PA set 100/250/500 man

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D&D
    • Mar 2014
    • 4

PA set 100/250/500 man

Beste Gasten,

Ik heb eerder de vraag gesteld over hoe en wat om mijn huidige set te upgraden.

Ik kreeg het advies om alles te verkopen en voor een nieuwe set te gaan.

Alles gaat weg en wij willen graag een nieuwe set, alleen hebben we een probleem.

Wij draaien regelmatig van 75 tot 200 man feestjes.

Nu willen we een set die je kan uitbreiden want: ik ga geen 4 subs mee slepen als er maar 75 man komt.

De Vraag:
    wat heb ik nodig bv 2 tops van.... 2 subs van .... 2 amps .... crosover? eq?
    en aan welke bedragen moet ik denken?

- wat heb ik nodig tot 100 man.
    - wat heb ik nodig tot 200 man.
    - en wat heb ik nodig tot 500 man. (dit is veel dat weet ik en ik weet ook dat dit heel veel geld kost)

Wat voor muziek? ja dat verschild van apreski op een verjaardag tot hardstyle op standje oorlog.
    Het moet niet alleen hard maar het moet vooral goed klinken.

wij hebben een redelijk budget maar hoeft niet het beste van het beste te zijn maar zeker geen jb systems oid.

kan je geld maar 1x uitgeven.

ik hoor het wel.

gr. Marco
    Djay & Demarco
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Voor de hand liggende vraag is wat verstaan jullie onder een redelijk budget? Dat kan voor de een € 2.500,-- zijn en voor de ander € 25.000. We moeten wel een richting hebben waarin we kunnen zoeken.

ps: € 25.000 voor 500 man is een klein budget
    Last edited by Hitvision; 10-03-14, 22:52. Reason: Kleine edit 500 man
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Voor de helft van die 25K kom je ook al een heel eind met een echt goeie set waar je 500 man mee aankunt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Paul M
        • Mar 2011
        • 70

Met 2 speakers van 100 euro kun je ook 500 man doen. Gaat het alleen niet zo hard...
        Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
        Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Ik snap de vraag niet zo.

75 man op een sportveld, 50 meter van de PA af of 75 man in
          een zaal van 10 x 10, is toch behoorlijk verschillend wat je
          er gaat neerzetten, lijkt me.. Maar het gaat wel om enkel 75 man.....

Verder is het wellicht goed om een enkele set aan te schaffen van
          2 subs en 2 tops. Doe hierbij dan wel amps die een dubbele set
          aankunnen. Je hoeft dan incicdenteel enkele nog een set te huren,
          geen amps.

Of je kiest voor een powered kast, pm MusicXtra maar ff, die heeft
          wel wat voor je

grtz

Nes
          Last edited by NesCio01; 11-03-14, 19:36. Reason: *gaat
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• D&D
            • Mar 2014
            • 4

Budget:
            wat wij voor ogen hebben voor 250 man is € 4500-5000 maar als we daar te kort aan komen moeten we dat bij stellen.
            Wij hebben echt geen idee welke kant het opgaat.

wij draaien z'n 15-20x per jaar voor 150+ man dus moet goed spul zijn.
            tot nu toe huren wij de audio maar we willen het graag hebben.
            huur ligt ook op +/- 250 p/x = € 250 x 15 = € 3750, en dan heb je niks.

De 500 man licht nu buiten ons budget maar we willen er op aankunnen sluiten als we volgend jaar willen uitbreiden.

de meeste situaties zijn binnen in een clubhuis of bar niets bijzonders.
            soms draaien we buiten maar dat is 1x per jaar en dan mag hij toch niet hard.
            2 a 3 x per jaar draaien we in een sporthal en daar is een flinke installatie voor nodig.

gr. Marco

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Ik zou voor een goed actief setje gaan.
              Ik weet niet wat Sanders (MusicXtra) prijzen zijn, maar dat schijnt toch ook erg leuk spul te zijn

Niet actief volgens mij helaas, en anders heb je meteen dubbele 18" subs (hoef je voor de 500 man niet te huren iig )

Wat ook een optie is:
              dB Technologies DVA S09
              dB Technologies DVX D10/D12

Zit iets over je budget, maar is voor 250 man prima te gebruiken en klinkt méér dan aardig
              Is ook compleet plug&play. XLR en stroom in op de sub, en doorlussen naar de top.

