Hulp bij keuze geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars1986
    • Dec 2011
    • 5

Hulp bij keuze geluidsset

Mijn eerste post op het licht en geluid forum was niet zo'n succes.
    Ik heb nu wat research gedaan en wil graag wat advies.

Ik heb een drive in en wil graag een geluidsset aanschaffen, omdat ik tot nu toe huurde.
    Mijn budget zit op 2000 euro voor speakers, dus zonder eventuele randapparatuur en bekabeling.
    Buiten dat de geluidsset voor mijn drive in wordt gebruikt, wordt deze ook op een carnavalswagen geplaatst om zo onze carnavalsgroep van muziek te voorzien.

Na wat research ben ik op de volgende 2 opties uitgekomen.
    2x Mackie SRM 450 V2 en 2x de Mackie SRM 1801
    of
    2x RCF art 312 en 1x RCF Sub 705

De reden van deze 2 keuzes:
    De mackie set omdat deze binnen mijn budget valt en ik graag 2 toppen wil en 2 subwoofers.
    De reden van de rcf set is omdat ik dit merk altijd huur als ik ergens moet draaien.

Mijn vraag is wat kan ik het beste aanschaffen? Of zeggen jullie pak een totaal andere combinatie.
    Ik heb beide sets geluids, maar in een totaal andere omgeving vandaar dat ik mijn keuze niet goed weet te maken.
  • dj pr0flow
    • Mar 2011
    • 85

Zowel Mackie als Rcf hebben mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld. Fout kiezen is hier niet echt mogelijk.

Ga luisteren en beslis voor jezelf wat jezelf het liefst hebt (kwa klank)...

Comment

• Lars1986
      • Dec 2011
      • 5

Ik heb ze beide beluisterd en vond het allebei zeer goed klinken. Vandaar dat ik mijn vraag hier stelde om advies te krijgen.

Comment

• dj pr0flow
        • Mar 2011
        • 85

Persoonlijk zou ik de Mackie set huren omdat deze 2 subwoofers heeft. (Weer iets meer geluidsdruk en flexibiliteit)
        Langs de andere kant zou ik de Rcf set kopen. En later uitbreiden met een 2de subwoofer.

De kwaliteit van Mackie (vooral de HD serie) is sterk achteruit gegaan. Probeer maar eens te googlen achter vb de HD1531 (3way speaker) en je zult de ene negatieve reactie na de andere lezen. Maar de geluidsklank van Mackie is natuurlijk subliem (voor die keer dat ze werken). De klant tevredenheid van de srm-serie kan je zelf wel opzoeken via google.

Samengevat: De mackie set klinkt goed en wss iets luider, is flexibel (je kan makkelijk 1 sub thuis laten) en kost niet overdreven veel. Langs de andere kant is de Rcf set waarschijnlijk betrouwbaarder.

Als je het geld hebt koop de Rcf set met 2 subs.

Comment

• dj pr0flow
          • Mar 2011
          • 85

Welke heb je nu gekocht?

Comment

Working...