klank djm 900 nexus tov djm 800 - ervaringen?
Collapse
X
-
En dan nu het praktijkgedeelte van de middag.
Geluidskaart - SPdiff - DJM-in - DJM-uit - SPdiff - geluidskaart.
-20dBfs = mixer 0dB. 0dBfs = mixer alles rood
Groene lijn = 0dBfs zonder EQ
Gele lijn = -20dBfs met de mid-eq op +6dB
Blauwe lijn = 0dBfs met de mid-eq op +6dB
De lijnen zijn allemaal behoordlijk recht, binnen de marge van meetfouten. Tenzij mijn geluidskaart het referentiesignaal van smaart precies zo weet te vervormen als de DJM800 durf ik te stellen dat het met de vervorming in de mixer wel meevalt.
Hier dezelfde metingen met analoog in/uit.
Gele lijn = 0dBfs zonder EQ
Roze lijn = -20dBfs met de mid-eq op +6dB
Blauwe lijn = 0dBfs met de mid-eq op +6dBComment
-
Pioneer DJM900Nexus heeft op digitaal het probleem dat bij warmte de geluidskaarten vreemd ga gedragen ( dan het geluid zacht en dan weer hard )
Dacht eerst dat de tafel stuk was maar het probleem verholpen door terug op analoog te zetten.
Heb dit ook van collega's gehoord dat dit probleem enkel op digitaal voorkomt.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Da's niet alleen bij de 900 en ook niet alleen bij warmte, heb dit al meer meegemaakt met verschillende types DJM bij normale (kamer) temperatuur.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
@ Jadjong Om de vervorming te meten zou je misschien beter een thd meting doen eerst op normale in en uitsturing en daarna standje oorlog .
Jammer dat die optie voor zo ver ik weet momenteel niet in smaart7 zit ?Comment
-
Hee Jadjong dat is grappig, ik heb vanavond toevallig dezelfde setup gemaakt om te kijken wat er precies gebeurd. Ik heb me verbaasd over hoe recht het bleef, THD blijft netjes tot je echt alles rechtsom gooit.
Toch klinkt het directe signaal ipv door te mixer vrij anders.There is no substitute for imaginationComment
-
hoe een mixer klink valt niet te meten.
een DJM mag dan redelijk fase rein zijn maar klinkt baggerA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Comment
-
Hiermee kan je THD meten (en nog veel meer). Punt is wel dat je die van de geluidskaart zelf er altijd bij in hebt zitten natuurlijk.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
http://www.sillanumsoft.org/download.htm
Hiermee kan je THD meten (en nog veel meer). Punt is wel dat je die van de geluidskaart zelf er altijd bij in hebt zitten natuurlijk.
Daan
Last edited by jadjong; 13-03-13, 20:17.Comment
Comment