Budget speakersetje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Budget speakersetje

Deze even in drive-in omdat ie daar eigenlijk wel thuis hoort

De tijden dat ik zin had om met zware zooi te slepen zijn een klein beetje voorbij, dus mijn DAP K115's die ik voor kleine feestje gebruik of als monitor bij ietsje grotere evenementjes gaan eruit, samen met de versterker.
    Hiervoor wil ik een vergelijkbaar setje actieve speakers terug aanschaffen wat een budget van ongeveer 300,- per stuk geeft.

Eisen: lichter dan de DAPjes (23kg), minimaal vergelijkbare kwaliteit en output, bi-amped, bruikbaar als monitor. Bij voorkeur 15" ivm fullrange gebruik (kinderfeestjes etc).

Opties:
    Alto Professional TS115A. Weegt niet veel (17,5kg), netjes in budget en klinkt best vergelijkbaar (gisteren gehoord naast m'n DAPje).
    Samson Auro D415. Zelfde verhaal. Helaas niet naast m'n DAPje gehoord, maar klank is ook vergelijkbaar.

Nu heb ik alleen een beetje het gevoel dat ik een aantal mogelijkheden aan het overslaan ben en dan bedoel ik niet Behringer of American Audio. Het probleem is dat ik alleen niet weet WAT ik over het hoofd zie, vandaar dit topic.
    Wie heeft er nog suggesties?

P.s.: veel duurdere kastjes noemen is niet nodig. Ik weet dat er ook een RCF ART312a bestaat, een QSC K12 of een JBL Eon (BLEH!), daar ben ik niet naar op zoek(!)
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Probeer eens Mackie ! De TH serie net ff duurder als je budget.
    De SRM serie ( redelijk geacepteerd bij pro's ) en 1,5 x het budget.

Beide toch wel iets waarde vaster als DAP, en handig als je er weer vanaf moet.
    your light !

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dan moet je wel de oude srm450 hebben die klinken beter dan de huidige nieuwe.

ik denk dat de Alto een juiste keuze is.

ik heb zelf een 4tal PS5HA en deze zijn echt super.

Alleen wel duur tegenover de kasten die TS omschreven heeft.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Mackie TH serie lijkt interessant. Ietsje duurder, maar dat is nog te overzien denk ik.

SRM wordt echt te prijzig...

Comment

• luuk013
          • Aug 2011
          • 26

de mackie thump serie heb ik ook voor zitten kijken.. vergeleken met de srm 450 rcf art 4 nog iets, samson live nog iets, en de Db technologies Cromo 12.

helaas vond ik het maximaale vermogen van de thump tegenvallen toen ik die vergeleek met de andere ernaast.
          de srm had ik slechte verhalen over gehoord, althans de nieuwe, ook kwa kwaliteit en duurzaamheid en kwa klank was hij op zich wel oke.
          de db technologies cromo 12, ik had er nog nooit van gehoord.. totdat de verkoper er mee aankwam, het maximale volume is heel hoog en ze klinken ook nog eens best goed ook de bas weergave van deze 12 inch is super, en nog beter op hoog volume!
          uiteindelijk heb ik de rcf gehoord, kwa klank en waarschijnlijk kwa kwaliteit niet te vergelijken met de rest ook kwa prijs, al kwam de db cromo 12 er erg dicht in de buurt.
          de verkoper vertelde mij de dat db technologies rcf speakers gebruikt en in duitsland schijnbaar heel goed aangeprijsd merk is.
          uiteindelijk ben ik voor de db technologies cromo 12 gegaan, en heb nu al een aantal feestjes gehad tot 80 man, waarbij de volume knop op mijn mixer niet over de helft hoefde en heb ook nog nooit een limiter lampje zien branden op de digitale bi amp versterker.
          ben er echt heel tevreden mee, heb als extra voor grotere feestjes er een sub05 van db technologies aangeschaft maar die heb ik tot nu toe nog niet gebruikt..

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Wat is je budget ?

