Buma heeft ook zo'n regeling... NVPI alleen niet.
Doe je het voor Buma goed, gaat de NVPI weer zeuren.
Een verhaal zonder einde.
Muziek. Waar haal ik het vandaan
Collapse
X
-
Afgelopen zaterdag weer eens een hoop collega DJ's voorbij zien komen, van die gasten die op posters staan.
Ze hadden gebrande cd's bij, USB sticks (die in de CDJ2000 gaan) of witte appeltjes aan een serato box. Nu zit daar waarschijnlijk wel wat zelf geproduceerd spul tussen, maar zeker lang niet alles, hoe doen die dat dan?Leave a comment:
-
en in nederland dan.....
250€ op jaar basis is makkelijk te voorzien namelijk....Leave a comment:
-
Uit deze discussie wordt dus eigenlijk duidelijk dat er GEEN legale bron is voor drive-in DJ's die muziek in de door hun gekozen software (Virtual DJ, Traktor, Tplayer voor mijn part) willen gebruiken.Leave a comment:
-
wereldje zit dus eigenlijk maar vaag in elkaar,
ik ga me eens indiepen hoe dit nu allemaal werkelijk zit,
heb nogal wat connecties in het grote drive in circuit. ( radio nl zomer/winter tour.. 538 drive in on tour... )
vraag me af hoe hun dit dan wel doen.
@renevanh.
eazis mag je net zoals spotify ook niet gebruiken voor commerciele doeleinden helaas.
enige mogelijkheid die er in mijn ogen dan overblijft?
draaien met orginele cd's & EXTRA buma/stemra etc afdragen voor het aantal personen wat op feest aanwezig zal zijn, evenals alle benodigde vergunningen.
geen doen dus voor drive in lijkt me?
ik ben het pad even volkomen beister wat betreft afdracht rechten en plichten
RickLeave a comment:
-
Uit deze discussie wordt dus eigenlijk duidelijk dat er GEEN legale bron is voor drive-in DJ's die muziek in de door hun gekozen software (Virtual DJ, Traktor, Tplayer voor mijn part) willen gebruiken.
Beatport, iTunes, Spotify, Grooveshark, Amazon, Rara, Google Music, etc, etc... hoe je het ook wendt of keert, je mag het niet gebruiken voor commerciële doeleinden. Dat telt meestal ook voor CD's van de grote 4 platenmaatschappijen (Emi, Sony, Universal, Warner), tenzij je bij deze platenmaatschappijen een licentie afneemt (of zoiets, kan geen recente regelingen vinden). Sommige indie platenlabels doen er zover ik kan zien niet zo moeilijk over, maarja, dat draait de doorsnee drive-in niet.
De enige echte mogelijkheid voor commercieel gebruik lijkt een 'kroegsysteem' zoals Eazis, Alcas en anderen aanbieden. Daarmee kunnen wij als DJ's niet werken (niks, noppes, nada aan controls wat betreft loops, pitch, cuepoints, etc, beperkte catalogus, geen eigen nummers toevoegen).
Aangezien alles tegenwoordig richting streaming gaat kunnen we een dienst die iets dergelijks aanbied (bij voorkeur net zo eenvoudig als het niet-legaal downloaden van de nieuwste entries van de top40 enz.) waarschijnlijk wel vergeten.
Now what??Last edited by renevanh; 14-12-11, 00:06.Leave a comment:
-
Eazis Music & Systems is vergelijkbaar met BCM.
Hier heb je veel mogelijkheden mee, daar moet je maar naar informeren
Wil je een drive-in beginnen dan, of heb je er al een?
uhu idd ja!
en NIET geschikt voor drive in gebruikLeave a comment:
-
Net als velen van jullie ben ik gek van muziek en ik heb besloten ook 'platen' te gaan draaien.
Ik zit alleen met het probleem dat ik niet goed weet waar de muziek vandaan te halen.
Natuurlijk kan ik allemaal zelf cds kopen, maar ik vroeg me af of ik niet ergens muziek vandaan kan huren of zoiets dergelijks.
Ik denk dan aan al die systemen in kroegen enzo. Dat wil ik ook wel. Zij hebben heel veel nummers, ook alvast in playlists.
