Hallo allemaal ik ben Patrick
En helemaal nieuw hier op dit forum, en ik denk dat er wel genoeg personen tussen zitten die mijn kunnen helpen met......
De volgende vraag over vermogen en de weerstand van de speakers. (tegenover de versterker)
ik zal proberen het kort uitleggen waarvoor deze vraag,
we gaan binnen kort met de cv investeren in een grote pa set namelijk de dap stageblaster 2 set. 4 subs 4 tops. waarom zal je je wel afvragen, heel simpel we kunnen deze set stik goedkoop kopen. (de set hebben we buiten mogen beluisteren en er kwam wel een glimlach op ons gezicht)
we zijn al in het bezit van 2 x dap vision 3500 mk2
theoretisch gezien zou je met deze 2 versterkers de gehele set van genoeg vermogen kunnen voorzien. zie>>>>>>
dap vision 3500 mk2
- vermogen @ 8Ohm: 2x 1200W RMS
- vermogen @ 4Ohm: 2x 1920W RMS
- vermogen @ 2Ohm: 2x 2850W RMS
- stabiele werking, ook in 2Ohm
- bridge modus: 3840W RMS @ 8Ohm, 5700W RMS @ 4Ohm
stageblaster 2
per speakerkast 1200 Wrms op 4 Ohm
dus als ik met 2x 4 aderige kabel (1 links 1 rechts)
+1 -1 tops
+2 -2 subs
en de kasten door lus kom ik op de rekensom
subs 1200+1200= 2400Wrms -------- dus een overschot van 450 Wrms
4Ohm+4Ohm= 2 Ohm -------
tops is het zelfde.
Het is niet het gebruikelijke 1,5 x pnom maar het lijk mijn wel voldoende voor onze doeleinden.
kan er iemand mijn zeggen dat ik zonder mijn versterkers naar de kl*ten te draaien deze set kan laten draaien op 2Ohm ?
suggesties zijn natuurlijk welkom.
En helemaal nieuw hier op dit forum, en ik denk dat er wel genoeg personen tussen zitten die mijn kunnen helpen met......
De volgende vraag over vermogen en de weerstand van de speakers. (tegenover de versterker)
ik zal proberen het kort uitleggen waarvoor deze vraag,
we gaan binnen kort met de cv investeren in een grote pa set namelijk de dap stageblaster 2 set. 4 subs 4 tops. waarom zal je je wel afvragen, heel simpel we kunnen deze set stik goedkoop kopen. (de set hebben we buiten mogen beluisteren en er kwam wel een glimlach op ons gezicht)
we zijn al in het bezit van 2 x dap vision 3500 mk2
theoretisch gezien zou je met deze 2 versterkers de gehele set van genoeg vermogen kunnen voorzien. zie>>>>>>
dap vision 3500 mk2
- vermogen @ 8Ohm: 2x 1200W RMS
- vermogen @ 4Ohm: 2x 1920W RMS
- vermogen @ 2Ohm: 2x 2850W RMS
- stabiele werking, ook in 2Ohm
- bridge modus: 3840W RMS @ 8Ohm, 5700W RMS @ 4Ohm
stageblaster 2
per speakerkast 1200 Wrms op 4 Ohm
dus als ik met 2x 4 aderige kabel (1 links 1 rechts)
+1 -1 tops
+2 -2 subs
en de kasten door lus kom ik op de rekensom
subs 1200+1200= 2400Wrms -------- dus een overschot van 450 Wrms
4Ohm+4Ohm= 2 Ohm -------
tops is het zelfde.
Het is niet het gebruikelijke 1,5 x pnom maar het lijk mijn wel voldoende voor onze doeleinden.
kan er iemand mijn zeggen dat ik zonder mijn versterkers naar de kl*ten te draaien deze set kan laten draaien op 2Ohm ?
suggesties zijn natuurlijk welkom.
Comment