Welke versterker moeten wij hebben?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luckyluuk
    • Jan 2013
    • 32

    #61
    Originally posted by sjig
    Zucht, het blijft lastig om dit uit te leggen ( ligt niet aan jou hoor, heb het al wel vaker gehad ).

    Je moet het zo zien:
    Je gaat vanuit je versterker naar de ingang op je subs ( linkse of rechtse maakt nie uit ). Eerst gaat het signaal naar de andere aansluiting en daarna pas naar het filter. Dat filter haalt het mid/hoog weg ( high cut of low pass dus). Dat mid/hoog verdwijnt gewoon, is weg. Foetsie.
    De woofer krijgt dus alles onder de 300 Hz. Maar uit de uitgang ( die je dan dus zou doorlussen naar je toppen ) komt zowel al het hoge als het lage geluid. Je hebt dan dus ook geen 8 ohm meer. Maar 2,6666666 enz. ohm.

    Ik vind dit zelf ook erg vreemd van omnitronic, want voor budget setjes is het juist handiger om juist alleen het mid hoog uit de uitgang te laten komen. Zal vast wel een reden achter zitten.... (geld!!!)

    Daarom denk ik ook dat je beter uit bent als je een actieve crossover neemt, met 2 versterkers. Je hoeft ook niet zo laag te crossen, want een 15" kan wel wát laag hebben.
    Dus stel dat ik het zo zou aansluiten, zou dat dan werken? (We gaan goed zoeken op mp naar DAP Palladium versterkers )

    Geluidsbron->Mixer->Crossover->Versterker toppen-> 2x toppen @ 4 Ohm(doorgelust)
    -> Versterker Subs -> 2x subs @ 8 Ohm

    En hoe moet die crossover dan ingesteld worden, beneden hoeveel Hz moeten de subs weergeven (en alles daarboven dus de toppen)? Ik meen ergens op dit forum 120 Hz gelezen te hebben (ook met deze subs), klopt dit?

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #62
      Dat zou zo moeten werken ja, ik zou alleen je subs op 4 Ohm mono brug draaien, maar probeer eerst dit eens aan de praat te krijgen......

      Ik meen gelezen te hebben dat je een Behringer x-over hebt? Stel die gewoon simpel 2-weg stereo in, je cross-over punt is dan ergens tussen 120 en 180 Hz even luisteren wat het lekkerste klinkt.
      Je zult wel een paar kabeltjes er bij moeten kopen verwacht ik, bv van "tulp"/ "cinch" naar "XLR" ! ( tulp = uit je mixert naar XLR in je x-over)
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • Luckyluuk
        • Jan 2013
        • 32

        #63
        Originally posted by beyma
        Dat zou zo moeten werken ja, ik zou alleen je subs op 4 Ohm mono brug draaien, maar probeer eerst dit eens aan de praat te krijgen......

        Ik meen gelezen te hebben dat je een Behringer x-over hebt? Stel die gewoon simpel 2-weg stereo in, je cross-over punt is dan ergens tussen 120 en 180 Hz even luisteren wat het lekkerste klinkt.
        Je zult wel een paar kabeltjes er bij moeten kopen verwacht ik, bv van "tulp"/ "cinch" naar "XLR" ! ( tulp = uit je mixert naar XLR in je x-over)
        Zoal ik al in een eerdere post zei, moeten we dit setje nog aan gaan schaffen

        EDIT: Dat is ook de reden van mijn vraag, anders kopen we dadelijk iets wat helemaal niet met elkaar werkt
        Last edited by Luckyluuk; 27-01-13, 01:53.

        Comment

        • Luckyluuk
          • Jan 2013
          • 32

          #64
          Originally posted by beyma
          Dat zou zo moeten werken ja, ik zou alleen je subs op 4 Ohm mono brug draaien, maar probeer eerst dit eens aan de praat te krijgen......

          Ik meen gelezen te hebben dat je een Behringer x-over hebt? Stel die gewoon simpel 2-weg stereo in, je cross-over punt is dan ergens tussen 120 en 180 Hz even luisteren wat het lekkerste klinkt.
          Je zult wel een paar kabeltjes er bij moeten kopen verwacht ik, bv van "tulp"/ "cinch" naar "XLR" ! ( tulp = uit je mixert naar XLR in je x-over)
          Ik snap even niet wat je bedoelt...
          Zoek op google even naar de (Nederlandse) handleiding v/d x-over, daar staat mono 3-way en stereo 2-way, welke van deze 2 moet ik dan gebruiken?

          MVG Luuk

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #65
            Als je iets aandachtiger leest wat mensen schrijven, dan had je al kunnen lezen "stel die gewoon simpel 2-weg stereo in" , en de handleiding hoef ik niet op te zoeken, want ik gebruik zelf ook een CX2300 !
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • Luckyluuk
              • Jan 2013
              • 32

              #66
              Originally posted by beyma
              Als je iets aandachtiger leest wat mensen schrijven, dan had je al kunnen lezen "stel die gewoon simpel 2-weg stereo in" , en de handleiding hoef ik niet op te zoeken, want ik gebruik zelf ook een CX2300 !
              Ok, goed opgemerkt. Maar ik was een beetje verward aangezien je daarboven zei:''ik zou alleen je subs op 4 Ohm mono brug draaien''.

              Comment

              Working...