...