Vraag over benodigdheden Numark Mixtrack & over audio interfaces

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PistolePaultje
    • Dec 2011
    • 4

Vraag over benodigdheden Numark Mixtrack & over audio interfaces

Hallo,

Een vakantievriend van mij wil graag zijn eerste DJ-spullen kopen. Ik ben er zelf wel een beetje mee bekend, maar kan hem niet echt zekerheid geven. Omdat ik weet dat dit een goed forum is, vraag ik het hier. De echte reden waarom ik dit vraag is eigenlijk dat ik hem geen dure aankopen wil laten doen als ik het zelf niet helemaal zeker weet wat ik zeg. Mijn vraag is dus:

Die vakantie vriend van mij is al een tijdje bezig met het maken van muziek (DnB enzovoorts), maar hij wil wat meer om zeg maar te spelen op zijn kamer. Hiervoor wil hij een Numark Mix Track kopen. Nu moet hij ook een audio interface hebben heb ik begrepen. Echter weet ik niet welke een goede is. Hij wil maximaal 250 euro uitgeven. Die Numark Mix Track is hier in Nederland ongeveer 160 euro, de prijs zal denk ik niet veel schelen in Noorwegen. Weet een van jullie of hij nog meer nodig heeft om hier iets mee te kunnen? En wat jullie adviseren zou ik ook graag weten, bijv. jullie ervaringen met bepaalde audio interfaces en welke jullie adviseren. Ook zou ik graag weten of hij hierop later verder kan bouwen als hij drive-in shows wil gaan doen. Mijn vriend begrijpt wel dat hij niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, maar ik vraag jullie wel om ermee rekening te houden dat hij net begint.

Alvast hartelijk dank!

Paul
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

waarom niet voor 200 dan de numark mixtrack PRO kopen? zit een geluids kaart etc ingebouwt.
    hoewel hij met de normale mixtrack ook wel aan de gang kan werkt het niet zo fijn omdat je de PFL functie niet kunt gebruiken en dus niet kunt voorluisteren,

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• PistolePaultje
      • Dec 2011
      • 4

Als eerste bedankt voor je reactie. Maar ik snap het niet helemaal, bedoel je dan dat hij geen audio interface nodig heeft en hem gewoon direct aan zijn pc kan koppelen, omdat hij dan een ingebouwde geluidskaart heeft?

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Originally posted by PistolePaultje
        Als eerste bedankt voor je reactie. Maar ik snap het niet helemaal, bedoel je dan dat hij geen audio interface nodig heeft en hem gewoon direct aan zijn pc kan koppelen, omdat hij dan een ingebouwde geluidskaart heeft?

hallo,

een audio interface is niets meer dan een verbeterde geluidskaart, en die zit dus al ingebouwt in de mixtrack pro.

hij zou de gewone mixtrack ook zonder "audio interface" direct op zijn pc kunnen koppelen, dat zal gewoon werken alleen heb je dan niet de voordelen wat een audio interface heeft ( zoals in de mixtrack pro ) de software om de mixtrack's te kunnen gebruiken zitten namelijk bij de aanschaf in het pakket ( tracktor dj ) echter werkt hij ook op veel andere pro programmas alleen dien je dan wat aanpassingen te maken in de software om de juiste werking van de controls te krijgen.

hoop dat je het een beetje snapt.

en anders...http://www.synthwiki.nl/index.php/Audio_interface

Rick

Comment

• PistolePaultje
          • Dec 2011
          • 4

Originally posted by dj-inkognito
          hallo,

een audio interface is niets meer dan een verbeterde geluidskaart, en die zit dus al ingebouwt in de mixtrack pro.

hij zou de gewone mixtrack ook zonder "audio interface" direct op zijn pc kunnen koppelen, dat zal gewoon werken alleen heb je dan niet de voordelen wat een audio interface heeft ( zoals in de mixtrack pro ) de software om de mixtrack's te kunnen gebruiken zitten namelijk bij de aanschaf in het pakket ( tracktor dj ) echter werkt hij ook op veel andere pro programmas alleen dien je dan wat aanpassingen te maken in de software om de juiste werking van de controls te krijgen.

hoop dat je het een beetje snapt.

en anders...http://www.synthwiki.nl/index.php/Audio_interface

Rick
          Hoi Rick, nogmaals bedankt voor je reactie. Nu snap ik het. Maar heeft iemand ervaring met de Mixtrack Pro? Want heb gehoord dat die geluidskaart daarin slecht is van die vriend, en dat hij daarom liever de gewone Mixtrack koopt (met audio interface erbij kopen). Maar zou je die gewone Mixtrack dan ook kunnen kopen zonder audio interface erbij? Of word de kwaliteit dan zodanig beïnvloed dat je echt verschil hoort in kwaliteit? Sorry als ik wat dommig overkom, maar heb hier niet zo (heel) veel verstand van. Nogmaals bedankt voor de fijne uitleg en help
          Last edited by PistolePaultje; 15-12-11, 15:30.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

hallo PP,

ik heb de mixtrack & mictrackpro beide in bezit.
            gebruik ik ook om soms wat mixjes te maken als ik gewoon achter de laptop zit op bed ofzo. ( en geen zin heb de studio in de duiken hier )
            daarvoor werken ze beide goed genoeg.

de mixtrack pro gebruik ik op de laptop omdat ik dan niet en een laptop en een geluidskaart en de mixtrack moet slepen.
            de normale mixtrack heb ik voor de fun op zolder staan op een normale pc en daar heb ik een sounblaster kaart in zitten en dit werkt ook meer dan voldoende,

het is maar net waarvoor hij het wil gaan gebruiken. als hij net begint is de mixtrack pro ( incl ingebouwde kaart ) ruim voldoende voor hem.
            als hij echt serieus aan de slag wil moet je toch wel af stappen van de mixtrack en iets meer budget uit gaan trekken en een serieuzer systeem aanschaffen,

zoals jij zegt heeft je vriend een budget van +/- 200 euro. hiervoor is dus 160 voor de mixtrack en blijft er 40 euro over voor een geluidskaart, voor 40 euro heb je wel een beter geluidskaart dan die standaart in je pc/laptop zit maar een slechtere als die in de mixtrack pro zit voor 200 euro. over kwaliteits verschil hoef je in dit budget nog niet echt te praten om verschil te horen. dan zul je toch heel wat meer geld uit moeten geven voor de geluidskaart wat zijn budget minimaal zal moeten ver 3 voudigen.

Rick

Comment

• PistolePaultje
              • Dec 2011
              • 4

Dus gewoon de Mixtrack Pro dan? En zijn budget is trouwens vergroot naar +/- 250 euro, niet dat dat veel uitmaakt zoals jij zegt, echt goede kwaliteit kost geld. In ieder geval wederom bedankt voor de reactie en de hulp.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Ik zou voor een apart (usb)audio-interface gaan. Als je later nog wat anders wil, kun je de interface blijven gebruiken. Er zijn inmiddels steeds meer goed betaalbare interfaces te kopen welke niet al te duur zijn. Het hangt wel weer af van hoeveel ingaande- en uitgaande kanalen je dan weer wilt hebben.

Comment

Working...