Welke versterker moeten wij hebben?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #31
    Originally posted by Luckyluuk
    Ja maar het probleem is, dit is het budget dat we dan bij elkaar hebben. Ons TOTALE budget ligt dan rond de €1500, voor alles (speakers, subs, crossover,versterkers kabels en alle andere materialen voor de wagen zoals hout en verf).

    Fijn om te weten: aregraat, tractor, kar etc. hebben we al geregeld, ook 2 v/d Devine's hebben we al (van vriend) en 1 (2ehandse) Omnitronic sub BX-1850. Die sub heeft ons €50 gekost (heel dichtbij opgehaald).

    MVG Luckyluuk
    Waarom koop je er dan niet één sub bij en spaar je door voor wat betere versterkers? Dikke kans dat je er dan net zoveel geluid uit haalt als met het dubbele aantal speakers en mindere versterkers...
    Tim

    Comment

    • Luckyluuk
      • Jan 2013
      • 32

      #32
      Originally posted by timmetje
      Waarom koop je er dan niet één sub bij en spaar je door voor wat betere versterkers? Dikke kans dat je er dan net zoveel geluid uit haalt als met het dubbele aantal speakers en mindere versterkers...
      Dus je zegt nu, de tops houden, nog 1 zo'n sub erbij en voor dat setje een goede high/mid- en een low versterker kopen (dan wel met crossover)?

      Het enigste waar ik dan bang voor ben is dat ik dadelijk 2 versterkers van 3 à 400 euro koop en ze alsnog kapot gaan, en er dan ook maar 1 jaar mee heb gedaan. Ik ken namelijk een paar carnavalsclubs hier in de buurt, die doen al jaren met versterkers (wel 2 dan hè) van Skytec-kwaliteit en er is nooit iets mee geweest. Dat bedoel ik een beetje te zeggen qua versterkers, dat het (naar jullie mening misschien niet) toch niet zo'n slechte kwaliteit is als jullie zeggen, dat Skytec (en wat ik al zei, stel dat ik dure koop en ze gaan toch kapot.... nog meer geld weggegooid )

      MVG Luckyluuk

      Comment

      • timmetje
        • Dec 2012
        • 424

        #33
        Originally posted by Luckyluuk
        Dus je zegt nu, de tops houden, nog 1 zo'n sub erbij en voor dat setje een goede high/mid- en een low versterker kopen (dan wel met crossover)?

        Het enigste waar ik dan bang voor ben is dat ik dadelijk 2 versterkers van 3 à 400 euro koop en ze alsnog kapot gaan, en er dan ook maar 1 jaar mee heb gedaan. Ik ken namelijk een paar carnavalsclubs hier in de buurt, die doen al jaren met versterkers (wel 2 dan hè) van Skytec-kwaliteit en er is nooit iets mee geweest. Dat bedoel ik een beetje te zeggen qua versterkers, dat het (naar jullie mening misschien niet) toch niet zo'n slechte kwaliteit is als jullie zeggen, dat Skytec (en wat ik al zei, stel dat ik dure koop en ze gaan toch kapot.... nog meer geld weggegooid )

        MVG Luckyluuk
        Dan koop je toch gewoon Skytec?

        Vrijwel alle merken zullen het wel overleven, de vraag is alleen hoe lang. Een duurdere versterker zal bij 5 graden buitentemperatuur nog prima kraakloos werken en bij spanningsdipjes van je aggegraat nog wel gewoon al het vermogen blijven leveren.

        De voeding is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van een versterker, en vaak verklaart dat ook waarom de goedkopere versterkers snel(ler) de geest geven: de voeding schakelt bij lagere temperaturen niet in, verliest spanning, of kan niet omgaan met een instabiele spanning.

        Wat voor een aggregraat wil je trouwens gaan gebruiken?
        Tim

        Comment

        • Luckyluuk
          • Jan 2013
          • 32

          #34
          Originally posted by timmetje
          Dan koop je toch gewoon Skytec?

          Vrijwel alle merken zullen het wel overleven, de vraag is alleen hoe lang. Een duurdere versterker zal bij 5 graden buitentemperatuur nog prima kraakloos werken en bij spanningsdipjes van je aggegraat nog wel gewoon al het vermogen blijven leveren.

          De voeding is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van een versterker, en vaak verklaart dat ook waarom de goedkopere versterkers snel(ler) de geest geven: de voeding schakelt bij lagere temperaturen niet in, verliest spanning, of kan niet omgaan met een instabiele spanning.

          Wat voor een aggregraat wil je trouwens gaan gebruiken?
          Even wachten, dat moet ik even aan de eigenaar vragen (het precieze merk, wattage etc.)

          Comment

          • Luckyluuk
            • Jan 2013
            • 32

            #35
            Werken versterkers (in het algemeen) bij vorst?

            Comment

            • Luckyluuk
              • Jan 2013
              • 32

              #36
              Originally posted by Luckyluuk
              Even wachten, dat moet ik even aan de eigenaar vragen (het precieze merk, wattage etc.)
              Ok, eigenaar weet dat ook niet want hij heeft hem niet bij hem thuis staan.

              Comment

              • Luckyluuk
                • Jan 2013
                • 32

                #37
                Ok dankuwel!

                Comment

                • Luckyluuk
                  • Jan 2013
                  • 32

                  #38
                  Weet iemand waar de B voor staat bij de Skytec Sky-2000B?
                  Is dat soms een bas-versterker?De Skytec Sky-2000B levert 2x 1000w op 4 Ohm, de 4 tops die we hebben zijn 250w op 8 Ohm, dus zouden we die dan kunnen doorlussen zodat het 2x 4 Ohm bij 500 w wordt ( ik neem aan van wel)?
                  Heb die versterker namelijk op Marktplaats voor maar €125 gezien.



