Ervaringen/tips/tricks Martin Mach MS1262 Slingshot toppen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Dat zou kunnen. Wat je ook kan doen is er toch voor kiezen om de hele boel 4-weg aan te sturen (de huidige 300W versterker op het mid/hoog gooien en er nog 1 bij kopen voor wat er over blijft (mid of hoog dus)). Dan ga je met een 8-polige kabel naar je sub (+-1 sub) en dan door met 8-polig naar je toppen (+-2 laag mid, +-3 hoog mid, +-4 hoog). Dan heb je 2 kabels vanuit je amprack naar je PA lopen (1 voor links, 1 voor rechts). Je kan dan bij een dubbele set (dus 2 sub en 2 top per kant) vanuit de eerste sub naar de 2e en vanuit de 2e sub naar de 2e top.
    Het voordeel is dat je de set nog meer naar wens kan afstellen op je processor. Het nadeel is dat je een nieuwe processor (8 uit) en een extra amp nodig hebt.

Als je de toppen 2-weg gaat aansturen kom je inderdaad op 4-polig. Wat dan wel verstandig is, is om meteen je hele speakon verzameling in 4-polig uit te voeren, zodat je niet opeens zonder hoog zit... Je subs hebben in principe maar 2 polen nodig, maar 4 polig kan daar geen kwaad. Moet je wel zorgen dat er overal 4p chassisdelen in zitten. Een 4p connector past namelijk niet in een 2p chassisdeel (weet ik helaas uit ervaring).

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Martinn
      • Jan 2013
      • 7

Kijk aan, dat was het laatste puzzelstukje wat ik nodig had! Ik ben er helemaal uit, heb ook vandaag veel gelezen over het hele speakon 2 4 8 etc en met jouw uitleg erbij kom ik er 100% uit! De slingshots moeten sowieso 8 polige stekker hebben dus dat komt goed uit.

Iedereen bedankt!

Comment

Working...