Muziek. Waar haal ik het vandaan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Waar de Terms & Conditions het dan hebben over 'publiek maken'. Dat mag met het CD'tje wat je in de winkel koopt ook niet.
    Daarvoor is Buma/Stemra met hun rechten dan weer, als je betaal mag het wel.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Falkor
      • Nov 2011
      • 10

Ik denk dat er verschil zit tussen het kopen van een CD en het afspelen via een streaming dienst. Blijkbaar is een cd als bron voor muziek die je gaat draaien wel ok, maar streaming audio (wat je dus niet gekocht hebt) niet.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Als je vanaf nul móet beginnen haal je bij de blokker of mediamarkt voor zes tientjes een paar blokken met 500 nummers in diverse stijlen.500 seventies, eighties, houseclassics, rock enz dan heb je al meer hits mee dan 20 jaar geleden in een platentas zat.
        lekker belangrijk!

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Mijn ogen vielen onderhand uit mijn kassen toen ik de openingspost las. Muziekliefhebber, maar niet weten waar je het uithaalt? Kom op zeg, tegenwoordig is muziek OVERAL te krijgen.
          Zelfs junkies weten hoe ze aan hun meuk moeten komen, en dat spul is niet eens legaal verkrijgbaar...

Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Falkor
            • Nov 2011
            • 10

Misschien moet je dan even beter lezen en wat verder nadenken dan je neus lang is.
            Het gaat om de rechtskwestie en dat ik niet duizenden euros aan muziek wil uitgeven.
            Ik weet heus wel waar ik een cdeetje vandaan kan halen, maar ik wil juist niet eerst zelf al die cds moeten aanschaffen.

Hopelijk zitten je ogen nog in je kassen.

Originally posted by keenoncoolstuff
            Mijn ogen vielen onderhand uit mijn kassen toen ik de openingspost las. Muziekliefhebber, maar niet weten waar je het uithaalt? Kom op zeg, tegenwoordig is muziek OVERAL te krijgen.
            Zelfs junkies weten hoe ze aan hun meuk moeten komen, en dat spul is niet eens legaal verkrijgbaar...

Rob.

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

vraag me idd af hoe ze dit ooit willen controleren.
              heb hier thuis een cd collectie van + 10.000 cd's....
              al dit spul heb ik ook op externe hardeschijven staan gemengt met uiteraard legaal gedowload spul 6TB Vol maar hiervan heb ik echt niet alle bonnetjes meer?

hoe kunnen ze controleren of ik hier legaal aan ben gekomen in dit geval of dat het van een programma als limewire o.i.d af zou komen?
              dat is toch onmogelijk te doen. als ze dat willen controleren zijn ze over 100 jaar nog niet klaar?

leuke discussie.

het feit dat je een systeem als dat van bcm etc alleen op hun systeem kunt draaien komt in vergelijking met virtual dj en hun genius dj. dat zit in de software geintegreerd.
              vraag me af of dit met elk systeem zo is aangezien ze bij ons op de voetbal een systeem hebben met bpm studio software waarvan ik begrepen heb dat ze eens in de zoveel tijd de pc daarheen brengen en dat hij dan word geupdate en dat is niet software afhankelijk en dus in mijn ogen een abbonoment op alleen de muziek.
              zal vanavond eens informeren hoe dit nou precies zit. merk dat er meerdere dus wel geinterreseert in een soortgelijk systeem dus mischien wel een oplossing hier dus.

Rick
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Als de buma bij je controleert vinden ze meer dan je denkt.

Elke kopie heeft een soort van bestand in zich zitten waaraan ze kunnen zien waar het vandaan komt.

Als je je harde schijf formateerd blijven er ook bestanden achter.

Zo worden de meeste pedo's opgepakt ( ook al is hun harde schijf gewist vinden ze toch de verwijderde foto's en of films )

En geloof me ALS buma een oog ergens op heeft pluizen ze het ook uit.

Op de Originele cd die je koopt zit ook Buma stemra en zit in de prijs verrekend. hiermee betaal je het recht om deze cd in huiselijke sfeer te beluisteren en af mag spelen.

Gebruik in openbare ruimte mag niet ( tenzij de eigenaar van deze ruimte Buma betaald )

Je moet als bedrijf zelfs Buma Stemra rechten betalen over het wachtdeuntje op je telefoon wat je afspeelt en je betaald deze rechten per peersoneelslid en per m2.