Kan ik dit ergens regelen? Ik neem aan dat die muzieksystemen hun muziek ook niet allemaal op cd's hadden..
Hier heb je veel mogelijkheden mee, daar moet je maar naar informeren
Wil je een drive-in beginnen dan, of heb je er al een?Leave a comment:
-
Ik probeer niet met een particuliere regeling weg te komen. Mijn vraag was dat ik me afvroeg of er geen gemakkelijke plek waar was ik mijn muziek vandaan kon halen (legaal).
Met de eenvoud van de muzieksystemen die in kroegen staan. Meer niet.
En ik heb hier ook al heel veel goeie dingen gelezen, dus mijn dank is groot!
Het heeft niks met geldboom te maken maar heel simpel met bedrijfsvoering. Jij probeert met een particuliere regeling weg te komen terwijl jij openbaar wil draaien. Je hoeft het hier niet te vragen maar als je dan gedegen antwoorden ontvangt moet je achteraf niet huilen als Mac e.a. hier de derde lachende zijn en zeggen "We told you!".Last edited by Falkor; 04-12-11, 16:59.Leave a comment:
-
Het heeft niks met geldboom te maken maar heel simpel met bedrijfsvoering. Jij probeert met een particuliere regeling weg te komen terwijl jij openbaar wil draaien. Je hoeft het hier niet te vragen maar als je dan gedegen antwoorden ontvangt moet je achteraf niet huilen als Mac e.a. hier de derde lachende zijn en zeggen "We told you!".Leave a comment:
-
ondertussen weten we ook waarom dat zo is...
Leave a comment:
-
-
Het hoeft niet gratis, maar ook niet voor 10 euro per cd.
Wat heb jij een nare toon van communiceren zeg. Zo negatief, terwijl ik gewoon de opties aan het onderzoeken ben.
En ja, uiteraard geef ik niet meer uit dan nodig. Wellicht heb jij een geldboom. Ik niet.
dus het moet weer veel opleveren, maar mag geen cent kosten.
Jammer, Buma / Sena / Stemra zijn daar erg gemakkelijk in.
Hoe je het ook speelt, betalen doe je toch. Of door de CD's te kopen, of door de boete.
Je kunt ook lid worden van bv Eazis, Alcas etc etc. Kost ook een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
oh, btw , ze hebben vorige week Rene Froger aangeslagen, die nota bene voor zijn eigen liedjes moest afdragen. Die mannen zijn niet mals. Leef je uit. En betaal.Leave a comment:
-
Je mag met alle legale muziek draaien. Echter bij veel legale muziekdiensten staat door alle gezeik van rechthebbenden in de kleine letters dat het alleen legaal is op het stuk waar nooit discussie over is. en ze sluiten dus "openbaarmaking" uit. DUS op het moment dat je als DJ ERMEE GAAT DRAAIEN IS HET GEEN LEGAAL MATERIAAL.
Maar ook voor het CD'tje uit de winkel, dat is ook voor 'non commercial use'. Dat staat er bij sommige labels zelfs op.
Ergo: in feite is elke DJ bezig met een illegale activiteit, of de locatie nou afdraagt aan Buma of niet.
Tjsa, dan kan ik net zo goed alles niet-legaal opzoeken, ik heb sowieso een probleem bij controle...Leave a comment:
-
Misschien moet je dan even beter lezen en wat verder nadenken dan je neus lang is.
Het gaat om de rechtskwestie en dat ik niet duizenden euros aan muziek wil uitgeven.
Ik weet heus wel waar ik een cdeetje vandaan kan halen, maar ik wil juist niet eerst zelf al die cds moeten aanschaffen.
Hopelijk zitten je ogen nog in je kassen.
Jammer, Buma / Sena / Stemra zijn daar erg gemakkelijk in.
Hoe je het ook speelt, betalen doe je toch. Of door de CD's te kopen, of door de boete.
Je kunt ook lid worden van bv Eazis, Alcas etc etc. Kost ook een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
oh, btw , ze hebben vorige week Rene Froger aangeslagen, die nota bene voor zijn eigen liedjes moest afdragen. Die mannen zijn niet mals. Leef je uit. En betaal.Last edited by Gast1401081; 28-11-11, 00:00.Leave a comment:
Leave a comment: