klank djm 900 nexus tov djm 800 - ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

klank djm 900 nexus tov djm 800 - ervaringen?

Ha mensen,

Wie kan er iets vertellen over de klank van de nieuwe 900 nexus ?
    Is deze nu verbeterd t.o.v. de DJM800?

-algehele "transparantie" van geluid. De DJM800 (net als veel audioapparatuur) heeft een eigen bijklank. Ik vind dat dat beter kan en andere mixers doen dat naar mijn mening ook beter (Rane, Ecler).

-Kan de Nexus beter tegen "in het rood draaien"?

-Hoe zijn de eq's op de DJM900 vergeleken met de 800?

Ben benieuwd !
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Waarom moet deze in het rood kunnen draaien?

Comment

• emiel-r
      • Mar 2006
      • 169

Hehey Turboke, ja, omdat enorm veel dj's dat nou eenmaal doen. Zeker op plekken waar veel verschillende dj's draaien. Doel is om vanaf nu een zo goed mogelijk geluid te krijgen zonder dat er ingegrepen hoeft te worden.
      Zeker voor plekken waar geen technici constant aanwezig zijn, omdat ze te klein zijn.
      Als de 900 nexus dat beter doet dan de 800 wil ik dat graag weten.
      Last edited by emiel-r; 06-03-13, 20:22.

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Als een dj in het rood aant spelen is even naartoe gaan en hem erop wijzen dat dit niet zo werkt, en een nexus is qua klank en faders een stuk beter dan een djm800.

Comment

• emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

Ja? Waar zit die verbetering in klank precies in?

En er naar toe lopen, soms kan dat wel, maar niet overal zal er iemand aanwezig zijn die de dj er op kan wijzen. In dit geval: hoe minder fout kan gaan, hoe beter.

Comment

• emiel-r
            • Mar 2006
            • 169

Nu we het er toch over hebben, iemand ook ervaringen met de djm 850 ?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by emiel-r
              Hehey Turboke, ja, omdat enorm veel dj's dat nou eenmaal doen. Zeker op plekken waar veel verschillende dj's draaien.
              Daar heb ik tegenwoordig een heel goed middel tegen, ik regel het systeem zo af dat sub en mid in de limiters gaat zodra de DJM in het rood komt. Gaat hij harder dan is het alleen het hoog dat harder gaat en het hele geluidsbeeld dus om zeep wordt geholpen. Ineens weten de heren DJ's keurig netjes uit het rood te blijven.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by Turboke
                Als een dj in het rood aant spelen is even naartoe gaan en hem erop wijzen dat dit niet zo werkt, en een nexus is qua klank en faders een stuk beter dan een djm800.
                Vervolgens draai je om en gaat hij toch weer in het rood.
                Er zijn er maar weinig waarbij het helpt...
                Dat was 30 jaar geleden al zo en dat is nu nog steeds niet anders.

Het is eigenlijk wel van de zotte dat een digitale dj mengtafel dat zelf intern niet oplost. Zo moeilijk is dat ook weer niet.
                Last edited by DJ Antoon; 06-03-13, 23:02.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by DJ Antoon
                  Vervolgens draai je om en gaat hij toch weer in het rood.
                  Andere door mij toegepaste optie is vriendelijk vertellen dat ik geen babysitter ben en dat ik een volgende keer het systeem 10 dB zachter zet. Duwt hij dan nog steeds door dan gaat er nogmaals 10 dB af en dat spelletje gaat hij nooit winnen. 't Is slechts een keer gebeurd dat ik met mijn laptop in mijn hand klaar stond om het te doen maar uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
                    • Dec 2012
                    • 424

Ik begrijp als DJ eigenlijk ook niet waar het vandaan komt dat ze steeds in 't rood moeten draaien. Het gaat er echt niet zoveel harder om, maar het hele geluidsbeeld wordt wel om zeep geholpen.

De ironie is dat veel DJ's ook nog eens producers zijn en dus wel degelijk een heel goed besef hebben van wat clipping met je audio-signaal doet...

Wat de klank betreft: ik heb het idee dat de 900 wat 'dynamischer' en muzikaler klinkt dan een 800. Wat de tolerantie voor rode lampjes betreft: geen idee, ik draai nooit in 't rood.
                    Tim

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

DJ's en rode lampjes.. Ik snap het probleem niet, je kunt ze voor ze beginnen vertellen hoe het hoort. Als ze dan nog verkeerd bezig zijn loop ik er ff heen met het verzoek, mocht dit niet werken loop ik zelf naar de mixer..

Het idee alleen al dat hun denken controle te hebben over hoe hard het staat..
                      There is no substitute for imagination

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

Overigens begint het probleem al deels in de pre-amp van de djm's, in het geval van cdj 1000/2000 is het punt waarop oversturing bereikt wordt al heel vroeg op de potmeter waardoor het lastiger is om hieronder te blijven.

Het is om die reden niet onmogelijk, dus geen excuus.
                        There is no substitute for imagination

Comment

• emiel-r
                          • Mar 2006
                          • 169

Hehe guys, t is niet de bedoeling om hier een 'draai in het rood' topic van te maken he?
                          Ik weet dat het verleidelijk is....

Dat iedereen zo op het 'in het rood draaien' inhaakt geeft echter wel mooi aan hoe groot het probleem is en ook hoe, naar tevredenheid, onoplosbaar...

Vroeg me dus af hoe veel beter de DJM900 en DJM850 dat doen. En of het de extra knaken waard is.
                          Last edited by emiel-r; 07-03-13, 01:29.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by qvt
                            Overigens begint het probleem al deels in de pre-amp van de djm's, in het geval van cdj 1000/2000 is het punt waarop oversturing bereikt wordt al heel vroeg op de potmeter waardoor het lastiger is om hieronder te blijven.
                            Sluit je dan niet digitaal aan?

Comment

• emiel-r
                              • Mar 2006
                              • 169

Nou, ik hoor van alle kanten, ook hier, dat er een verbetering in 900 nexus zit tov de 800, dus het is een 900 nexus geworden. Ik zal nog wel eens posten hoe ik dat ervaren heb tzt.

Ik dank u allen weer!

Comment

Working...