Een horecabedrijf betaalt Buma Stemra per jaar op het aantal vierkante meters zijn bedrijf heeft om in die ruimte het recht te verkrijgen zodat hij muziek mag laten spelen of ter gehore te brengen aan zijn klanten.

Evenementen en andere organisatie's betalen Buma Stemra om op dat festival of evenement het geluid te mogen produceren aan hun toeschouwers.

Koop je een lege cd die je kunt branden op je PC zit er GEEN recht op om deze te gebruiken voor commerciele doeleinden wel voor eigen gebruik in een besloten prive ruimte.

Deze mag je niet verkopen met bestanden erop.

Je mag kopieeren mits je kunt aantonen dat jij in het bezit bent van het origineel.

De muziek die je download bij bv Itunes mag je ook niet voor commerciele doeleoinden gebruiken. Je betaald immers voor het gebruik ervan in prive sfeer.

De muziek op de muziekcomputers is door leverancier BUMA Stemra betaald JIJ bent na aanschaf van het systeem NOOIT de eigenaar van de muziekbestanden. Jij huurt enkel de muziek bestanden. Elke maans een update wordt het gerbruik met een maand verlengd. Stop je met de abonnement dan verloopt je toegang tot de bestanden en kan je het systeem niet meer gebruiken.

Op zich zijn dit soort systemen duurder al aanschaf van originele cd's omdat bij de MP3 systemen de muziek maar tijdelijk beschikbaar is en na stoppen van abonnement niet meer te zijn gebruiken mits je elke maand je abbo betaald.

Maar goed aan een kant vraagt de TS iets waar hij het anrwoord al op weet.

Muziek kun je overal downloaden op het net.
                Last edited by Rolandino; 24-11-11, 18:54.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Rolandino
                  Als de buma bij je controleert vinden ze meer dan je denkt.

Elke kopie heeft een soort van bestand in zich zitten waaraan ze kunnen zien waar het vandaan komt.

Als je je harde schijf formateerd blijven er ook bestanden achter.
                  Zet je je aluhoedje even af? Misschien dat sommige legaal gekochte muziekbestanden (met DRM) een watermerk bevatten, maar MP3, FLAC en WAV files dus absoluut niet. Hoe hard ze je het ook willen doen geloven, Big Brother zit niet bij de BUMA.

En geloof me ALS buma een oog ergens op heeft pluizen ze het ook uit.

Op de Originele cd die je koopt zit ook Buma stemra en zit in de prijs verrekend. hiermee betaal je het recht om deze cd in huiselijke sfeer te beluisteren en af mag spelen.

Gebruik in openbare ruimte mag niet ( tenzij de eigenaar van deze ruimte Buma betaald )
                  Klokken en klepels! De BUMA/STEMRA zal misschien bij echt grote overtreders de moeite nemen om te controleren, maar dan heb je het ook over feesten waar een paar duizend man komen en ze een DJ kunnen betalen die met eigen muziek kán draaien. Het schoolfeestje waar een DJ voor 150 euro en een broodje kroket draait met een laptop vol met illegale MP3's laten ze vrolijk links liggen, want om die hele laptop te doorzoeken en te gaan matchen met originele muziek kost ze veel te veel werk aan manuren. Die lui werken nu eenmaal niet voor een kwartje per uur.

De rechten om in het openbaar af te mogen spelen worden afgedragen aan de SENA (Stichting Exploitatie Naburige Rechten), niet BUMA/STEMRA, die hooguit komen vragen hoe het met muziekrechten zit op de werkvloer. SENA-rechten zijn weer een heel andere pot nat en als je het goed doet, zet je ook in je algemene voorwaarden dat de opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk is, anders ben je een fortuin kwijt.

Je mag kopieeren mits je kunt aantonen dat jij in het bezit bent van het origineel.
                  Ook weer een broodje aap: Volgens de Thuiskopieregeling maakt het niet uit van welke bron jij je kopie haalt. Of dat nu een eigen CD is, een geleende CD van de buurman of van de bieb of een download van een nieuwsgroep, het valt achteraf namelijk niet te controleren. Aanbieden van een download is dan weer niet toegestaan.

