toppen plaatsen in zaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leoneke
    • Nov 2013
    • 14

toppen plaatsen in zaal

ik zie hier op de foto's dat drive-in dj's allemaal hun toppen op statief langs hun booth hebben staan , en bijna nooit op de hoeken van een zaal . Ook al is het een brede zaal en staat de dj in een hoek altijd op 2meter langs hun . Is hier een reden voor buiten de korte kabels. Ik dacht in een brede zaal de toppen in de hoeken te zetten van de zaal 10m van elkaar maar wel naar midden gericht , ikzelf sta dan in het midden op 5m van de toppen dus en de bas voor men booth tafel .

Zijn er theorieen voor het plaatsen van de toppen voor het goed en verspreid klinken van de muziek
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Waarom zou je dat willen?
    Wanneer je toppen zo'n eind van je sub staan heb je naar verhouding in het midden te weinig mid en hoog en in de hoeken te weinig sub.
    Je toppen hebben een spreiding van meestal meer dan 60ยบ dus in een zaal van 10 meter kun je ze prima naast je booth zetten met pakweg 5 meter tussenruimte.
    Dan heb je een mooi egale spreiding en komt de muziek ook van de plek waar het publiek het ook verwacht.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• leoneke
      • Nov 2013
      • 14

ahja het was een vraag mij leek logisch de toppen in hoeken van zaal dat het geluid overal komt , Maar best dus altijd dicht bij1 naast je booth

Comment

Working...