dbx driver rack PA+ of crossover dbx 234xs en compressor/limiter dbx 166xs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkevinkd
    • Jul 2007
    • 34

dbx driver rack PA+ of crossover dbx 234xs en compressor/limiter dbx 166xs

Hey

Ik zou namelijk men actieve sound set wat willen opwaarderen en beschermen.

Het gaat over de HK audio lineair 5 big venue set

ik twijfel tussen een analoog compressor/ limiter van Dbx

en als cross-over om de low en mid/high zelf uit te kunnen sturen zou ik voor dbx gaan
    een 2 weg crossovertje

Ik kan ook voor de digitale weg kiezen (alhoewel ik er minder goeie ervaringen met gehad heb in het verleden)
    Zou ik (hopelijk) alle bovenstaande mogelijkheden ook in één toestel hebben met nog wat extra's
    in de dbx driverrack PA+ soundmanager

Ik heb zelf niet zoveel kennis van de digitale mogelijkheden maar misschien kunnen hier wat kenners mij raad geven wat ik het beste doe.
    om men sound set zelf te kunnen gaan afstellen met low en mid/hight en deze set eveneens te gaan beschermen/limiten
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je zou bijna denken dat je door de concurrent wordt gesponsord om hier zoveel mogelijk linkjes te plaatsen....
    Dit is het forum van J&H, niet zo heel netjes om dan steeds naar een concurrent te verwijzen.
    Om je toch een antwoord op je vraag te geven; ga voor de processor.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

Als je weet hoe je er mee om moet gaan, dan wegen de voordelen van een digitale processor al snel op tegen de eventuele nadelen. Zelf beschouw ik de driverack niet als een waardige processor, de interface is niet geweldig en qua specs is het ook niet zo je van het. Mijn beschouwing van de beste processoren per budget tak;
      Cheap; Behringer DCX2496
      Iets meer ; xillica XP....
      Nog iets meer; Xilica XD, Lake contour, XTA DP448 ofzo, apex intelli-x.

Op het goedkopere vlak, waar je waarschijnlijk in geinteresseerd bent, is de DCX veruit de beste die je kan kopen.
      Ter info lees dit eens door:
      ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Enige verschil tussen de Xilica XP en XD zijn de FIR filters en de digitale ingang.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Precies
          ''diamonds are forever''

Comment

• djkevinkd
            • Jul 2007
            • 34

ja sorry maar ik wist niet dat men hier ook materiaal kon aankopen. :-)

die xillica XP had ik reeds al voorgesteld gekregen van men lokale dealer. Maar aangezien de prijs die wat hoger licht zit ik ook nog met de te uitgebreide mogelijkheden van dit toestel die toch wat meer uitgebreide kennis vraagt dan wat ik er zelf van heb.

Deze dealer rade mij het dan ook niet aan om dit direct te gaan kopen. Ze wouden wel wat presets maken voor mij maar dan blijf ik vast hangen aan het gene wat zij instellen en kan ik er zelf ook niet echt veel meer gaan uithalen ten zij ik begin te prutsen.

Dbx is mij in het oog gevallen in een zaak waar deze
            cross-overs en processor/gate/limiter in de versterker rack gangen.
            En het klink wel vet moet ik zeggen.

Nu op digitaal vlak had ik vroeger een bose digital (zwarte controller) Een eenvoudig maar goed toestel alleen jammer dat er in een bepaald onderdeel steeds een fabrieksfout te voorschijn kwam en het toestel regelmatig uitviel en terug opstarte. Maw ik kon er niet op rekenen en vertrouwen. Wat nodig is als je ook materiaal verhuurd.

Dan is de vraag doe ik mis koop als ik voor de driver rack van dbx ga ?
            Kan ik er 100% op vertrouwen ?

Wat met die analoog toestellen van dbx? heb ooit eens een behringer gate/limter aangekocht en deze klonk echt slecht.
            Valt dbx daar met te vergelijken of is het toch nog iets of wat beter ?

OF zijn er andere merken die iets of wat rond deze zelfde of wat hogere prijsklasse vallen en toch nog eenvoudig zijn en iets beter zijn ?

Comment

Working...