De muziek die je download bij bv Itunes mag je ook niet voor commerciele doeleoinden gebruiken. Je betaald immers voor het gebruik ervan in prive sfeer.

De muziek op de muziekcomputers is door leverancier BUMA Stemra betaald JIJ bent na aanschaf van het systeem NOOIT de eigenaar van de muziekbestanden. Jij huurt enkel de muziek bestanden. Elke maans een update wordt het gerbruik met een maand verlengd. Stop je met de abonnement dan verloopt je toegang tot de bestanden en kan je het systeem niet meer gebruiken.
                  De SENA-rechten zijn in het geval van een iTunes-download juist afgekocht op het evenement zelf. In zo'n muziek-huur-systeem zitten daar de rechten ook niet voor ingerekend -- de reden waarom die nog een beetje betaalbaar blijven is omdat je juist niet alle muziek zelf mag houden. Als je de hitlijsten bij zou willen houden ben je elke maand honderden, zo niet duizenden euro's kwijt aan de nieuwe releases.

Maar goed aan een kant vraagt de TS iets waar hij het anrwoord al op weet.

Muziek kun je overal downloaden op het net.
                  En geven we daar het goede voorbeeld mee? Dacht het niet bepaald... afgezien van legale muziekwinkels (iTunes, Beatport, Spotify) is het natuurlijk niet de bedoeling.

Sterker nog, ik zou willen beargumenteren dat een disco-show die alleen met illegale MP3's draait en voor de helft van de prijs zijn show kan doen, zich schuldig maakt aan grove concurrentievervalsing tegenover zijn collega die alle muziek netjes koopt en daardoor twee keer zo veel moet vragen voor een avondje draaien.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by Stoney3K
                    De rechten om in het openbaar af te mogen spelen worden afgedragen aan de SENA (Stichting Exploitatie Naburige Rechten), niet BUMA/STEMRA, die hooguit komen vragen hoe het met muziekrechten zit op de werkvloer. SENA-rechten zijn weer een heel andere pot nat en als je het goed doet, zet je ook in je algemene voorwaarden dat de opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk is, anders ben je een fortuin kwijt.

stukje uit onze algemene voorwaarden,

artikel 2:
                    Opdrachtgever staat ervoor in, dat alle aan het optreden vereiste vergunningen en/of ontheffingen met de daarbij verbonden kosten voor rekening van de opdrachtgever zijn. het ontbreken en/of intrekken van enige vergunningen of ontheffingen is voor rekening van de opdrachtgever en zal nimmer gelden als onmacht. De verschuldigde buma/stemra- en/of sena rechten komen voor rekening van de opdrachtgever die tevens voor de afdracht zorgdraagt. Opdrachtgever vrijwaart ********** voor het geen uit voormelde hoofde aan buma/stemra en/of sena en/of andere partijen dient te worden voldaan.

nooit geen gedram over afdracht o.i.d
                    voor degene die het niet in zijn/haar contract heeft staan. wees zo vrij om de bovenstaande tekst te gebruiken en doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Rick

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

@ Stoney 3K

Volgens de Auteurswet mogen consumenten voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie maken van een auteursrechtelijk werk. Dit gebruik mag uiteraard niet commercieel van aard zijn en daarnaast schrijft de wet voor dat dit beperkt moet blijven tot één of enkele kopieën.

Deze vergoeding hoeft per drager maar één keer te worden betaald, door de fabrikant of importeur van die drager. De Minister van Justitie heeft Stichting de Thuiskopie aangewezen om deze Thuiskopievergoedingen te incasseren en verdelen. Ook heeft hij (op basis van de Wet toezicht collectieve beheersorganisaties) een College van Toezicht aangesteld, dat toeziet op een correcte uitvoering van deze opdracht. De Thuiskopievergoeding biedt de auteursrechthebbenden een gedeeltelijke compensatie voor de inkomsten die zij mislopen doordat hun werk gekopieerd wordt. Zie voor verdere informatie: www.thuiskopie.nl.

Tekst komt van de site.

THUISkopie regeling heeft NIETS te maken met BUMA stemra omdat dit overhet gebruik van en op PRIVE aangelegenheden gaat. en voor eigen gebruik Niet voor openbare aangelegenheden.

kortom in het nederlands gebruik in je huiskamer, slaapkamer, enz.