Zo duur is een mackie niet. De SRM450 kost 410 euro in BTW
            Verder zijn de aktieve kastjes van FBT ook wel aan te raden bv de VERVE 12A kost 645,00 in BTW

( heb er nog 2 nieuw in doos staan ) dus mocht je interesse hebben ...................
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Rolandino
              Wat is je budget ?
              Dat staat duidelijk in mijn topicstart: ongeveer 300,- per kastje.
              Aankomen met een kastje wat 645,- kost is dan ook alle behalve realistisch, dat is ruim 200%!

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Je wilt een aktief kastje kopen wat vergelijkbaar is met je DAP kastje.

Als je logisch na denkt is aktief duurder dan 300 p/st wat vergelijkbaar is.

neem de prijs van de DAP kast K115 ( kost 207,00 ) en denk daar een versterkertje bij .....

Als je in dezelfde prijsklasse wilt blijven kun je mss de RX15A nemen van DAP kost 339,00 in BTW maar weegt zwaarder.

De PS115A kost 282,00 en ook iets meer maar wel met versterker maar deze zal denk ik minder presteren dan je huidige K115.

Mss is dan de ALTO een juiste keuze ( betrouwbaar merk ) ik heb de duurdere serie van ALto en die klinkt en is super nog nooit problemen gehad en nooit klachten over de kast.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Je wilt een aktief kastje kopen wat vergelijkbaar is met je DAP kastje.
                  Als je logisch na denkt is aktief duurder dan 300 p/st wat vergelijkbaar is.
                  De reeds genoemde voorbeelden (Alto TS115A, Samson Auro D415, Mackie TH15A) voldoen aan die eisen, dus is het absoluut mogelijk.
                  Ik heb de Alto (helaas de passieve versie) reeds naast m'n DAP K115 gehoord en dat ontloopt elkaar niet of nauwelijks (waar de Alto dan iets steviger in het laag en iets minder schel in het hoog is). De Samson Auro heb ik een tijdje terug ook gehoord, helaas niet naast de K115.

Zoals ik in mijn eerste post zeg ben ik op zoek naar iets wat qua geluidskwaliteit minimaal vergelijkbaar is. Dat kan gezegd worden van de TS115A en de D415. Beide actief, beide een stuk lichter en beide van vergelijkbare geluidskwaliteit.
                  Ik benadrukt dan ook dat ik NIET op zoek ben naar de kwaliteit die bij bij een kastje van 1500,- te vinden is, dat zou enorm irrealistisch zijn.

Ergo: wat ik wil KAN dus prima, ik heb zelfs al opties. Het enige wat ik me afvraag is of ik geen merken/types (zoals Mackie TH serie dus) over het hoofd zie.
                  Roepen dat m'n je budget 4x groter zou moeten worden is pure onzin (hoewel af en toe een trend hier op het forum), dan schieten we het doel ruimschoots voorbij.
                  Ik mag aannemen dat jij voor een klassenfeestje van 30 kids ook geen line-array op hangt...

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Als je mijn regels leest zeg ik ook tegen je dat voor de prijsklasse de Alto een juiste keuze zou zijn.

ik zeg ook niet dat jij je budget moet verhogen om iets aan te schaffen.

Ook geef je eerst aan dat je een vergelijkbare aktieve speaker zoekt en nu verander je eis in dat ie minimaal moet klenken als de K115 dus in feite wil je vooruit.

Er zijn gewoon weinig middelen om voor dat bedrag een juiste keuze te maken.

De middelen prijs jezelf al aan dus luister en vergelijk.

In mijn ogen is de keus van de aangeven kasten de Alto een juiste keus maar ik denk dat de aktieve versie boven je budget ligt.

Maar goed dat is mijn keus.
                    Last edited by Rolandino; 05-02-12, 14:27.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Ook geef je eerst aan dat je een vergelijkbare aktieve speaker zoekt en nu verander je eis in dat ie minimaal moet klenken als de K115 dus in feite wil je vooruit.
                      Nah. Ik wil niet achteruit. Gelijk of beter is prima.

In mijn ogen is de keus van de aangeven kasten de Alto een juiste keus maar ik denk dat de aktieve versie boven je budget ligt.
                      Ok, zitten we dus wel (redelijk) op een lijn. Aktieve versie kost 299,- per kastjes, dus prima in het budget.

Comment

Working...