headshell vastmaken aan tonearm?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

headshell vastmaken aan tonearm?

Om diefstal en verlies tegen te gaan zoek ik een manier om dit te kunnen doen.
    Uiteraard mag het niet te zwaar zijn en niet makkelijk er af te halen zijn.

Ideeen?
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

verhuurtafels?
    Zo ja borg laten betalen, zo nee goed op letten of de elementen eraf halen en in apart kistje meenemen.

Comment

• emiel-r
      • Mar 2006
      • 169

Is voor in een club met 2 zalen, en ik wil t niet te onvriendelijk maken allemaal. Goed op letten kan niet, want is de club te klein voor en er zijn wel meer dingen waar op gelet moet worden. Zoek dus een 'zelfregulerend" systeem

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Ligt er aan wat voor elementen je gebruikt, de originele naalden hebben vaak een plateau aan de bovenkant met 2 gaatjes erin. Daar zou je dan zo'n alluminium tie wrap aan kunnen maken. Bij een concorde element word dat weer lastig.

Edit; als je dit doet moet je er rekening mee houden dat je je contragewicht opnieuw afstelt.

Doe dit met een keukenweegschaal oid.

de druk op de naald mag max. 4 gram bedragen.
        Last edited by Ericsamandj; 08-06-13, 08:40.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Ericsamandj
          Ligt er aan wat voor elementen je gebruikt, de originele naalden hebben vaak een plateau aan de bovenkant met 2 gaatjes erin. Daar zou je dan zo'n alluminium tie wrap aan kunnen maken.
          Dan schroef je hem er toch gewoon af? en de tyrap knip je simpel door.

Als hij er verder nooit meer af hoeft, zou ik de sterkere loctite gebruiken...

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Originally posted by DJ Antoon
            Dan schroef je hem er toch gewoon af? en de tyrap knip je simpel door.

Als hij er verder nooit meer af hoeft, zou ik de sterkere loctite gebruiken...
            Daarom een alu tie wrap die knip je niet 1,2,3 af. en loctite is een heel slecht idee, dan krijg je je element er nooit meer af, ook niet wanneer je de naald wil vervangen.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Ericsamandj
              ook niet wanneer je de naald wil vervangen.
              Ik heb nog nooit het element eraf gehaald om een naald vervangen.

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

hoeft ook niet per se natuurlijk. maar kortsluiting maken met de loctite wil je natuurlijk ook niet.

Comment

Working...