Pioneer CD spelers die HD onleesbaar maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Pioneer CD spelers die HD onleesbaar maken

Zaterdag moesten er een aantal setjes met CDJ2000 Nexus en DJM2000's ingeregeld worden in een paar zalen waar ik het geluid verzorgde.
    Bij gebrek aan USB stick met muziek maar even mijn harde schijf in de USB geprikt en zo set voor set keurig afgeregeld.
    Vervolgens de harde schijf weer aan mijn Macbook en wat bleek; mijn Macbook zag de hele schijf niet meer!
    Thuis een tijd zitten pielen met het schijfhulpprogramma en het uiteindelijk weer goed gekregen.
    Lekker is dat, Pioneer blijkt dus bestanden zodanig te wijzigen dat het vervolgens niet meer werkt op iets anders dan diezelfde Pioneer!
    Vond het altijd al een zwaar overgewaardeerd merk en nu heb ik er helemaal een aversie tegen gekregen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Welk filesystem heeft de schijf?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Geen idee, al zou het de 'file' op de A2 zijn dan nog mag een CD speler niet zomaar bestanden mogen wijzigen.

Comment

• T.O.P.
        • Jun 2014
        • 100

Het kan eventueel best zo zijn dat het locatie-bestandssysteem van de schijf nog openstond bij fysiek verwijderen van de schijf, en dat daar toen wat misgegaan is. Vandaar dat je ook moet uitwerpen voor uittrekken. Daarmee sluit je het locatie-bestandssysteem ( of FAT-tabel of wat dan ook). doe je dat niet, dan kan Apple er daarna moeite mee hebben, dat klopt.

Gebeurt overigens ook bij Apple zelf, bij windows, etc, etc.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by T.O.P.
          Vandaar dat je ook moet uitwerpen voor uittrekken.

Gebeurt overigens ook bij Apple zelf, bij windows, etc, etc.
          Heeft de Pioneer dan een uitwerpknop?

Ik heb het issue op m'n Rolandtafel nog niet meegemaakt,
          maar ook die heeft geen uitwerpknop, zoals m'n MBP wel heeft

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Trek bij mijn Mac ook altijd zo de USB eruit, krijg ik wel een melding in mijn scherm dat Steve Jobs er niet blij mee is maar verder niets aan de hand.
            Volgens mij moet een Pioneer gewoon kijken of ie info van de schijf kan lezen, in ieder geval niet zomaar dingen wijzigen, die uitwerpknop heb ik ook niet gezien.

Comment

• RenéE
              • Oct 2006
              • 291

Er zit een USB stop knop op de CDJ2000, pal naast de USB poort (volgen mij moet je 'm inhouden). De reden dat het bij Mac en Windows zo vaak goed gaat is omdat write caching in de meeste gevallen uit staat. Hoe dat bij Pioneer zit weet ik niet. Feit is wel dat het 'ejecten' van een USB opslag sowieso een goede gewoonte is.

Vergelijk het met blindelings de weg oversteken. Dat is ook zoiets dat 100 keer goed kan gaan (op een landweggetje heb je daar wat meer kans op dan op de A2), maar als het een keer mis gaat krijg je sowieso spijt;-)

Overigens krijg je er bij Pioneer ook nog wat extra's bij als je eject: Stel je probeert een USB te ejecten waar op dat moment muziek van wordt afgespeeld dan wordt de muziek iets gedempt ter waarschuwing. Voorkomt pijnlijke stiltes.

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

Originally posted by MusicXtra
                Trek bij mijn Mac ook altijd zo de USB eruit, krijg ik wel een melding in mijn scherm dat Steve Jobs er niet blij mee is maar verder niets aan de hand.
                Volgens mij moet een Pioneer gewoon kijken of ie info van de schijf kan lezen, in ieder geval niet zomaar dingen wijzigen, die uitwerpknop heb ik ook niet gezien.
                Zodra je een schijf aansluit zal het OS aan het filesystem vragen of deze 'vrij' is. Windows is daar niet zo kritisch in en zal gewoon een schijfletter toekennen aan elke mogelijke partitie. OSX doet wel moeilijk als de sporen van de vorige host nog aanwezig zijn. Ik heb al regelmatig een schijf terug gehad van OSX-gebruikers die menen dat het ding stuk/leeg/corrupt is. De schijf is dan als laatste gebruikt zonder 'netjes' te verwijderen, even in een PC aansluiten en alsnog netjes verwijderen biedt dan de oplossing.

Comment

• MELO
                  • Feb 2011
                  • 77

Was een goed idee van mij toch Sander?
                  Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Ejecten is allemaal leuk... Maar USB is er juist voor ontworpen om er zo in en uit geprikt/geplukt te kunnen worden. Maar als er toevallig net wat word weg geschreven is die data kapot. Verder kan het natuurlijk altijd zo zijn dat er een data verlies op treed op een stick oid. Maar dat een CDJ je data onleesbaar maakt is niet tof! Denk dat het niet veel uit had gemaakt hoe je deze had losgekoppeld het kwaad was al gedaan...

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                      Ejecten is allemaal leuk... Maar USB is er juist voor ontworpen om er zo in en uit geprikt/geplukt te kunnen worden.
                      Als dat zo zou zijn, waarom zit er dan een eject op?
                      Ik word altijd zenuwachtig van mensen die sticks er zomaar uit trekken. Ja 9 van de 10 keer gaat het goed...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

Niet doen! Heel usb is zo gemaakt dat dit juist de bedoeling is dus snap dat probleem van die zenuwen nooit zo. USB bestaat al zo lang en vanaf het eerste moment was dit de intentie. Enkel ondersteunde vroeger windows 98 dit alleen niet. Dat had daar namelijk wel wat problemen mee.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

WEL DEGELIJK ALTIJD SAFE EJECTEN!! Windows ZOU het moeten kunnen maar Windows is compleet een ZOU-besturingssysteem ;-). Ten eerste vergeet Windows soms om een of andere reden dat het een removable device is en vergeet de write caching uit te schakelen: corruptie van data bij het uittrekken zonder uit te werpen. Dikwijls draait er ook nog andere rommel op de achtergrond die om een of andere duistere reden soms bestanden opent en schrijft (bv. een programma dat naar fotootjes gaat zoeken op je stick en indexfiletjes wil aanmaken achter je rug om) ... ook hier als je pech hebt: datacorruptie. Het gebeurt in de praktijk gelukkig niet veel maar het gebeurt wel degelijk dus doe normaal en doe het veilig.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Linksaf of rechtsaf, het mag gewoon niet gebeuren dat een apparaat dat alleen leest bestanden gaat wijzigen en dan ook nog zodanig dat een ander apparaat het hele ding kwijt is.

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

Originally posted by MusicXtra
                              Linksaf of rechtsaf, het mag gewoon niet gebeuren dat een apparaat dat alleen leest bestanden gaat wijzigen en dan ook nog zodanig dat een ander apparaat het hele ding kwijt is.
                              Er worden geen bestanden gewijzigd, alleen het filesystem van de betreffende schijf verandert filesystem_locked=0, naar filesystem_locked=1. Dit is geen bug, maar een feature. FAT32/NTFS/Ext3/HFS+ en andere filesystems zijn gemaakt om verbonden te worden aan een enkele host, wanneer meerdere apparaten tegelijk van dezelfde filesystems gebruik maken loopt de boel in de soep omdat er niet bij wordt gehouden wie wat wanneer aanpast.

Comment

Working...