Gigaport AG geluidskaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkevinkd
    • Jul 2007
    • 34

Gigaport AG geluidskaart

hey

ik heb een gigaport ag geluidskaart (aangekocht in 2007)
    ik zou deze kaart willen gebruiken voor het xmusix horeca muziek systeem.
    Momenteel draait dit systeem op een laptop ( win 7) maar er is maar 1 uitgang dus ik kan niet in een dj mode op twee kanalen werken.

ik heb deze geluids kaart aangesloten en drivers geinstalleerd en bij de configuratie van xmusix de juiste kanalen proberen kiezen.
    Maar er werkt iets niet zoals het moet.

Bij die confguratie kan ik bij elke player (linkers & rechts) kiezen tussen de vaste audio geluidskaart in de laptop of een audio usb interface (naam gigaport staat niet vermeld)
    daaronder kan ik dan weer kiezen uit front - rear - center - rearcenter.
    bij alle keuzes komt de muziek alleen maar uit 1 kanaal van deze gigaport. zowel player links als rechts komt altijd op 1 uitgang.

ik heb onder tussen reeds xmusix gecontacteerd en deze gigaport werkt wel met hun systemen zeggen ze maar dan krijg ik het volgende antwoord als ik men probleem uitleg.

"Dan vrees ik dat er iets mis is met de drivers.
    Indien de drivers niet compatibel zijn detecteert windows deze kaart als een 2.0 geluidskaart, met het gevolg dat alle output over hetzelfde kanaal zal gaan"

ik heb nogthans de juiste drivers afgehaald op http://www.esi-audio.com/products/gigaportag/

kan mij iemand verder helpen ?

mvg
    kevin
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Met de laatste driver krijg ik wel acht kanalen in BPM Studio. Kan je in dat programma nog wisselen tussen ASIO & WDM?

Comment

• djkevinkd
      • Jul 2007
      • 34

Originally posted by jadjong
      Met de laatste driver krijg ik wel acht kanalen in BPM Studio. Kan je in dat programma nog wisselen tussen ASIO & WDM?

Wat bedoel je juist met asio & wdm ?

ik kan bij xmusix enkel de geluidskaart selecteren ( usb geluids kaart ) of de vaste kaart in laptop.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

WDM en ASIO zijn standaard drivers voor geluid en (in het geval van Asio en Asio4All) ook MIDI. Met ASIO kan je meer instellen qua latency (hoeveelheid vetraging versus betrouwbaarheid, op een snelle machine haal je een lagere latency) en dergelijke. Als het even kan zou ik altijd voor asio gaan.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...