Pioneer CD spelers die HD onleesbaar maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by laserguy
    Dikwijls draait er ook nog andere rommel op de achtergrond die om een of andere duistere reden soms bestanden opent en schrijft (bv. een programma dat naar fotootjes gaat zoeken op je stick en indexfiletjes wil aanmaken achter je rug om) ... ook hier als je pech hebt: datacorruptie.
    Wat dacht je van een virusscanner?

Overigens is het vaak niet de data die corrupt raakt, het is de FAT (File Allocation Table). Je data staat gewoon nog op je stickje, alleen kan Windows, Linux, Mac of je CDJ niet meer opzoeken waar wat staat omdat die FAT corrupt/ongeldig/beschadigd/gewist is.
    Daar bestaat gelukkig ook weer software voor, maar die draait niet op een CDJ

Overigens is de USB hot swapable, dat klopt. Dat betekend zoveel als dat je aangesloten device herkent wordt en vrijwel direct gebruik kan worden als je hem inprikt en afgekoppeld kan worden zonder het (besturings)systeem te herstarten. Een PS/2 muisje wisselen gaat dat vaak niet mee bijvoorbeeld, die is niet ontworpen om hot swapable te zijn.
    Dat betekend absoluut niet dat je het device (zeker als het om data opslag gaat) er zomaar kan uittrekken. Je zult altijd dat device softwarematig moeten loskoppelen, al kan er bij een USB muisje niet zoveel misgaan (drivertje crasht als je veel pech hebt) maar bij data opslag wel.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Een "domme" speler zou dit inderdaad niet mogen doen maar ja ...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Op m'n Mac's zal ik altijd netjes ejecten,
        maar nogmaals:

m'n Roland tafel vraagt er niet om, daar is het idd gewoon erin en eruit.

Verder gebruik ik ook enkel SLC sticks, just in case......

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Begint op de discussie te lijken tussen Apple en Windows, voor ieder probleem van Windows hebben de voorstanders een plausibele verklaring maar toch blijft het een ongelofelijk k%$&t systeem.
          Zelfde geldt voor dit geval, het is echt te gek voor woorden dat ik mijn HD niet meer kon lezen nadat deze even in een Pioneer heeft gezeten. Of er nou bestanden zijn gewijzigd of aangepast, files zijn aangemaakt of wat dan ook, dat mag wat mij betreft nooit gebeuren. Dan moet het apparaat maar een melding geven dat de bestanden niet leesbaar zijn of niet gevonden worden.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Volgens mij is het gewoon een technisch verhaal - ik zie geen verband met de Gates/Jobs religies..... Zo gaat dat nou eenmaal als je een schijf wilt lezen - er gebeurt onder de motorkap net even iets meer dan bij Edison's GrammaPhone (die overigens ook gewoon slijt door de naald, bedenk ik me nu dan ineens.)

Of het zou ook kunnen dat de NSA die schijf via de speler leeggetrokken heeft, en er vanaf morgen Brooklyn Audio in Brooklyn NY te koop is...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by NesCio01

m'n Roland tafel vraagt er niet om, daar is het idd gewoon erin en eruit.

Verder gebruik ik ook enkel SLC sticks, just in case......
              MLC of SLC gaat weinig verschil maken als je je stick eruit trekt wanneer daar naar geschreven wordt...

Aangaande digitale tafels: ik denk dat die de stick automatisch 'afkoppelen' wanneer ze niet gebruikt worden. Dat betekend dat wanneer je ze wilt gebruiken ze elke keer weer gemount moeten worden, maar dat kan veel sneller dan op een PC of laptop omdat er geen dikke laag OS, security enz tussen zit. Dat zou verklaren waarom het soms zo enorm lang duurt voor je je USB stick kan aanspreken (Digico anyone?).

Originally posted by MusicXtra
              Begint op de discussie te lijken tussen Apple en Windows, voor ieder probleem van Windows hebben de voorstanders een plausibele verklaring maar toch blijft het een ongelofelijk k%$&t systeem.
              Het 'probleem' zit hem in het ontwerp van verwisselbare media zoals USB sticks, externe schijven, geheugenkaarten, enz. Elk OS zal daar precies hetzelfde mee om moeten gaan. Je kan je stick of HDD nooit 'ejecten', 'veilig verwijderen' of 'unmounten' en het kan goed gaan, het kan ook fout gaan. Hoe vaak gebeurd het dat je 'veilig verwijderen' kiest en het mislukt de eerste keer? Als je hem er dan had uitgetrokken had je een goede kans op schade aan je data of je stick gehad.
              Zowel een stick als een externe HDD zijn bij mij op die manier al eens corrupt geraakt.

Zelfde geldt voor dit geval, het is echt te gek voor woorden dat ik mijn HD niet meer kon lezen nadat deze even in een Pioneer heeft gezeten. Of er nou bestanden zijn gewijzigd of aangepast, files zijn aangemaakt of wat dan ook, dat mag wat mij betreft nooit gebeuren.
              Dat is het zelfde als zeggen dat het te gek voor woorden is dat je versterker het niet meer doet omdat je hem één keer (heel even zelfs) op 400V geprikt hebt...
              Je volgt de handleiding niet, je volgt de benodigde handelingen niet. USB of andere hot swapable opslagmedia zijn vanuit het ontwerp niet geschikt om zonder unmount los te trekken.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tarpan
                • Dec 2008
                • 266

Er is idd een "eject" voor je usb, knopje naast usb-poort "stop usb" secondje ingedrukt houden, rood ledje erbij gaat uit, trekken maar.
                als je bij de brom zit...

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicXtra
                  Trek bij mijn Mac ook altijd zo de USB eruit, krijg ik wel een melding in mijn scherm dat Steve Jobs er niet blij mee is maar verder niets aan de hand.
                  Volgens mij moet een Pioneer gewoon kijken of ie info van de schijf kan lezen, in ieder geval niet zomaar dingen wijzigen, die uitwerpknop heb ik ook niet gezien.
                  Steve Jobs is sowieso niet blij de laatste tijd. Hij ligt onder de zoden.

Comment

Working...