                  MVG Luckyluuk

                  Comment

                  • Luckyluuk
                    • Jan 2013
                    • 32

                    #39
                    Originally posted by Luckyluuk
                    Dus je zegt nu, de tops houden, nog 1 zo'n sub erbij en voor dat setje een goede high/mid- en een low versterker kopen (dan wel met crossover)?

                    Het enigste waar ik dan bang voor ben is dat ik dadelijk 2 versterkers van 3 à 400 euro koop en ze alsnog kapot gaan, en er dan ook maar 1 jaar mee heb gedaan. Ik ken namelijk een paar carnavalsclubs hier in de buurt, die doen al jaren met versterkers (wel 2 dan hè) van Skytec-kwaliteit en er is nooit iets mee geweest. Dat bedoel ik een beetje te zeggen qua versterkers, dat het (naar jullie mening misschien niet) toch niet zo'n slechte kwaliteit is als jullie zeggen, dat Skytec (en wat ik al zei, stel dat ik dure koop en ze gaan toch kapot.... nog meer geld weggegooid )

                    MVG Luckyluuk
                    De agregraat is een Honda en hij levert 6,5 kva.

                    Meer weet ik niet, sorry.

                    Comment

                    • timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

                      #40
                      Originally posted by Luckyluuk
                      De agregraat is een Honda en hij levert 6,5 kva.

                      Meer weet ik niet, sorry.
                      Niet gestabiliseerd dus. De kans zit er dik in dat dat agregraat niet eens voldoende stabiel vermogen kan leveren voor je versterkers, afhankelijk van wat je er nog meer achter wilt gaan hangen.

                      (En die B heeft niets te maken met 'bass' of wat dan ook, dat is gewoon een model-aanduiding).

                      Lees eerst eens wat over geluid voor je versterkers gaat kopen. Op deze manier ga je namelijk nooit vinden wat je zoekt.
                      Tim

                      Comment

                      • SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

                        #41
                        Een B ergens achter wil bij sommige webwinkels nog al eens betekenen dat het "B" stock is.
                        Dan is het dus: of teruggestuurd door een teleurgesteld gebruiker, of in garantie defect omgeruild en door de importeur gerepareerd en weer het verkoopkanaal in.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                        Comment

                        • Luckyluuk
                          • Jan 2013
                          • 32

                          #42
                          Oké, na overleg gaan we waarschijnlijk voor dit setje, voornamelijk vanwege de prijs :S

                          Skytec Sky-2000B 2x 1000w @ 4 Ohm voor de tops
                          Skytec Sky-3000 Mk2 2x 1000w @ 8 Ohm voor de subs
                          Een Behringer Super-X Pro CX2310 Crossover
                          En daarbij een Soundlab DMS5 Mixer

                          Heeft iemand ervaring met een van deze producten? Zoja, wilt U die ervaring(en) met ons delen.

                          In ieder geval bedankt voor iedereen zijn bijdrage aan dit topic.

                          MVG Luckyluuk

                          Comment

                          • Luckyluuk
                            • Jan 2013
                            • 32

                            #43
                            De versterker heet officieel zo, en ziet er ook anders uit dan andere Skytec's , dus teruggestuurd of zoiets is het niet.

                            Comment

                            • teunos
                              • Feb 2008
                              • 352

                              #44
                              Originally posted by Luckyluuk
                              Oké, na overleg gaan we waarschijnlijk voor dit setje, voornamelijk vanwege de prijs :S

                              Skytec Sky-2000B 2x 1000w @ 4 Ohm voor de tops
                              Skytec Sky-3000 Mk2 2x 1000w @ 8 Ohm voor de subs
                              Een Behringer Super-X Pro CX2310 Crossover
                              En daarbij een Soundlab DMS5 Mixer

                              Heeft iemand ervaring met een van deze producten? Zoja, wilt U die ervaring(en) met ons delen.

                              In ieder geval bedankt voor iedereen zijn bijdrage aan dit topic.

                              MVG Luckyluuk
                              verwacht alleen niet dat je uit die skytech versterkers de vermogens kan krijgen die hier opgegeven staan. Heb ooit zo'n ding van een maat open gehad, zou schijnbaar 500 watt leveren op 8 ohm. Op de testbank gemeten en het ding leverde 150W (op een bank van 4 200W 8 ohm series parralel weerstanden, 8 ohm totaal dus) voor dat de clip inkwam, en dat was met máár 1 kanaal aangedreven. De trafo met formaat van een klein kopje thee verklaarde dat ook wel.
                              ''diamonds are forever''

                              Comment

                              • sjig
                                • May 2012
                                • 909

                                #45
                                Ik had een tijdje terug zo'n spl 400 gehad. Even als tijdelijke versterker. Nou, eenmaal aangesloten en de eerste problemen kwamen al. Telkens ging de stroom er uit als ik dat ding aanzet. Hij zou 150 watt moeten leveren, dacht het dus even niet hoor
                                Versterker op 1/4 open, stuurde -10db uit en de clip begon al ( helemaal bypass, geen eq oid ).
                                Je mag blij zijn met een kleine 30-40 watt.

                                Ik zou liever doorsparen voor iets dergelijks. Kijk eens naar de P series van DAP, zijn al stukke beter.

                                edit: Je hebt een PM!
                                Last edited by sjig; 26-01-13, 11:42.

                                Comment

                                Working...