Nieuwe subwoofer keuze passief of actief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Ben eigenlijk ook wel benieuwd
    Als je geen fase-problemen krijgt zie ik er geen probleem in.
    Ik heb martin arrays beter horen klinken met JBL subs eronder, dan met die van Martin (of synco) zelf.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

EV staat bij mij niet bekend als een merk wat veel aandacht besteed aan het fasegedrag van zijn producten, EV subs gebruiken is dus echt geen garantie dat het klopt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T.O.P.
        • Jun 2014
        • 100

Originally posted by MusicXtra
        EV staat bij mij niet bekend als een merk wat veel aandacht besteed aan het fasegedrag van zijn producten, EV subs gebruiken is dus echt geen garantie dat het klopt.
        Als je allemaal dezelfde subs gebruikt, die allemaal dezelfde EV drivers hebben zullen de faseverschillen best wel meevallen, denk ik... En alleen rond die kantelfrequentie kan er dan wat misgaan, wat met de huidige steile filters dan ook nog eens over een klein gedeelte van het spectrum geschiedt.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Klopt helemaal, waarschijnlijk zullen ze er bij EV ook ongeveer zo over denken...
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Originally posted by MusicXtra
            Klopt helemaal, waarschijnlijk zullen ze er bij EV ook ongeveer zo over denken...
            Waarschijnlijk ook bij Behringer, en bij RCF, en bij EAW, en bij RenkusHeinz- en ik ben zelf ooit tot de conclusie gekomen dat een zeker DAP-kastje ook best te doen is.

Vincent, laat je niet gek maken, maak je eigen keuze, en bedenk dat er eigenlijk geen echte rommel meer wordt gemaakt. Neem wel allemaal dezelfden, verschillende merken en types door mekaar hutselen heeft geen zin.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by Fridge
              niet zo bijzonder nuttig om in het topic van een ander jouw voorkeur te posten, en er vervolgens geen enkele vorm van redenering bij te zetten.....
              Waarom dan, frederic?
              Daar zijn verschillende redenen voor.
              Let wel ik zeg niet dat verschillende merken niet mogelijk zijn, maar het maakt de zaken wel wat ingewikkelder.

- Eventuele processorsettings. Als je een systeemprocessor gebruikt zitten alle speakers in dezelfde processor en is het eenvoudiger om de presets te gebruiken, omdat die combinaties maken binnen het merk.
              Ook als je universele processors gebruikt zoals van DBX zie je bijna altijd sub/ top combinaties van het merk zelf.

- De sub's/ toppen combinaties binnen het zelfde merk en serie, zijn beter op elkaar afgestemd

- De restwaarde. Je zal een compleet setje EV, JBL, EAW... gemakkelijker kunnen doorverkopen dan als je sets begint te mengen.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Heel simpel eigenlijk, je koopt één systeem die afgestemd zijn op elkaar , of je krijgt geen zware problemen, maar hele zware problemen, kies zelf maar , een ferrari met een geit ( 2 pk ) combineren is om problemen vragen .
                Elk zijn zin ?
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...