hk audio actor of axys soure

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevin92
    • May 2014
    • 2

hk audio actor of axys soure

wie kan mij advies geven ik zit namelijk te twijfelen tussen de hk actor en de axys source geluidset.

de set ga ik gebruiken voor drive in werk en voor tape artiesten.
    publiek max. 300 personen.
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Niet onbelangrijk: Om welke Source gaat het? De oude versie met de T86 en B89 of de latere combi van T/B98? Als jij die laatste kunt aanschaffen voor ongeveer dezelfde prijs als een Actor-setje dan zou mijn voorkeur absoluut uitgaan naar Axys.

Die oudere Source-variant hoort zo langzamerhand in een museum thuis, maar die 98-set is prima. Destijds véél te duur, maar ik neem aan dat ze daar vandaag de dag de hoofdprijs ook niet meer voor durven te vragen.

EDIT: Heb even op Marktplaats gekeken en zie "toevallig" een oude Source en een Actor-setje staan. Beide te koop voor 2200 euro. Zoals ik al zei, dan zou ik ernstig gaan twijfelen over die Axys. Denk serieus dat je met die set vermogen te kort komt.
    Last edited by Robert H; 22-05-14, 15:28.

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Gezien je limiet van 300 personen, de axys source.
      Want 2x 18 inch in plaats van 2x 15 inch laag en de hoorngeladen top (dubbel 10 + 1 inch) in plaats van de frontloaded 12/1inch top van de Actor.

Echter de Actor bouw je in je eentje zo op, doe je dat met source ben je zo klaar met je rug...

Klankkarakter van de source is naar mijn mening ook een stuk beter, nettere basweergave (behalve diep sub dat doet de source dan niet van harte, maar de Actor ook niet). De top klinkt netjes en gebalanceerd met echt prima tophoog. De actor top wordt rauw als het wat harder moet.
      Maar goed dit zijn mijn ervaringen, en er zijn ook betere alternatieven waarschijnlijk wel duurder dat wel..

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by Robert H
        Niet onbelangrijk: Om welke Source gaat het? De oude versie met de T86 en B89 of de latere combi van T/B98? Als jij die laatste kunt aanschaffen voor ongeveer dezelfde prijs als een Actor-setje dan zou mijn voorkeur absoluut uitgaan naar Axys.
        Inderdaad vermogen is wel een ding met de oude source set, maar anderzijds is dat ook bij de Actor set aan de orde..

Comment

• Robert H
          • Jan 2006
          • 378

Originally posted by purplehaze
          Gezien je limiet van 300 personen, de axys source.
          Want 2x 18 inch in plaats van 2x 15 inch laag en de hoorngeladen top (dubbel 10 + 1 inch) in plaats van de frontloaded 12/1inch top van de Actor.
          Geloof me, een combinatie van tweemaal 18" staat doorgaans garant voor een forse hoeveelheid sublaag, maar niet bij Axys . Fabrikant Duran Audio heeft (ook nu nog) een zeer eigen kijk op sublaag en zeker die oude Source is allesbehalve rock & roll. Het is een meer dan prima setje om een strijkkwartetje of singer/songwriter te versterken. Sterker nog, dan kun je met gemak een veelvoud van die 300 man aan. In de hoge regionen hoor je echt wel waarom dat spul destijds een vermogen kostte. Komt er echter een bassdrum, house-CD'tje of orkestband aan te pas dan ga je onherroepelijk nat. Axys doet nu eenmaal niet aan sublaag...

Bizar genoeg zijn de Axys-subs van het Target systeem overigens wel in staat om écht te beuken. En daar zit nota bene tweemaal 15" in!

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Komt er echter een bassdrum, house-CD'tje of orkestband aan te pas dan ga je onherroepelijk nat. Axys doet nu eenmaal niet aan sublaag...
            Een flinke boost op 50Hz doet wonderen :-)
            het krappe vermogen van de amp is dan wel een ding..

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Fabrikant Duran Audio heeft (ook nu nog) een zeer eigen kijk op sublaag en zeker die oude Source is allesbehalve rock & roll.
              Bizar genoeg zijn de Axys-subs van het Target systeem overigens wel in staat om écht te beuken. En daar zit nota bene tweemaal 15" in!
              Het is niet fair om huidig 2x18" met mega versterkers te vergelijken met een systeem dat bijna 30 jaar oud is, met ingebouwde versterkers uit die tijd. Het heet niet voor niets T86 en B89, de bas heeft enkel in 89 een kleine update gehad, toen het Axys werd.

De target sub is heel wat jonger als de oude source, dat zegt iets over het verschil.

Ook de Arena B218 van (2x18") van Axys wilde al veel beter drukken. Maar dat systeem is ook een 10 jaar jonger als het oude source.

In de jaren 80 werd er veel rock 'n roll gedaan met oude Source, wat dat betreft is het referentie kader wel wat veranderd. Ook een band als rowwen heze heeft het er jaren mee gedaan, en is later over gestapt op Axys Arena.

Nieuwere 98 source geeft dubbel zoveel output, maar heeft iets ingeleverd op tophoog, geen TAD 1" meer, maar een 2".

Comment

• kevin92
                • May 2014
                • 2

vandaag tog een nieuwe set gekocht beide sets beluistert zowal de actor al de source.
                beide sets miste toch erg veel.
                heb nu een musicson supreme 3000s aktieve set gekocht.
                klinkt erg vol en helder en kan er ruim 300 personen mee aan.

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Originally posted by kevin92
                  vandaag tog een nieuwe set gekocht beide sets beluistert zowal de actor al de source.
                  beide sets miste toch erg veel.
                  heb nu een musicson supreme 3000s aktieve set gekocht.
                  klinkt erg vol en helder en kan er ruim 300 personen mee aan.
                  Ongetwijfeld heb je de voor jou juiste keuze gemaakt, ik ken Musicson verder niet, na een google actie, wel info gevonden.
                  Ruim 300 man zou ik echter niet aandurven met zo'n setje afgaande op de specs.

Dat zou ik met AXYS Source wel durven maar dan in de config 3x bas en 1x top, en eerlijk is eerlijk ik heb het dan over de 98 versie ;-)

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Ik vermoed dat de TS een set wil hebben in de prijsklassen van een HK Audio Actor set?

Comment

Working...