Een DJ die op lokatie draait in een openbare ruimte of horecagelegenheid is heel iets anders ( dat heet commercieel gebruik. )

Als een cafe of zaaleigenaar een PC huurt en hij heeft geen buma stemra betaald is hij illegaal bezig en kan hij worden bekeurd ondanks hij legele muziek heeft.
                      Het schoolfeestje waar een DJ voor 150 euro en een broodje kroket draait met een laptop vol met illegale MP3's laten ze vrolijk links liggen, want om die hele laptop te doorzoeken en te gaan matchen met originele muziek kost ze veel te veel werk aan manuren. Die lui werken nu eenmaal niet voor een kwartje per uur.

Ook deze bron gaan ze nu en in de toekomst aanpakken en JA die uren moet jij eventueel betalen als er blijkt dat er iets is aangetroffen plus een boete van de te gebruikte feiten.

@ DJ inkognito :

Ondanks jouw voorwaarden is de klant niet verantwoordelijk als jij bij controle illegale kopieen of MP3tjes hebtof niet kunt aantonen de originele geluidsdragers te hebben.

Voordeel van de regels is dat het idd moeilijk is om dit te controleren. Maar geloof me er zijn al genoeg mensen hierop gecontroleerd en een vette boete ontvangen.

En ja ze kunnen niet overal een ambtenaar of controleur zetten waar muziek gespeelt wordt.

De boete wordt echt niet berekend op het aantal van wat je zou hebben maar gewoon geschat over een bepaalde periode.

Je moet het net zo zien als bij de belasting daar kunnen ze tot 7 jaar terug een boete opleggen.

Last edited by Rolandino; 24-11-11, 21:23.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by Stoney3K
                        Zet je je aluhoedje even af? Misschien dat sommige legaal gekochte muziekbestanden (met DRM) een watermerk bevatten, maar MP3, FLAC en WAV files dus absoluut niet. Hoe hard ze je het ook willen doen geloven, Big Brother zit niet bij de BUMA.
                        Elk bestand heeft een footprint, ook MP3, FLAC en WAV. Aan de hand van die footprint zou je kunnen zien waar het vandaan komt (maar dan moet je het dus een op een vergelijken met footprints van bestanden van die locaties).
                        Wanneer ik een CD rip komt het bestand bij mij vandaan (kunnen ze niet zien, want ze hebben mijn footprint niet). Ript Jantje een CD en deelt die via P2P, dan komt de helft van mijn MP3 bestandje bij Jantje vandaan en de andere helft bij Pietje. Dit geeft weer een unieke footprint (combinatie van Jantje en Pietje) die niet meer te traceren is.

Buma/Stemra zou (doen ze niet, maar zou kunnen) de footprints kunnen vergelijken met diensten als iTunes, Spotify, etc. Echter betekend het niet dat wanneer de footprint niet overeenkomt het bestandje niet legaal zou zijn.
                        Daarnaast is het analyseren van weet ik hoeveel bestanden niet bepaald iets wat je in een uurtje piept. Een controle op legale muziek zal dus niet zomaar voorkomen, simpelweg omdat het bijna niet uitvoerbaar is. Wat wel voorkomt is controle op Buma/Stemra/Sena afdracht.

Uiteraard moet je wel een beetje opletten. Als je in de ID3 tags van een MP3'tje het commentaar "Get free music at www.something.com" laat staan, dan zou er een vermoedde kunnen zijn, mocht dit stomtoevallig gezien worden.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by renevanh
                          Elk bestand heeft een footprint, ook MP3, FLAC en WAV. Aan de hand van die footprint zou je kunnen zien waar het vandaan komt (maar dan moet je het dus een op een vergelijken met footprints van bestanden van die locaties).
                          Ze kunnen aan een 1-op-1 rip van een CD (bijvoorbeeld een WAV file) niet zien wie hem heeft geript of welke unieke versie van een CD het is. Een CD wordt immers van een mal geperst en ze kunnen niet pér losse CD er unieke informatie op drukken, alleen per mal, daarom kunnen ze hooguit bepalen van welk album het nummer gehaald is. Als je het bestand comprimeert via bijvoorbeeld MP3 gaat er alleen informatie verloren.

En welk nummer het precies is kan iemand je met een goed stel oren natuurlijk ook wel vertellen, daar heb je geen complex geautomatiseerd systeem voor nodig.

