alternatief voor dap p2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gimmebass
    • Feb 2013
    • 37

alternatief voor dap p2000

Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe subwoofers afgemaakt naa een lange verbouwing.
    ik heb de cyclops cbe 18's hybride gebouwd met rcf l18s801's
    als processor gebruik ik een mach m20.06
    Versterker is de dap p2000

Nou gaat dit als een malle maar ik denk dat er meer uit te halen valt.
    aangezien het dap is ondanks het gewicht twijfel ik aan zen 750rms op 8ohm.
    heefd bet zin om bijv een crown macrotech 2401 of 3600,crest 8001,omnitronic a3800 op mp voor 200 te kopen?
    of iets naar jullie advies?heb mijn interm m2000 geprobeerd maar dat gaat eigenlijk net zo hard.
    Budget is zoiezo 500 euro mischien meer.....

Gr thomas en alvasg bedankt voor jullie tijd.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Wil je goedkoop en goed koop dan een Synq 3K6, op de versterker testdag kwam die heel goed mee met de duurdere merken.
    Hoe het zit met de betrouwbaarheid durf ik niet te zeggen maar dat geldt ook voor je huidige amp.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gimmebass
      • Feb 2013
      • 37

Ja die synq heb ik op 4 van deze subs gehoort.ging best goed alleen heb al meerdere mensen gesproken die hem
      behoorlijk snel kapot hadden,schijnbaar problemen met de voeding.

maar idd de dap is ook aleens spontaan kapot gegaan dus dat zegt idd niks.
      en die amcron??zou de 2401 beter presteren als een p2000?
      denk als hem vergelelijkt zal er kwa voeding en elco wel wat meer stabiliteit in zitten.
      alleen al men sa900b vergeleken met de dap is al een wereld van verschil kwa bouw.

volgende vraag.klopt het dat de mach processor heel hard ingestuurd moet worde ??
      aangezien men dap niet in de clip te krijgen is terwijl het clipledj van de uitgang af en toe een keer oplicht.
      met als test de limitor op +15db dacht ik en uitgang op +4db.van de ingang ijft alleen het signal ledje knipperen
      alleen -40 en -20 niet

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Je mag best iets beter je best doen een leesbaar verhaal te schrijven, het zit vol met spelfouten en is erg lastig leesbaar.
        Is het signaal dat je naar de processor stuurt en vanaf de processor naar de amps wel gebalanceerd?

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Heb zelf ook zo een versterker, en heb hem wel eens doorgemeten met beide kanalen belast op een 8 ohm weerstand (lees dikke weerstand met 1,5mm2 draad). Deze vertsterker gooit er wel degelijk het vermogen uit wat hij opgeeft op de verpakking zonder in te kakken. Op 4 ohm wordt het misschien een ander verhaal, maar dat heb ik niet getest.
          Overigens denk ik eerder dat je speaker meer problemen zal geven dan je versterker, de 18s801 is een speaker die eigenlijk meer geschikt is voor kick. Met een vrij korte spoel kan deze speaker niet al te veel slag maken, en dat is dan ook zeker te weten waarschijnlijk de beperkende factor. Een 18p300 is waarschijnlijk al beter, liever nog een LF18X401 (die niet eens veel duurder is. Stel even dat je speaker lineair zou blijven boven die 750 die jij hem momenteel voert, dan moet je voor 3dB meer geluidsdruk dus al 1,5kW erop zetten. Echter wordt je spoel dan warmer en krijg je power-compression, en bovendien weet ik zeker dat je speaker zich niet meer lineair zal gaan gedragen.
          Als advies kan ik je geven een dagje een andere versterker ergens te gaan huren voordat je gaat investeren, waarvan je ook niet weet of dit wel gaat leveren wat je ervan verwacht. Is dit niet het geval, overweeg dan andere speakers.
          Last edited by teunos; 17-04-14, 23:16.
          ''diamonds are forever''

Comment

• gimmebass
            • Feb 2013
            • 37

@musicxtra sorry het is ook zo moeilijk leesbaar op een telefoon haha
            Maar op de ingang zit geen gebalanceerd signaal ik gebruik een usb geluidskaart van behringer
            net rca outputs,zou dat het probleem kunnen zijn?

@teunos,ok ik snap hem,ik gaa zoiezo vandeweek even langs kennissen wat versterkers ophalen.
            crown xti2500 synq 3k6 vmb2000 en mischien lukt een powersoft wel.

de reden dat ik voor deze woofers heb gekozen is omdat er toevallig een uit een behringer b1800
            kwam,mischien wel iets om een keer te vervangen voor betere idd.

am

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Een ongebalanceerd signaal op de input scheelt je 6dB, daar zit dus de oorzaak.

Comment

• gimmebass
                • Feb 2013
                • 37

Kijk!!ben ik daar iig achter!!moet ik de geluidskaar vervangen door een met gebalanceerde xlr uitgangen??of kan
                ik hem in de xlr stekker gewoon doorsolderen??

Wederom bedankt

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

Gewoon een goeie geluidskaart kopen met gebalanceerde uitgangen.

Comment

• gimmebass
                    • Feb 2013
                    • 37

ik heb inmiddels een goede geluidskaart kunnen lenen om mee te testen en idd,
                    heb er 6db bij op de input.
                    dus kan mijn subs nu ook max uitsturen en het gaat momenteel hard zat.

vind het sonde om een nieuw topic te openen voor mijn vervolg vraag,
                    ik wil een set toppen bouwen volgens xtro plan.
                    nou vraag ik mij af hoe je aan de thiele small parameters kunt zien of een luidspreker
                    geschiks is voor een hoorn kast,is daar een vuistregel voor ter indicatie?
                    kwam er laatst iets over tegen in een topic maar dat kan ik nu natuurlijk niet meer vinden haha.
                    is bijv de peavey black widow 15inch geschikt?
                    de xtro heefd een dichte achterkamer,heefd dat nog invloed op
                    de keuze van een luidspreker?

gr en voorbaat bedankt

Comment

Working...