LED spots

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • feestmuziek
    • Nov 2006
    • 48

LED spots

Hallo,

ik ben op zoek naar een complete LED par set, dit om onze dmx barren te vervangen.

Ik ben tot nu toe zeer gecharmeerd van de Eurolite kls 801 en 1001.

Hebben jullie nog verdere meningen en ervaringen.

De toepassing is veelal disco/drive-in werk, maar zeker ook wel eens wat grotere producties.

dank
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

hoi,

niet zozeer andere ervaringen, maar ik werk zelf met de kls1001 en ben er erg tevreden over. Lichtopbrengst is voor de gemiddelde drive-in absoluut in orde, prima kleuren voor discogebruik. Nadeel vind ik de kwaliteit van de beugeltjes van de armatuurtjes, die zijn mottig. Wat mij betreft geen dealbreaker.

gr. Frits

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

ervaring 1.
      mooi warm oranje of mooi geel krijg je niet uit (budget) LED PAR.
      LED geeft op het moment in betaalbare armaturen behoorlijk pasteltinten.

Omdat alle armaturen RGB zijn, is het praktisch om goed na te denken over opstelling en gebruik.
      Wij gebruiken twobars met PAR64 short 1w leds.
      4-bars zijn als je een beetje vermogen gebruikt in mijn ogen niet zo nuttig.
      tenzij je al meatracks over hebt van oude T-bars en er heel veel snel wil inhangen.

afschrijving van led is wel snel.
      Met een T-bar kon je makkelijk 10 jaar doen.
      Een led armatuur moet je eigenlijk in 3 jaar afschrijven max.
      De aanschafprijs daalt snel, en ledjes sterven ook.
      lekker belangrijk!

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Zou eens op zoek gaan naar een RGBWA 3W LED in 1 PAR die je misschien bij een Briteq, Showtec, andere zou kunnen vinden.
        Kost iets meer maar dan heb je ook meer geniet van. Die 108 x LED troep vergeet dat. Is leuk kost geen geld maar kun je ook niks mee kost ook geld en binnen een jaar gebruik je ze niet meer.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Fridge
          • Mar 2002
          • 153

Originally posted by showband
          ervaring 1.
          mooi warm oranje of mooi geel krijg je niet uit (budget) LED PAR.
          LED geeft op het moment in betaalbare armaturen behoorlijk pasteltinten.
          ik deel je ervaring niet helemaal. het is overigens maar wat je budget noemt. Voor de eur. 100/armatuurtje spotjes met $veel losse ledjes geldt bovenstaande zeker wel. De nieuwere generatie spots (iets hogere prijsklasse) met RGB-ledunits geven al best redelijk stevige kleuren af vind ik. Het kan altijd beter natuurlijk, dat staat voorop.

Originally posted by showband
          Een led armatuur moet je eigenlijk in 3 jaar afschrijven max.
          De aanschafprijs daalt snel, en ledjes sterven ook.
          Het aanschafprijs verhaal klopt zeker. LEDJes sterven, dat heb ik bij goedkopere spots ook veel gezien inderdaad. Ben benieuwd hoe de iets hogere klasse zich gaat houden. Overigens is het in dit kader interessant dat je bijvoorbeeld de KLS-1001 ook vindt met 3 jaar garantie. Dat vond ik dus inderdaad wel een prettig idee.

Originally posted by chippie
          Zou eens op zoek gaan naar een RGBWA 3W LED in 1 PAR die je misschien bij een Briteq, Showtec, andere zou kunnen vinden.
          Kost iets meer maar dan heb je ook meer geniet van. Die 108 x LED troep vergeet dat. Is leuk kost geen geld maar kun je ook niks mee kost ook geld en binnen een jaar gebruik je ze niet meer.
          RGBWA heb ik nog niet gevonden in een betaalbaar armatuur. Wat betaalbaar is moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk, ik vond de 600 euro die een KLS-1001 4-bar kost eigelijk wel een mooie klasse. Het betreft hier dan RGB parren, geen 108 (oid) losse ledjes. Ik ben met chippie eens, begin daar niet aan, geeft geen mooi resultaat. Bij gebruik van RGB-LED modules met een lensje ervoor vindt de kleurmening al in de spot plaats, in plaats van erbuiten.

Comment

Working...