Uiteraard moet je wel een beetje opletten. Als je in de ID3 tags van een MP3'tje het commentaar "Get free music at www.something.com" laat staan, dan zou er een vermoedde kunnen zijn, mocht dit stomtoevallig gezien worden.
                          Daarom geef ik ook aan dat controleren op elk individueel nummer (zolang BUMA/STEMRA/SENA afdracht verder in orde is) letterlijk onbegonnen werk is. Ik heb 2 koffers vol met CD's wat dus al duizenden nummers betreft, en dan valt het bij mij qua originele schijfjes nog mee. Ik heb zelfs zélf geen complete catalogus van wat ik op CD heb, dus als de BUMA het wil gaan vergelijken door elk schijfje in een CD speler te stoppen en het te gaan koppelen aan een zoektocht door mijn harde schijven, wens ik ze veel succes. Om dan nog maar te zwijgen over mijn platen...

Zelf neem ik de BUMA/STEMRA niet zo heel serieus sinds de nieuwsberichten dat ze ook nauwelijks wat aan de betreffende artiesten uitkeren. Alles wat ik dus afdraag zal besteed worden op de beurs of aan de verrijking van het grote gebouw op de Siriusdreef, en of ik daar nu zo graag voor wil werken...
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

Originally posted by Rolandino

Als een cafe of zaaleigenaar een PC huurt en hij heeft geen buma stemra betaald is hij illegaal bezig en kan hij worden bekeurd ondanks hij legele muziek heeft.

dit gaat natuurlijk niet helemaal op. want een café eigenaar zal ALTIJD buma/stemra/sena rechten betalen, omdat hij simpel weg altijd muziek afspeelt in zijn kroeg. dit zal bij ieder café/restaurant/bar/discotheek als eerste geregeld wezen omdat ze hier dus WEL controleren.
                            op het moment dat je een kroeg opent/overneemt heb je binnen een week een brief thuis van stichting brein die je even in geuren en kleuren verteld waarover jij dient te betalen als je muziek gaat afspelen en wat je concequenties zijn als je dit niet doet.

@ DJ inkognito :

Ondanks jouw voorwaarden is de klant niet verantwoordelijk als jij bij controle illegale kopieen of MP3tjes hebt of niet kunt aantonen de originele geluidsdragers te hebben.
                            klopt dat is mijn eigen risico ( ookal heb ik alleen legale muziek ) wel scheelt dit mij zelf een fortuin aan afdragings kosten als ik bijvoorbeeld in een feesttent sta of bij mensen in een tentje thuis, in café etc is dit altijd al geregelt, maar als ik dit bij feesttenten e.d zelf moet gaan afdragen moeten mijn prijzen aanzienlijk omhoog ben ik bang

Voordeel van de regels is dat het idd moeilijk is om dit te controleren. Maar geloof me er zijn al genoeg mensen hierop gecontroleerd en een vette boete ontvangen.
                            het komt idd niet zo snel voor ( zeg maar gerust niet ) dat ze komen controleren op een verjaardags feestje of een schoolfeestje waar 500 man komt.
                            maar reken er maar op dat indien jij aanvraag doet voor vergunning voor een festival of buitenfeest vanaf een mannetje of 1000/1500 ze wel degelijk zorgen dat ze hun centjes netjes krijgen hoewel ze echt niet gaan controleren of de muziek illegaal is of niet zolang ze hun centjes maar beuren.

En ja ze kunnen niet overal een ambtenaar of controleur zetten waar muziek gespeelt wordt.
                            klopt, maar als ze ergens hun vinger op leggen of als ze vermoedens hebben gaan ze heel ver, en de kosten draait diegene gewoon voor op.

De boete wordt echt niet berekend op het aantal van wat je zou hebben maar gewoon geschat over een bepaalde periode.
                            idd en dat geschatte aantal ligt meestal een stukje hoger dan dat je daadwerkelijk hebt.

Je moet het net zo zien als bij de belasting daar kunnen ze tot 7 jaar terug een boete opleggen.
                            Bij stichting brein ligt dat nog even iets anders, daar zit geen limiet aan die kunnen het 20 jaar later nog opeisen als hun daar nog recht op hebben.

heb trouwens na vraag gedaan bij de voetbal vanavond over een muziek(verhuur) zonder hun systeem te gebruiken.
                            dit is dus wel degelijk mogelijk maar de kosten zijn daarvoor een stuk hoger dan dat je het met hun systeem zou gebruiken.
                            ik krijg dit weekend een nummer van een contactpersoon van die firma en die scheint mij er een stuk meer over te kunnen vertellen, wat ik begreep kon je per 10.000 nummers afnemen zeg maar, enige addertje onder het gras is dat het eigendom blijft van hun en je het dus niet zo 1.2.3 even kunt kopieren op je eigen schijfje en dat je dan zelf alles legaal hebt, op moment dat je dit dus wel doet en je zou controle krijgen heb jij alles dus illegaal omdat je niet kunt aantonen waar het vndaan komt en hun kunnen dit dus wel.
                            als ik meer weet zal ik het hier laten weten

Rick

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Wat betreft klassenfeestjes, schoolfeestjes of tuinfeestjes: die vallen (bij een bepaalde interpretatie van de wetten) onder huiselijke kring (besloten, geen entree, geen reclame).

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Wat een klas of schoolfeest betreft, De school in kwestie betaald ook Buma Stemra voor hun aantal leerlingen en m2 van Aula.

Dit zowieso al om achtergrond ter gehore brengen . Dus er mag gewoon door een disco gedraaid worden. Echter als blijkt dat er bij controle ( als die er ooit komt ) blijkt dat er illegale muziekbestanden gebruikt worden de school voor een grootdeel aansprakelijk is en de DJ in kwestie.

Dit geldt natuurlijk niet bij gebruik van oordopjes en je iphone natuurlijk maar bij openbaar gebruik.

We moeten prive gebruik niet vergelijken met openbare dingen.

heb trouwens na vraag gedaan bij de voetbal vanavond over een muziek(verhuur) zonder hun systeem te gebruiken.
                                dit is dus wel degelijk mogelijk maar de kosten zijn daarvoor een stuk hoger dan dat je het met hun systeem zou gebruiken.ik krijg dit weekend een nummer van een contactpersoon van die firma en die scheint mij er een stuk meer over te kunnen vertellen, wat ik begreep kon je per 10.000 nummers afnemen zeg maar, enige addertje onder het gras is dat het eigendom blijft van hun en je het dus niet zo 1.2.3 even kunt kopieren op je eigen schijfje en dat je dan zelf alles legaal hebt, op moment dat je dit dus wel doet en je zou controle krijgen heb jij alles dus illegaal omdat je niet kunt aantonen waar het vndaan komt en hun kunnen dit dus wel.

Je geeft dus zelf al aan dat je dus niet kan kopen.
                                Ik bedoel wat het jou kost om te huren bij dat bedrijf ( mss Eazis ? ) kun je beter zelf kopen zodat je A een betere kwaliteit hebt van muziek, op lang termijn goedkoper uit bent door te kopen. ( je koopt inmiddels de muziek die je veel gebruikt ) en als je ermee stopt met je een x bedrag betaald aan huur en aan het einde heb je nul muziek.

Ook kun je niet bij dit soort bedrijven huren zonder dat je bedrijfsmatig bezig bent.

Deze systemen zijn niet voor particuliergebruik.

Hel simpel gezegd betaal je de "huur " van de muziekbestanden niet voor het hebben van maar voor het gebruik ervan. Als je ermee stopt verbreek je in feite het gebruikersgedeelte ervan.

Plus bij huur van dit soort systemen ben je nooit eigenaar van de muziek alleen een licensiehouder van het gebruik ervan.

Het enige voordeel van deze systemen is voor de ondernemer die dagelijks gebruik maakt van het systeem. Hij heeft een extra kostenplaatje, geen gezeur met Buma Stemra, en geen verantwoording over het systeem, wordt elke maand geupdated vanuit het bedrijf in kwestie.

Voor drive in showes die een beetje bijbeunen is het niet rendabel omdat er te weinig gebruikt wordt. Kun je beter de muziek kopen in de winkel ( en zoveel kost het ook weer niet ) en wat je regelmatig gebruikt op cd meenemen en de rest op mp3 op je laptop voor verzoekjes enzo.

Maar goed dat is mijn mening.

Last edited by Rolandino; 25-11-11, 14:35.

Comment

Working...