Welke versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj kuifje
    • Mar 2012
    • 7

Welke versterker

Hoi lezers ik heb hobbie matig eenn drive in discotheek
    Ik heb als speakerset 2x behringersubs eurolive b 1800 xpro
    Met daarboven op 2 eurolive toppen worden ook wel eens als floor monitors gebruikt
    Momenteel word het setje aangestuurd door een electrovoice q99 op de subs
    En een behringer ep2500 voor de toppen nu werk ook als roady voor een licht en geluidsbedrijf
    En via hun kon ik 2 electrovoice p1202 kopen en ze gaven als advies om die q99 te verkopen
    Voor een paar 100 euro terwijl deze bijna nieuw is maar nu ben ik ook in de gelegenheid om een
    Nieuwe electrovoice q1212 te kopen wat raden jullie aan want volgens het licht en geluidsbedrijf zijn die q series consumenten versterkers en zijn niet veel waard wat is jullie mening of ervaring ik weet me ff
    Geen raad msorry voor het lange bericht

Mvg dj kuifje
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Ik denk dat je werkgever je gewoon iets probeert aan te smeren waar vooral hij beter van wordt. Q-serie versterkers zijn zeker geen consumenten versterkers!

Een q99 is een prima versterker welke goed presteert voor zijn geld. Ik heb inmiddels een heel aantal Q -serie mkII versterkers in omloop (waaronder ook q99 en q1212) zonder een enkel probleem/defect ondanks zeer intensief gebruik. (16 uur per dag, vaak op 4 ohm maar in sommige gevallen ook op 2 Ohm!)

De P1202 is een wat ouder type versterker en heeft er wellicht al flink wat jaren op zitten, qua betrouwbaarheid zit je dan waarschijnlijk beter bij je nieuwe Q-serie versterkers. (Je kent immers de volledige historie niet neem ik aan?) Alles valt en staat eigenlijk met hoeveel je werkgever nog wilt hebben voor die p1202's.

Naast het betrouwbaarheids verhaal is het ook niet verstandig om je Q99 te verkopen omdat je dan genoegen moet nemen met een relatief laag bedrag dat je er voor terug zult krijgen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Mvg Bob

Comment

Working...