Als vervoer geen probleem is zou ik de D10 nemen, en bij kleinere feestjes 2 toppen met 1 subje neerzetten.
              Of je betaald iets meer en je neemt de D12, die zijn full range ook al prima te gebruiken.

Comment

• D&D
                • Mar 2014
                • 4

vervoer is geen probleem.
                ik heb er geen rede voor maar ik zou zelf liever voor een passive set gaan.
                wat zijn dan de opties?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by sjig
                  Ik zou voor een goed actief setje gaan.
                  Ik weet niet wat Sanders (MusicXtra) prijzen zijn, maar dat schijnt toch ook erg leuk spul te zijn

Niet actief volgens mij helaas, en anders heb je meteen dubbele 18" subs (hoef je voor de 500 man niet te huren iig )
                  Dan heb je niet goed opgelet, alles is inmiddels powered leverbaar behalve de line-array.
                  Overigens gebruiken we hier de term 'actief' niet goed, actief is wanneer sub, mid en hoog door aparte versterker kanalen wordt aangestuurd, powered is wanneer de versterkers in de kast gebouwd zitten.
                  Brooklyn-Audio is dus zowel actief als powered.

Comment

• Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 388

Originally posted by MusicXtra
                    Voor de helft van die 25K kom je ook al een heel eind met een echt goeie set waar je 500 man mee aankunt.
                    Vandaar ook de smilie Het was als beeldspraak bedoeld. Je kan met de 25k uiteraard best wel wat netjes wegzetten. Dan hoef je het niet in de Vibe hoek te zoeken
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Sander (MusicXtra) moet me maar corrigeren, maar ik denk,
                      dat met de BA set die ik heb gehoord (1 x top 2 x sub per kant)
                      je makkelijk 500 man aankunt.

Voordeel van deze set is dat die er powered is en dat scheelt je enorm
                      veel kisten en kabels etc. etc.

Hiernaast moet ik zeggen dat je voor de genoemde huurprijs erg netjes uit bent.
                      Realiseer dat je bij huur niet hoeft op te slaan en te verzekeren, dat doet de huurder voor je.

Ik denk dat je voor een nette set, incl. cases, kabels etc. etc. toch minstens wel op
                      10k - 15k mag rekenen. Je hebt dan wel een set waarvan je publiek zal zeggen, dat
                      het lekker klonk, waardoor opdrachtgevers jou toch snel weer zullen boeken

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Ericsamandj
                        • Jul 2010
                        • 414

Originally posted by MusicXtra
                        Overigens gebruiken we hier de term 'actief' niet goed, actief is wanneer sub, mid en hoog door aparte versterker kanalen wordt aangestuurd, powered is wanneer de versterkers in de kast gebouwd zitten.
                        Brooklyn-Audio is dus zowel actief als powered.
                        Weinig powered speakers hangen achter een processor, dus de verwarring is wel te begrijpen daar de powered speakers een actief filter aan boord hebben.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Die powered speakers hebben een processor aan boord, signaal komt dus eerst in de processor terecht vanwaar het naar twee of meer amp kanaaltjes gaat.
                          Dus duidelijk powered en actief.
                          Bij een groot systeem met meerdere kasten gebruik je dan nog vaak een aparte systeem processor waarmee de verschillende kasten netjes op tijd gezet worden.
                          Dat laatste gebeurd ook vaak bij non-powered systemen.
                          Mijn line-array is bijvoorbeeld non-powered, dat wordt aangestuurd door een amp-rack met een processor aan boord maar daarvoor zet ik meestal nog een processor waar op de outputs de line-array, subs en fills zitten.
                          Totaal heb ik dan 16 processor kanaaltjes beschikbaar.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Ja wat kun je vinden voor 5000€? Komt tweedehands ook in aanmerking?

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ik weet momenteel 2 Meyer Sound CQ1 toppen staan voor net onder de 5k, maar dan heb je nog geen subs.

Comment

Working...